Extras din curs
Obiect
Imagine Obiectiv
Obiect
Elemente de compoziție
*Liniile de simetrie
A
B
A- generată de legătura cer-pământ- linia de orizont
- intră în intersecție de cele mai multe ori cu chipul:
1)
2)
3)
B- „citează” experiența diurnă
- funcții: 1) capacitatea de a crea suprafețe pe care poate fi realizată continuitatea discursului filmic
2) presiune pe marginea cadrului => asimetrie <-> dezvoltare
1) Ascendentă superioară
2)Ascendentă inferioară
- aceste 2 linii raportează personajul la spațiul cinematografic
- prin legătura cu liniile de simetrie creează centrul de interes
- privirea directă a unui personaj la cameră => ruperea continuității
* treimea de aur
→ partea inertă (neguvernabilă)- dă caracterul eclerajului
→ secțiunea „vie”
→ tramă
- linii de fugă → sugerează a 3a dimensiune
- liniile curbe ale mișcării → redarea mișcării- fizice și a ideilor
- linii care dau stabilitate, consolidează construcția
- linii ale privirii(lor)
A 3A DIMENSIUNE (prin perspectivă)
I I’
- dacă I și I’ sunt pozițiile unui proiector → este preferabil I’ cu putere mai mare (sursă dirijată)
- rolul punctului de stație
H a1
a
plan observație/ proiecție
- obiectul e cu atât mai mic cu cât e mai aproape de punctul de stație
- punct de stație unic= > perspectivă unică
- dintr-un punct de stație unic se poate mări perspectiva pentru cuprindere mai mare
- persistența retiniană - 1/10 secunde
- sfârșitul secolului 19- invenția fotografiei
- progresul picturii- Impresionismul- studiul luminii (lumină-impresie)
- ochiul- conuri- sesizează culoarea
- bastonașe- forme și nivelul de energie → adaptabilitatea ochiului
- experiența diurnă a văzului → limbaj cinematografic
- apariția fotografiei- mișcarea corpurilor vii
→ Edison- studiul redării mișcării
→ stabilirea feecvenței de redare la 24 de imagini/ sec
- televiziunea- NU imagine analogă, ci descompusă- linii de baleaj → întâi cele impare, apoi cele pare
→ aproximativ 625
- imagine răsturnată→ semnal electric→ receptate→ recompunerea imaginii
LUMINA
- lumină directă și dirijată; lumină difuză (de cupolă)
- corpuri de iluminat- L. D. (lumină dirijată) și L.d. (lumină difuză)
- direcția luminii
- lumina dinaintea răsăritului- difuză, percepție mică a formelor și culorilor
- lumina de după răsărit- definirea umbrei și formei
- lumina după momentul maxim- raportul luminii solare cu fața umană devine insestetic
- „filmare în regim”/ „magic hour”/ „entre chien et loup”- imediat după dispariția soarelui
*Ecleraj
- directorul de fotografie – calitatea luminii
- direcția luminii
- intensitatea luminii
- direcția luminii în raport cu portretul
- lumina de cheie- foarte importantă pentru portret- definește portretul în raport cu opțiunile
- înălțime- 45⁰ deasupra nivelului ochilor
- 45⁰ stânga sau dreapta față de axul feței
- lumina de modelare- caracter difuz
- de-a lungul axului optic al camerei
- lumina de contur- împotriva camerei, din spatele personajului
- separă personajul de decor
- nu există în lumina naturală
- lumina de efect- nu are direcție definită
- pe chipuri sau elemnte de decor în concordanță cu substratul dramatic
Preview document
Conținut arhivă zip
- Atelier de Imagine.doc