Extras din curs
Imaginile sunt create pe 2 cai:
1. optica
2. electronica.
Singurul criteriu valabil: exigenta abordarii varietatii de imag. Prin descifrarea limbjului specific al fotografiei ( ca ramura distincta a artelor plastice ).
Interpretarea imaginii depinde de : intentia realizatorului
intentia privitorului
1.Fotografia – limbaj pictural
FOTOGRAFIA – reprez. vizuala directa a unui subiect sau eveniment..
Astazi FOTOGRAFIA – cons. universala,cu cat limbajul ei e mai general,cu atat e mai folositoare.
- limbaj pictural(care devine folositor cand cineva are ceva de comunicat)
Citirea unei imagini: imp e privirea in de taiu a imaginii: ce e caracteristic unui portret,ce trebuie eliminat,care e partea cea mai interesanta a unui om,ce reflecta expresia fetei,ce intelesuri ascund luniile fetei,care este cauza lor,… .
Privitorul –persoana interesata de subiect.
-ii da crezare imaginii,crede ca even a avut loc si ii este prezentat partial sau in intregima.
Fotografiile se constituie in dovezi evidente si incontestabile ale faptului ca even. s-au petrecut in realitate.
Fotografia – se poate realiza doar prin prezenta fotoreporterului si a aparatului,trebuie sa surprinda mom de maxima intensitate.
- poate fi indelung studiata, se redescopera planuri noi.
ANDREAS FEIMINGER – “Pt a retine atentia cuiva tb sa aiba ceva de communicat,sa aiba continut,sa fie informativa,educativa,interesanta,amuzanta sau mobilizatoare. Continutul poate fi incorporat in foto intr-o varietate aproape nelimitata. Refuzul de a privi fotografiile care socheaza este ca si teama de a privi realitatea in fata. Unele lucruri trebuie sa fie infruntate fie ca plac sau nu. O foto de continut e ca unul dintre cele mai puternice instr. pt a trezi reactia publica.
Fotografia de presa – forta imensa ce actioneaza si modeleaza multe opinii.
Caracteristici de baza
AUTENTICITATE – caliatate unica a foto in comp cu celelalte forme de reprez vizuala.Aparatul foto – martor ocular.Desi se spune ca “aparatul nu minte”, foto pot induce in eroare,datorita modalitetilor de surprindere ale fotoreporterilor.
PUTEREA DE SOC – insusire a imag care il forteaza pe pruvitor sa observe in mod constient o foto ( aceasta trebuie sa fie cu totul neobisnuita pt a atrage privirile ); reprez una dintre calit. esentiale ale unei foto bune,dar nu e suficient pt a fi o foto buna,trebuie sa aiba:
PUTERE EMOTIONALA – interesul si sent. fata de imag sunt imp,o pers lipsita de sensibilitate nu va observa; de asemenea,interesul fata de subiect e de baza pt a crea foto bune.
CONTINUTUL – calit care poate fi incorporata in foto intr-o varietate aproape nelimitata; poate trezi reactia publica; nr subiectelor interesante e infinit, in fct de fotoreporteri.
2.Aparatul fotografic.Caracteristici
SUBANSAMBLURI DE BAZA: camera etansa la lumina
obiectivul
obturatorul
vizorul
sist de punere a punct – reglare a claritatii.
CAMERA ETANSA:
- La lumina a aparatului foto e constr dintr-o cutie pe al carei perete anterior e montat obiectivul,iar pe peretele opus se deruleaza materialul sensibil(filmul).
- Impiedica patrunderea luminii din exterior spre film.
- Peretele pe care se fixeaz obiectivul: placa port obiectiv
- Obiective : fixe sau interschimbabile
- Pe peretele din spate al cutiei aparatului – filmul .
- Peretele fotografic
1. demontabil
2. rabatabil pe o articulatie
3. solidar cu corpul aparatului foto
- Filmele se introduc in aparat incarcate in casete,si se asaza in cutia casetelor; casetele cu filme se introd in locasurile prevazute in spatiul din spate al aparatului.
- Filmul se deruleaza din caseta pe o bobina receptoare,simultan cu armarea obturatorului si in lungimi egale cu marimea unei imag (film tip leca 24 x 36)
BOIECTIVUL FOTOGRAFIC:
- Cea mai imp parte e aparatului.
- Cu ajut lui se creeaza imaginea subiectului pe materialul sensibil din int aparatului
- Obiectivele moderne: sist optice convergentecomplexe,formate din lentile situate intr-o montura metalica sau din bachelita
- Princ caracteristica: distanta focala,a carei marime e inscriptonata pe montura obiectivului. DISTANTA FOCALA : depinde de constr obiectivului si e determinata de distanta de la planul optic princ. Posterior al obiectivului pana la focarul princ al lui.
- Focarul princ: imag unui pct indepartat la infinit situat pe axa optica princ. a obiectivului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fotografie.doc