Programare orientată pe obiect

Curs
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Automatică
Conține 63 fișiere: ppt, cpp
Pagini : 157 în total
Mărime: 199.18KB (arhivat)
Publicat de: Pintiliu Tofan
Puncte necesare: 0

Extras din curs

În C++ se folosesc funcţii membre numite constructori şi destructori pentru crearea, iniţializarea, copierea şi distrugerea obiectelor.

Un constructor – este o funcţie specială membră a unei clase şi are acelaşi nume cu acea clasă;

Are rolul de a iniţializa obiectele (instanţele acelei clase) atunci când sunt create.

Complementul constructorului este destructorul- distruge obiectele create;

Destructorul are acelaşi nume cu constructorul, dar precedat de caracterul ~.

Obiectele locale sunt create când se intră în blocul lor şi distruse când se termină programul.

#include <iostream.h>

int n_obiecte=0;

class OB{

public:

OB(){

n_obiecte++;

cout<<"Numarul obiectelor in viata "<<n_obiecte<<endl;

}

~OB(){

n_obiecte--;

cout<<"Au mai ramas doar "<<n_obiecte<<" obiecte "<<endl;

}

};

void main()

{

OB a,b,c; //creez primele 3 obiecte

{

OB d,e;

} // aici distrug d si e

{ // redeschid alt context

OB f; //crez un nou obiect f

} // distrug f

} // eliberez memoria ocupata de obiectele a,b,c

Numele coincide cu numele clasei căreia îi aparţine;

În declaraţii nu se specifică nici un tip de rezultat;

Pot fi mai mulţi constructori pentru aceeaşi clasă, deosebirea realizându-se prin mecanisme de overloading (supraîncărcare).

Conținut arhivă zip

  • Surse C
    • alt2.cpp
    • angajati.cpp
    • arg_main.cpp
    • clasacom.cpp
    • ClasaConstr.cpp
    • clasader.cpp
    • clasadre.cpp
    • ClasaFriend1.cpp
    • clasaper.cpp
    • claseder.cpp
    • cl_der_e.cpp
    • complexe.cpp
    • concurs.cpp
    • concurs1.cpp
    • constr_d.cpp
    • cons_des.cpp
    • douafct.cpp
    • dreptung.cpp
    • fcfriend.cpp
    • fcmembre.cpp
    • figura.cpp
    • fismisc.cpp
    • fismisc1.cpp
    • fistext.cpp
    • func.cpp
    • funcrecu.cpp
    • functie.cpp
    • matrice1.cpp
    • matrice2.cpp
    • matricet.cpp
    • mempro1.cpp
    • memprote.cpp
    • mosmul.cpp
    • mospro2.cpp
    • noname00.cpp
    • noname01.cpp
    • nrcomple.cpp
    • nume.cpp
    • overload.cpp
    • p1.cpp
    • par.cpp
    • parammat.cpp
    • paramtab.cpp
    • pers.cpp
    • persoane.cpp
    • poligon.cpp
    • sel.cpp
    • sir.cpp
    • suma.cpp
    • suma2.cpp
    • supoper.cpp
    • supoper1.cpp
    • tablou1.cpp
    • tablou2.cpp
    • val_impl.cpp
  • Constructori&Destructori.ppt
  • CONVERSII.ppt
  • FISIERE IN C++.ppt
  • Functii_Friend.ppt
  • Mostenire.ppt
  • Mostenire2.ppt
  • POO-Clase-C2.ppt
  • Supraop.ppt

Alții au mai descărcat și

Sisteme de Intrare-Iesire

Caracteristicile echipamentelor periferice Caracteristici funcţionale si constructive II) Caracteristici externe a) caracteristici de interfaţă...

Curs Programare C++

Cap 1. Reprezentarea informaţiilor 1.1 Reprezentarea numerelor întregi în sistemul binar Un număr natural se reprezintǎ ca o colecţie de cifre....

Curs PLC

Obiective: Controler-ul logic programabil (PLC) a aparut ca o alternativa reutilizabila, ieftina, flexibila si sigura la panourilor cu relee...

Programare orientată pe obiecte

Parcurgerea in cascada (waterflow) - Necesitatea reluarii complete in cazul unor defecte majore. - Poate conduce la cresterea timpului de...

Rețele

Cap.1 Introducere SED - fie un sistem real - fie un model matematic, ce descrie funcţionarea unui sistem real a cărui evoluţie este raportată la...

Automatizări

Capitolul 1 INTRODUCERE ÎN STUDIUL SISTEMELOR AUTOMATE 1.1. Concepte, metode şi principii Ramura ştiinţei care se ocupă cu studiul metodelor şi...

Semnale și Sisteme

Laboratorul 2. Semnale si sisteme. 1 Convolutii In teoria semnalelor si a sistemelor convolutiile joaca un rol important deoarece definesc...

Cursuri Java

Cuvinte importante: - concepte fundamentale ale programarii orientate obiect in Java: incapsulare, mostenire, polimorfism; - crearea claselor de...

Te-ar putea interesa și

Ilustrarea și simularea unor algoritmi legați de inteligența artificială folosind programarea orientată pe obiect în limbajul java

Introducere Am ales lucrarea intitulată „Ilustrarea și simularea unor algoritmi de inteligență artificială folosind programarea orientată pe...

Programare orientată pe obiect

Cunoasterea Firmei- Domeniu de activitate ELIT Romania, membru al grupului ELIT Group şi Rhiag, a fost înfiinţată în anul 1999. În decursul a...

Programare orientată pe obiecte - calculul impedanței la rezistoare și condensatoare

1.Noţiuni teoretice În realizarea proiectului sunt necesare includerea mai multor librării cum ar fi: process.h, iostream.h, string.h, conio.h şi...

Examen programarea orientată pe obiecte

1. Clase. O definitie “bruta” a clasei ar fi aceea ca este un concept extins al unui tip de date abstract : in loc sa contina numai informatii –...

Mecanisme de specificare și interacțiune a activităților concurente în programarea orientată pe obiecte

Mecanisme de specificare si interactiune a activitatilor concurente în POOC A. Mecanisme de specificare a concurentei Vom enumera si analiza în...

Programare orientată pe obiecte

Paradigma reprezintă un set de concepte, valori, ipoteze şi practici care constituie un mod de percepţie a realităţii comun pentru o anumită...

Programare orientată pe obiect C++

1. INTRODUCERE ÎN C++ Exista limbaje concepute strict pe baza conceptelor programării orientate pe obiecte (POO), de exemplu Simula sau Smalltalk....

Ai nevoie de altceva?