Extras din curs
Parcurgerea in cascada (waterflow)
- Necesitatea reluarii complete in cazul unor defecte majore.
- Poate conduce la cresterea timpului de realizare
- Este un risc foarte mare.
Dezavantaje:
Pentru scaderea riscului s au gandit tot felul de alte combinatii pt parcurgerea etapelor de dezvoltare.
Analiza Proiectare
Testare Implementare
2. Parcurgerea in spirala
abordare pe versiuni
se parcurg intrun mod care le lasa incomplete
vor fi completate la o noua trecere
versiunile incomplete reprezinta bazele dezvoltarii
urmatorului nivel de parcurgere
o astfel de abordare scade riscul de a avea timp mare de
realizare (risc de piata)
pe parcurs se pot insusii tehnici noi
2. Parcurgerea incrementala (incremental)
modelul: RUP > Rational unified process(proces de realizare unficata) (folosind toolsetul Relational Rod)
Faze: Intiere(Inception) Elaborare Constructie Migrare
Fiecare faza poate contine mai multe iteratii(un numar oarecare)
Fiecare iteratie contine toate cele 4 etape prezentate mai sus
Iteratii:
definirea scopului proiectului
Faza de initiere
stabileste modul de abordare (obiect orientata sau component orientata)
se incearca limitarea(excluderea) zonelor de risc
Faza de elaborare
proiectarea detaliata si implementarea aplicatiei
Faza de constructie
accentul se pune pe trecerea de la produsul in stare de prototip la
inglobarea la utilizator. Accentul se pune pe testare
Faza de migratie
APOO Curs 1
20 martie 2007
20:57
APOO Curs Page 1
Analiza si proiectarea Obiect Orientata ca modalitate de sistematizare
a dezvoltarii software
permite dezvoltarea aplicatiilor ○ > colectii de clase si obiecte
○ obiectele colaboareaza intre ele > sunt instante ale claselor
○ clasele sunt membre ale unei ierarhii de clase (prin mostenire)
- Modelul obiect :
Caracteristici fundamentale:
i. Nu este proprie numai modelului obiect dar este obligatorie pt modelul obiect.
>fiecare clasa inglobeaza atributele cele mai relevante
ii. Prin abstractizare se definesc clasele >tipuri de date (tipuri abstracte)
1. Abstractizarea
1) Modulele trebuie sa fie "slab cuplate"
i. Abordarea prin care aplicatia se imparte in module
ii. In OO modulele contin clase si obiecte
iii. Nu este specifica OO dar (obligatorie) recomandabila
2. Modularitate
1) Clase de baza
2) Clase derivate
i. Proprietatea prin care se pot definii ierarhii de clase
Specializare pornind de la o clasa de baza si definind clase specializate >mostenesc
caractere generale din clasa de baza si au si propriul lor specific
1)
Generalizare pronind de la mai multe clase oarecum corelate(indrudite) se extrag
caracteristicile comune > se folosesc pt a definii o clasa de baza
2)
ii. Se poate face prin 2 procese:
3. Mostenirea
a) Multimea atributelor (date membre ale clasei)
b) Implementarea metodelor
1) Structura
2) Comportarea data de ceea ce se numeste interfata clasei >asigura legatura cu ext.
Multimea metodelor publice ale clasei prototipurile
i. Asigura ca o clasa sa fie impartita in 2 parti
ii. Permite reutilizarea codului
iii. Permite modificari independente in diferitele module
Preview document
Conținut arhivă zip
- Programare Orientata pe Obiecte.pdf