Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final

Curs
9.5/10 (4 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 76 în total
Cuvinte : 20275
Mărime: 618.00KB (arhivat)
Publicat de: Anatolie Kovacs
Puncte necesare: 0

Cuprins

  1. 1 INTRODUCERE 4
  2. 2 PROGRAMARE ORIENTATA OBIECT 7
  3. 2.1 CONCEPTUL DE CLASA DE OBIECTE 7
  4. 2.2 DEFINIREA UNEI CLASE IN OOP, C# 7
  5. 2.3 INSTANTIEREA CLASELOR 9
  6. 2.4 METODE SI VARIABILE STATICE 10
  7. 2.4.1 Metode statice 10
  8. 2.4.2 Variabile statice 10
  9. 2.5 CONSTRUCTORI. OVERLOADING 11
  10. 2.6 PROPRIETATI 12
  11. 2.7 MOSTENIRE SI SUPRASCRIERE 13
  12. 2.7.1 Constructorul clasei de baza se executa primul 14
  13. 2.7.2 Suprascriere (override) 14
  14. 2.7.3 Manipularea obiectelor prin referinte 15
  15. 2.7.4 Garbage collection 16
  16. 2.7.5 Exceptii si tratarea exceptiilor 16
  17. 3 DEZVOLTAREA APLICATIILOR DE TIP GUI IN VS.NET 19
  18. 3.1 PRIMA APLICATIE WINDOWS: "HELLO WORLD" 19
  19. 3.1.1 Functia InitializeComponent 22
  20. 3.1.2 Interceptarea evenimentelor 22
  21. 3.1.3 Identificatorul “this” 26
  22. 3.2 CONTROALE VIZUALE IN VS.NET 27
  23. 3.2.1 Controlul TextBox 27
  24. 3.3 CONTROLUL CHECKBOX (CASETA DE VALIDARE) 29
  25. 3.4 CONTROLUL RADIOBUTTON (BUTON RADIO) 30
  26. 3.5 CONTROLUL COMBOBOX (LISTA ASCUNSA) 32
  27. 3.5.1 Salvarea datelor in fisier 34
  28. 3.5.2 Citirea datelor din fisier 36
  29. 3.6 CONTROALELE PROGRESSBAR SI TIMER 37
  30. 4 COLECTII DE OBIECTE. SERIALIZARE 39
  31. 4.1 CLASELE ARRAYLIST SI DOMAINUPDOWN 39
  32. 4.2 SERIALIZARE 42
  33. 5 UTILIZAREA BAZELOR DE DATE IN VS.NET 47
  34. 5.1 CE ESTE O BAZA DE DATE 47
  35. 5.2 TEHNOLOGIA ADO.NET 48
  36. 5.2.1 Obiectul Connection 49
  37. 5.2.2 Obiectul Command 51
  38. 6 APLICATII CU DOCUMENTE MULTIPLE. CREAREA MENIURILOR 54
  39. 7 OBIECTE GUI PENTRU AFISAREA INFORMATIILOR DIN BAZA DE DATE 56
  40. 7.1 DATASET 56
  41. 7.2 VIZUALIZAREA SI MODIFICAREA DATELOR PRIN INTERMEDIUL GRID-URILOR 61
  42. 7.3 AFISAREA DINAMICA A MESAJELOR. CONTROLUL STATUSSTRIP 64
  43. 7.4 INSERAREA NIVELULUI BUSINESS LOGIC LAYER BLL 66
  44. 7.4.1 Forma de vizualizare profesori 67
  45. 7.4.2 Forma de adaugare/modificare profesori 73

Extras din curs

1 Introducere

“Hello world” ... probabil este cel mai des utilizat exemplu cand se incepe un nou curs de programare. Acest “Hello world” a fost introdus de Brian Kernighan in 1974 cand a scris prima carte de programare in limbajul C. Cine nu cunoaste ( sau mai bine zis, care programator nu cunoaste) celebrul exemplu de la care a pornit era limbajelor de programare de nivel inalt?

int main()

{

printf("hello, world");

return 0;

}

De fapt acest program demonstra ce simplu este in noul limbaj C sa afisezi un text pe ecran. Era o mare realizare la vremea aceea, sa scrii un text pe ecran intr-un mod atat de simplu. De ce era o mare realizare?

Pentru ca inainte de a aparea acest C, lumea programa in limbaj de asamblare. Limbajul de asamblare este limbajul pe care-l intelege microprocesorul. Si nu este un limbaj foarte evoluat, microprocesorul este un circuit integrat care intelege si poate executa un set limitat de instructiuni. Tot ce stie sa faca microprocesorul se restrange la o serie de operatii de adunare, scadere (bine, acum stie sa faca si inmultiri in virgula mobila pentru ca are procesorul matematic incorporat), incarcare de registri, citire/scriere din memorie. De exemplu, pentru a face o adunare banala de 2+3, lucrand direct cu microprocesorul, ar trebui sa facem urmatorul programel:

LD A,2 ; incarca in registrul A numarul 2

ADD A,3 ; aduna la valoarea din registrul A numarul 3, rezultatul se salveaza tot in A

LD (HL),A ; salveaza in memorie la adresa data de registrul HL continutul lui A

Paradoxal la prima vedere, calculatorul care stie sa rezolve atat de multe probleme si atat de complicate se bazeaza pe un circuit ce nu cunoaste decat operatii aritmetice. Si totusi, oricat de complicata ar fi o functie, aceasta se poate descompune intr-o serie de operatii aritmetice (serie Taylor) care sa poata fi executate de microprocesor. De exemplu, functia sin(x) pentru un x dat se poate calcula prin seria Taylor echivalenta:

Unde x3 se calculeaza prin inmultirea de 3 ori a lui x cu el insusi, si tot asa. Concluzia este ca orice problema trebuie impartita intr-un sir de operatii mici ce pot fi executate de microprocesor. Aceasta operatie de algoritmizare a unei probleme, impreuna cu scrierea codului echivalent care sa traduca taskurile rezultate intr-un sir de instructiuni ce pot fi executate de microprocesor, se numeste programare. Evident, nu trebuie mers cu despicatul problemei pana la nivelul de jos al microprocesorului, pentru ca intre timp au aparut compilatoarele sau mai bine zis limbajele de programare. Este clar ca pentru un programator este foarte dificil sa reduca problema doar la un sir de operatii aritmetice, cum este la fel de evident ca microprocesorul nu poate mai mult. De aceea, s-a creat aceasta interfata intre programator si microprocesor care sa traduca operatii de nivel inalt (cu care lucreaza programatorul) intr-un sir de operatii mici la nivelul codului masina. Folosind aceste limbaje de programare eu nu mai sunt nevoit sa scriu “LD A, 2 ....”, ci scriu “x=2+3”, mult mai simplu si mai citet. Plus ca aceste limbaje vin cu o serie complexa de biblioteci ce contin functii gata facute care ma ajuta sa rezolv problema. De ce sa ma chinui eu sa descompun functia sin(x) in serie Taylor, cand pot apela pur si simplu functia sin(x) din biblioteca matematica. Ar fi foarte dificil pentru mine sa scriu un program care sa traseze o linie pe ecran, sau sa scriu un text pe ecran. Ar trebui sa stiu o multime de detalii legate de monitor, de adrese de memorie, modul de transmisie a informatiei la monitor, etc. Ca sa trasez o linie, mi-ar trebui o pagina de cod si zile bune de cercetare. Este mult mai simplu sa apelez functia “lineto(x,y)” din biblioteca grafica, sau functia ”printf()” pentru a scrie un text pe ecran (mai retineti exemplul “printf(“hello world”) ?).

Aceste limbaje de programare au evoluat continuu, de la revolutionarul la vremea respectiva, dar acum banalul C, pana la sistemele “Visual” din zilele noastre in care programatorul scrie cod doar din operatii de mouse.

Sunt o multitudine de limbaje de programare pe piaţă, fiecare având avantaje specifice pentru un anumit domeniu de utilizare.

• La nivelul de jos se situează limbajele de asamblare. Instrucţiunile acestor limbaje sunt apropiate de modul de lucru al microprocesorului şi foarte departe de modul nostru de a gândi o rezolvare la o problemă dată. O adunare banală de forma "val_total = val + val_TVA" se traduce în asamblare într-un set destul de mare de instrucţiuni microprocesor mai puţin inteligibile. Chiar dacă la un moment dat limbajele de asamblare erau la modă (unii chiar aveau sisteme multitasking dezvoltate în asamblare), astăzi nu se mai justifică programarea în asamblare. Avantajele acestui sistem (viteza mare de execuţie şi consum redus de memorie) nu mai reprezintă un argument suficient de puternic în faţa dezavantajelor evidente în dezvoltarea aplicaţiilor.

Preview document

Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 1
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 2
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 3
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 4
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 5
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 6
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 7
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 8
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 9
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 10
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 11
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 12
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 13
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 14
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 15
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 16
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 17
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 18
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 19
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 20
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 21
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 22
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 23
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 24
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 25
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 26
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 27
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 28
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 29
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 30
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 31
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 32
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 33
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 34
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 35
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 36
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 37
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 38
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 39
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 40
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 41
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 42
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 43
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 44
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 45
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 46
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 47
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 48
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 49
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 50
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 51
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 52
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 53
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 54
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 55
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 56
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 57
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 58
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 59
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 60
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 61
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 62
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 63
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 64
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 65
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 66
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 67
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 68
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 69
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 70
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 71
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 72
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 73
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 74
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 75
Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final - Pagina 76

Conținut arhivă zip

  • Programare Visual Studio .Net Version 0.1 Final.doc

Alții au mai descărcat și

Manual Limbaj C

1. Generalitati asupra limbajului C 1.1. Introducere Limbajul C a fost creat la începutul anilor '70 de catre Brian W Kernigham si Dennis M...

Clase și Programare C++ Builder

1. Un tur rapid al C++Builder Pentru moment, nu vom acorda decât o privire rapidă mediului de dezvoltare C++Builder, urmând ca în lecţia a şasea...

Algoritmi - 1

Introducere Un algoritm este o metoda de rezolvare a unei probleme printr-un numar finit de pasi. Printr-un pas se întelege o operatie...

Programarea Aplicațiilor de tip Windows

Se realizeaza pe un FORMULAR (Form)  suprafata de lucru pe care se instaleaza CONTROALE (Controls) Formularul este deschis prin caseta de dialog...

Inginerie Software

• Modele de proces software • Metode ale ingineriei software • Modelarea sistemelor software folosind UML • Metode de testare a sistemelor...

Algoritmi și Structuri de Date

1. ALGORITMI SI MODURI DE REPREZENTARE Prelucrarea datelor cu ajutorul calculatorului se realizeazã prin executia unor operatii simple...

Limbaje de Programare

PREZENTAREA GENERALĂ A MEDIULUI DE DEZVOLTARE Borlandc C++, produs al firmei Borland International, este un pachet de programe care oferă o...

Programare II - limbajul C

Cap 1 INTRODUCERE ÎN LIMBAJUL C 1.1 Scurt istoric 1.2 Forma unui program C 1.3 Compilarea unui program C 1.1 Scurt istoric Strămoşii...

Ai nevoie de altceva?