Extras din laborator
Initializrea modului grafic
Pentru ca o imagine sa apara pe ecran, calculatorul trebuie inzestrat cu o placa grafica ce contine memoria video ( in care se retin informatii asupra imaginii). Exista mai multe tipuri de placi grafice (CGA, EGA, VGA) care difera prin memorie si alti parametri. Intrucat fabricantii acestor placi nu au ajuns la o concluzie comuna in ceea ce priveste folosirea lor, un program care functioneaza perfect pe una din ele nu se poate folosi pe o alta. In concluzie, orice limbaj care foloseste aceste placi trebuie sa contina rutine specifice lor. In acest sens limbajul TURBO PASCAL contine mai multe componente soft care lucreaza cu diversele placi, numite DRIVERE. In funcie de placa grafica gasita, se incarca un driver sau altul. Acestea se gasesc in fisierele cu extensia .BGI. astfel, exista drivere CGA, VGA etc. odata ales un driver se alege modul de lucru: in unele moduri de lucru avem o rezolutie mai buna ( se reprezinta mai multe puncte pe ecran) dar avem mai putine culori si se pot retine mai putine pagini video ( informatia referitoare la imaginea continuta pe ecran), in altele avem o rezolutie mai prasta dar putem reprezenta un desen utilizand mai multe culori si putem retine mai multe pagini video. Un mod de lucru este un compromis intre numarul de culori, rezolutie si numarul de pagini video. In acest capitol nu vom studia placi grafice depasite moral cum ar fi cele CGA si EGA. Ne vom concentra atentia in special asupra placii VGA, careia ii corespunde driverul VGA care poate lucra in mai multe moduri:
1: Modul VGALo cu o rezolutie de 640*200, poate folosi 16 culori la un moment dat si reitne patru pagini video;
2: Modul VGAMed cu o rezolutie de 640*350, 16 culori, 2 pagini video;
3: Modul VGAHi cu o rezolutie 640*480, o singura pagina video, 16 culori.
Selectarea driverului si a modului grafic de lucru se face [prin utilizarea procedurii INITGRAPH. Aceasta are trei parametrii: gdriver (integer) care contine driverul (codul asociat acestuia), gmode(integer) care contine modul de lucru si o variabila de tip string care arata calea catre unitatea GRAPH. Forma generala a acestei proceduri este:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Grafica pe calculator-Pascal.doc