Prelucrări grafice și de imagine

Laborator
8.5/10 (2 voturi)
Conține 7 fișiere: pdf
Pagini : 81 în total
Cuvinte : 23099
Mărime: 2.23MB (arhivat)
Publicat de: Petru Gradinaru
Puncte necesare: 0
Prelucrari grafice si de imagine in C++, Pascal si Matlab

Extras din laborator

1. HARDWARE-UL DE IEŞIRE AL SISTEMELOR GRAFICE

A. Consideraţii teoretice

Reprezentarea grafică a informaţiei a reprezentat un salt important în istoria evoluţiei sistemelor de calcul. Dacă în perioada de pionierat a calculatoarelor se putea discuta doar de reprezentarea alfanumerică a informaţiei, în momentul de faţă este posibilă realizarea unor aplicaţii complexe, în care reprezentarea cât mai eficientă a informaţiei se face prin combinaţia de grafică, text, sunet, imagine (atât statică cât şi video), animaţie, etc. În acelaşi timp, în prezent, majoritatea aplicaţiilor pe care le propune grafica pe calculator nu ar putea fi realizate fără sisteme grafice performante, prin acest lucru înţelegându-se atât componenta hardware cât şi cea software a calculatoarelor pe care se realizează grafică.

1.1 Monitoare

Dispozitivele de afişare sunt indispensabile unui sistem grafic. Cerinţele impuse monitoarelor destinate graficii cu calculatorul sunt legate de stabilitatea imaginii, claritatea acesteia şi redarea bună a culorilor. Totodată diagonala unui monitor trebuie să fie suficient de mare (17” sau 20”). Sistemele grafice folosesc monitoare cu o rezoluţie bună şi cu un număr mare de culori. Din punct de vedere constructiv, un monitor „tradiţional” este alcătuit în jurul unui tub catodic (CRT - cathodic ray tube), dar există şi display-uri bazate pe alte tehnologii.

1.1.1. Tuburi catodice cu reîmprospătare

Principiul de funcţionare al unui tub catodic cu reîmprospătare, ilustrat în figura 1.1, este următorul: fasciculul de electroni emis de tunul electronic parcurge sistemele de deflexie şi focalizare care îl direcţionează spre un anume punct de pe ecran. Luminoforul (care conţine fosfor) va emite lumină în fiecare punct al ecranului aflat în contact cu fasciculul de electroni. Deoarece lumina emisă de fosfor se stinge repede este necesară o metodă pentru menţinerea imaginii pe ecran. O metodă este redirecţionarea rapidă a fasciculului de electroni spre aceleaşi puncte ale ecranului.

Există mai multe tipuri de fosfor utilizate în tuburile catodice cu reîmprospătare. În afara culorii, o deosebire esenţială între diversele tipuri de fosfor este persistenţa lor. Persistenţa se defineşte ca timp necesar pentru ca

intensitatea luminii emise să se reducă la o zecime din valoarea sa iniţială. Valori scăzute ale persistenţei trebuie compensate prin rate mai mari de reîmprospătare pentru menţinerea unei imagini stabile pe ecran. Fosforul cu persistenţă scăzută se pretează la utilizarea în animaţie pe când cel cu valori ridicate ale persistenţei este indicat pentru afişarea imaginilor statice, complexe. Deflexia fasciculului de electroni poate fi realizată de un câmp electric sau de unul magnetic.

Figura 1.1 – Tubul catodic cu reîmprospătare

Se defineşte rezoluţia ca fiind numărul punctelor care pot fi afişate pe ecran fără a se suprapune. Rezoluţia este exprimată şi ca numărul punctelor / centimetru pe verticală şi pe orizontală sau ca numărul total de puncte pe fiecare direcţie. Rezoluţia tuburilor catodice este dependentă de tipul fosforului dar şi de sistemele de deflexie. Sistemele de înaltă rezoluţie sunt capabile să afişeze 4000 puncte pe fiecare direcţie ceea ce înseamnă un total de 16 milioane de puncte care trebuie comandate. Numărul de puncte efectiv utilizate este dependent de tipul plăcii grafice. O caracteristică importantă a monitoarelor video este rata de aspect. Aceasta este egală cu numărul de puncte necesare pe verticală pentru aceeaşi dimensiune a liniei ca pe orizontală.

1.1.2. Monitoare raster şi monitoare vectoriale

Tuburile catodice cu reîmprospătare pot fi utilizate atât pentru display-uri raster cât şi pentru display-uri vectoriale. Când operează ca display-uri vectoriale, fasciculul de electroni este direcţionat doar spre acele puncte din ecran care sunt luminate. Aceste display-uri sunt caracterizate de o rezoluţie mai bună decât a celor raster. Echipamentele de imprimare echivalente acestui mod de afişare sunt plotter-ele.

Preview document

Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 1
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 2
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 3
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 4
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 5
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 6
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 7
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 8
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 9
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 10
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 11
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 12
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 13
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 14
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 15
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 16
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 17
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 18
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 19
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 20
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 21
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 22
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 23
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 24
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 25
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 26
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 27
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 28
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 29
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 30
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 31
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 32
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 33
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 34
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 35
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 36
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 37
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 38
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 39
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 40
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 41
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 42
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 43
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 44
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 45
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 46
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 47
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 48
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 49
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 50
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 51
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 52
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 53
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 54
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 55
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 56
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 57
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 58
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 59
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 60
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 61
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 62
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 63
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 64
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 65
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 66
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 67
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 68
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 69
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 70
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 71
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 72
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 73
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 74
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 75
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 76
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 77
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 78
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 79
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 80
Prelucrări grafice și de imagine - Pagina 81

Conținut arhivă zip

  • Prelucrari Grafice si de Imagine
    • Lucrarea I.pdf
    • Lucrarea II.pdf
    • Lucrarea III.pdf
    • Lucrarea IV.pdf
    • Lucrarea V.pdf
    • Lucrarea VI.pdf
    • Lucrarea VIII.pdf

Alții au mai descărcat și

Efecte Atmosferice Photoshop

Editarea imaginilor cuprinde procesul de schimbare a unei imagini , fie ea o fotografie digitala, analogica sau ilustratie. Editarea imaginii...

Tipuri de imagini în MatLab

Tipuri de imgini în MATLAB Setul de funcţii specializate în procesarea de imagini din MATLAB operează cu patru tipuri de imagini: Imagini...

Lucrare 1 - Autocad

1. Scop Familiarizarea studenţilor cu : lansarea in execuţie a Autocad-ului, aspectul ecranului şi elementele tipice , operaţii cu fişiere,...

Laborator Autocad

1.1. Introducere - Ce este AutoCAD ? AutoCAD este un ansamblu de programe de proiectare asistată de calculator, pentru computere individuale (...

Proiectare Asistată de Calculator

LABORATOR 1 INTRODUCERE ÎN MATLAB MATLAB este un program interactiv, produs de firma MATHWORKS pentru calcule numerice de înaltă performanţă şi...

Sisteme grafice, analiza și sinteza sistemelor grafice

Lucrarea practiсă Nr.1 Tema: Sisteme grafice, analiza şi sinteza sistemelor grafice Scopul lucrării: Să analizam sistemele grafice. Mersul...

Desenare Editare, Blocuri Atribute Cotare, 3D Non-Primitive, Compunere

5.1.1. Editarea poliliniilor Editarea poliliniilor este o operaţie utilă şi necesară pentru finalizarea unui desen şi vizează modificări ale...

Aplicații rezolvate AutoCAD

APLICAŢII 8.1. Aplicaţii rezolvate AR 1. Să se reprezinte conturul din figura AR 1.1 utilizând comenzile simple de desenare. Figura AR 1.1...

Te-ar putea interesa și

Prelucrari grafice în Java

Imaginile sunt și un concept cu caracter informațional. Oamenii primesc pe cale vizuală cea mai mare parte din informația pe care sistemul lor...

Anliza și Prelucrarea Imaginilor

Introducere Prelucrarea de imagini este un domeniu care îsi pastreaza dinamismul în ciuda trecerii anilor. Dezvoltarile tehnologice au facilitat...

Calculatoare - introducere, componente - structură și funcționare

ARGUMENT Lucrarea de fata prezinta principalele aspecte ale arhitecturii si organizarii calculatoarelor numerice. Materialul este organizat astfel...

Gestiunea activității la o asociație de locatari utilizând Excel 2000

CAPITOLUL 1. NOTIUNI INTRODUCTIVEUT 4CAPITOLUL 1. NOTIUNI INTRODUCTIVE In ultimele decenii, calculatoarele si-au exercitat pionieral in numeroase...

Tipuri moderne de suporturi informaționale

1. Notiuni de baza Patrunderea informaticii in aproape toate domeniile vietii stiintifice, economice si sociale a devenit tot mai evidentă în...

Microsoft Word - proiect birotică

CAPITOLUL I. BREVIAR TEORETIC Telematica este definita ca fiind tehnica transmiterii la mare distanta si valorificarii informatiilor care combina...

Componenetele Calculatorului

Componentele sistemului Cu acest episod începem o trecere rapidă în revistă a componentelor hardware ale unui computer, înainte de a le discuta...

Baze de Date Multimedia

Baze de date multimedia Definirea conceptelor. Aplicatii. Data base - baza de date - este un grup de fisiere în care este înregistrata o multime...

Ai nevoie de altceva?