Sintezarea Figurilor Geometrice

Laborator
7/10 (1 vot)
Conține 2 fișiere: doc, cpp
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 493
Mărime: 409.39KB (arhivat)
Publicat de: Camil Drăgan
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Vasile Gisca ,Constantin Plotnic
Universitatea Tehnica a Moldovei

Extras din laborator

Scopul lucrării: Obţinerea cunoştinţelor practice în sinteza figurilor grafice

Sarcina lucrării:

1. De a elabora un program pentru sintezarea şi afişarea figurilor grafice conform variantelor tabelul.

2. De a afişa figuri sintezate în diferite porţi de vizualizare.

3. De a descrie fiecare figura sintezată.

4. De a utiliza operaţiuni de salvare şi restaurare a imaginilor în/din fişiere

Tabelul : Variantele de îndeplinire a lucrării

Varianta nr.

Figuri grafice nr.

8 6,8,2,4,3,1,7,5,9

1.1 – Cerc 2.1 – Poligon 3.1 - Elipsa

1.2 – Sector de cerc 2.2 – Dreptunghi 3.2 - Paralelepiped

1.3 – Triunghi 2.3 – Linie 3.3 – Sector de elipsa

Listingul programului:

#include<DOS.h>

#include<math.h>

#include<conio.h>

#include<stdio.h>

#include<graphics.h>

#include<stdlib.h>

#include<fstream.h>

void initGr()

{ int gdriver = DETECT, gmode, errorcode;

initgraph(&gdriver, &gmode, "");

errorcode = graphresult();

if (errorcode != grOk)

{

printf("Graphics error: %sn", grapherrormsg(errorcode));

printf("Press any key to halt:");

getch();

exit(1);

}

}

void chenar()

{

int maxx,maxy;

maxx=getmaxx();

maxy=getmaxy();

setcolor(GREEN);

line(0,0,maxx,0);

line(0,maxy,maxx,maxy);

line(0,0,0,maxy);

line(maxx,0,maxx,maxy);

}

void gratii()

{

int maxx,maxy;

maxx=getmaxx();

maxy=getmaxy();

setcolor(BLUE);

line(maxx/3,0,maxx/3,maxy);

line(2*maxx/3,0,2*maxx/3,maxy);

line(0,maxy/3,maxx,maxy/3);

line(0,2*maxy/3,maxx,2*maxy/3);

}

void main()

{

initGr();

int maxx,maxy;

maxx=getmaxx();

maxy=getmaxy();

chenar();

gratii();

setcolor(RED);

//1.1

circle(maxx/6,maxy/6,maxy/6-5);

//1.2

setfillstyle(SOLID_FILL,YELLOW);

pieslice(maxx/2,maxy/6,75,300,maxy/6-5);

//1.3

line(5*maxx/6,15,2*maxx/3+15,maxy/3-15);

line(5*maxx/6,15,maxx-15,maxy/3-15);

line(2*maxx/3+15,maxy/3-15,maxx-15,maxy/3-15);

setfillstyle(SOLID_FILL,BLUE);

floodfill(maxx*5/6,maxy/6,RED);

//2.1

int r=maxy/6-5;

setcolor(RED);

moveto(maxx/6,2*maxy/3-6); //setam cursorul in puctul dat

for(float i=0;i<2*M_PI;i+=M_PI/6)

{

lineto(maxx/6+r*sin(i),maxy/2+r*cos(i)); //desenam linile

// delay(100);

}

//2.2

setcolor(3);

setfillstyle(SOLID_FILL,BLUE);

rectangle(maxx/3+20,maxy/3+20,2*maxx/3-20,2*maxy/3-20);

floodfill(maxx/2,maxy/2,3);

//2.3

setcolor(BLUE);

line(2*maxx/3+25,maxy/3+25,maxx-25,2*maxy/3-25);

//3.1

setcolor(RED);

ellipse(maxx/6,5*maxy/6,0,360,maxx/6-10,maxy/6-25);

//3.2

bar3d(maxx/3+15,2*maxy/3+25,2*maxx/3-25,maxy-15,20,1);

//3.3

setfillstyle(SOLID_FILL,YELLOW);

sector(5*maxx/6,5*maxy/6,10,270,maxx/6-10,maxy/6-25);

//memorarea in fisier

Preview document

Sintezarea Figurilor Geometrice - Pagina 1
Sintezarea Figurilor Geometrice - Pagina 2
Sintezarea Figurilor Geometrice - Pagina 3
Sintezarea Figurilor Geometrice - Pagina 4
Sintezarea Figurilor Geometrice - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • GRAFICA1.CPP
  • lab1.doc

Alții au mai descărcat și

Grafică și multimedia wireframe - cadre de sârmă

1.Introducere in wireframe 1.1 Reprezentarea obiectelor 3D Definitii 2D - 3D În programele de CAD, reprezentarea obiectelor 3D se face în trei...

Compresia Audio - Algoritmul MPEG 1 Layer 3

1. Standardizari. Comprimarea fisierelor sunet MPEG (Moving Picture Experts Group) împreună cu Comitetul Internaţional pentru Comprimare Audio de...

Curbe și suprafețe B-spline

B-splines sunt utilizate pe scara larga in grafica computerizata CAD pentru modelare si design deoarece poseda multe proprietati geometrice si...

Efecte Atmosferice Photoshop

Editarea imaginilor cuprinde procesul de schimbare a unei imagini , fie ea o fotografie digitala, analogica sau ilustratie. Editarea imaginii...

Rotații

ARGUMENT: ACEST PROIECT LA INFORMATICĂ CONSTĂ ÎN PREZENTAREA ÎN LIMBAJUL DE PROGRAMARE TURBO PASCAL A UNEI PROBLEME CE ÎŞI PROPUNE SĂ EXPUNĂ CÂT...

Modelarea Parametrică a Coloanei de Distilare și a Dispozitivelor Auxiliare

REZUMAT Lucrarea îşi propune să realizeze modelarea 3D a coloanei de distilare, parte componentă a instalaţiei de distilare cu talere precum şi a...

Grafică inginerească

Aplicaţia 1. Reprezentarea unor piese într-o singură proiecţie ortogonală (piese subţiri) 1. Se începe un nou desen Stabilirea formatului de...

Proiectare Asistată de Calculator

Scopul laboratorului: Utilizarea comenzilor Extrude, Revolve, Union, Subtract, Fillet, Chamfer, UCS Descriere (sintaxă): EXTRUDE Cu ajutorul...

Te-ar putea interesa și

Dimensiunea temporală în evaluare - evaluarea initială, continuă și finală în învățământul primar

ARGUMENT Cunoaşterea elevului este o acţiune complexă, pentru că obiectul ei se diferenţiază de obiectul altor forme de cunoaştere. A cunoaşte nu...

Modelări Numerice în Teoria Contactului Elastic

INTRODUCERE Modelele matematice care descriu diverse fenomene fizice se prezinta, în general, sub forma unor ecuatii sau sisteme de ecuatii...

Proiectarea Manipulatorului

Tema proiectului Se urmarest e constructia unui manipulator (mana mecanica) pentru o linie automata ce deplaseaza un semifabricat O de la un post...

Noțiunile de Geometrie Predate la Clasele I-II

INTRODUCERE Lucrarea de fata se intituleaza “Notiunile de geometrie predate la clasele I-II², si da o scurta introducere la câteva din notiunile...

Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie

Scopul programului:dezvoltarea gândiri la vârsta școlară medie. Obiectivele programului: - Dezvoltare operațiilor gândirii analiza, sinteza,...

Arhitectură

Absida Spațiu de plan semicircular, uneori lobat și mai rar poligonal sau rectangular, ieșit în rezalit față de zidul perimetral al unei biserici....

Prelucrarea prin Așchiere

1. Scopul şi conţinutul lucrării - Cunoaşterea principalelor procedee de prelucrare prin aşchiere. - Studierea mişcărilor de lucru şi a...

Mecanisme

Introducere Potrivit unei abordãri specifice ingineriei sistemelor, disciplina MECANISME are ca obiect de studiu maºina sau sistemul mecanic....

Ai nevoie de altceva?