Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale

Laborator
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 849
Mărime: 47.96KB (arhivat)
Publicat de: Andrei Coman
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: M.Kulev
Universitatea Tehnică a Moldovei Catedra: Automatica si Tehnologii Informationale

Extras din laborator

Lucrare de laborator Nr. 3

Scopul lucrării: Obţinerea deprinderilor practice de lucru cu tablouri unidimensionale,cunoaşterea particularităţilor de declarare, de introducere şi de prelucrare a tablourilor unidimensionale.

Sarcini de lucru:De prelucrat tabloul în conformitate cu sarcina primită.De afişat tabelul şi rezultatul în forma corespunzătoare.

Datele iniţiale:

Fie dat tabloul unidimensional a[1..n],n<=50 de numere întregi.Scrieţi un program care calculează:

Numărul de elemente cu valori mai mici decît media elementelor de pe locuri pare.

Mersul lucrării:

1 Tipul tablou şi modurile de declarare în C

Tabloul de memorie (array) este o structura de date interna formata dintr-o multime ordonata de elemente, ordonarea facandu-se cu un ansamblu de indici.

In functie de numarul indicilor utilizati pentru a referi elementele tabloului, putem intalni tablouri unidimensionale (vectorii) sau multidimensionale (matricile sunt tablouri bidimensionale).

Tablouri in C

Modul de declarare:

tip nume_tablou[dim_1][dim_2]...[dim_n];

unde: tip reprezinta tipul elementelor tabloului; dim_1, dim_2, ..., dim_n sunt numere intregi sau expresii constante intregi (a caror valoare este evaluata de compilator) care reprezinta limitele superioare ale indicilor tabloului.

Exemple:

- int v[10]; am declarat un vector cu 10 componente de tip intregcare au indici intre 0 si 9, v[0], v[1], ....., v[9];

float a[10], b[20]; am declarat doi vectori a si b care au 10 respectiv 20 de componente de tip real;

- int a[10][20]; am declarat o matrice cu 10 linii si 20 coloane;

Referirea la o componenta a tabloului se face astfel:

numa_tablou[i1][i2]...[ik];

Tablouri unidimensionale

Tablourile unidimensionale sunt tablouri cu un singur indice (vectori). Daca tabloul contine dim_1 elemente, indicii elementelor au valori intregi din intervalul [0, dim_1-1]. Variabilele tablou pot fi initializate in momentul declararii:

declaratie_tablou=lista_valori;

Valorile din lista de valori sunt separate prin virgula, iar intreaga lista este inclusa intre acolade.

Exemple:

1. int vector[6]={100, 101, 102, 103, 104, 1r.05};

2. double x=9.8

double a[5]={1.2, 3.5, x, x-1, 7.5};

Adresa elementului de indice i intr-un tablou unidimensional poate fi calculata astfel:

adresa_elementului_i=adresa_de_baza + i * lungime_element

2 Instrucţiunile ciclice şi cele adiţionale în C

Instrucţiunea for

Această instrucțiune are o formă generală care-i extinde mult domeniul de aplicare față de instrucțiunile de același tip existente în alte limbaje de programare. Este cea mai utilizată instrucțiune repetitivă, deoarece în afară de testul de rămânere în buclă, oferă două elemente necesare în majoritatea situațiilor: inițializare și actualizare.

Preview document

Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 1
Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 2
Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 3
Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 4
Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 5
Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 6
Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 7
Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Prelucrarea Tablourilor Unidimensionale.doc

Alții au mai descărcat și

Laboratoare C

Fie a, b doua numere intregi, date de la tastatura. Sa se realizeze, in C/C++, programe care afiseaza: a) suma lor b) diferenta lor c) produsul...

Sinus

#include <stdio.h> #include <math.h> #define PI 3.141592653589793 double rest(double x) { double x_mod; x_mod=x; while (x_mod>=2*PI)...

Hackeri

Hackerii sunt pasionati ai informaticii, care, de obicei au ca scop „spargerea” anumitor coduri, baze de date, pagini web etc. Ei sunt considerati...

Probleme Rezolvate în C++

1. Să se verifice dacă un număr este pozitiv. #include<iostream.h> void main() { int a; //citim numarul cout<<"a=";cin>>a; //verificam daca...

Șiruri de caractere în C

Functia cin.get (vector_de_caractere, int nr, char `\n` ) citeste un sir de caractere pana cand este indeplinita una dintre conditiiile de mai...

Prelucrarea tablourile unidimensionale

Scopul lucrarii: Acumularea cunostintelor si a experientei in lucru cu tablourile unidimensionale si dezvoltarea abilităților practice pentru...

Laboratoare la Baze de Date 1

/*1. Pentru fiecare sectie, numele studentului cu media cea mai mare, si media (aceeasi conditie asupra mediei ca la punctul 5).*/ create table...

Visual Studio - GDI și animație

1.Tema : Interfaţa GDI 2.Scopul lucrarii : De a studia primitivele oferite de interfaţa GDI 3.Listingul pogramului : #include <windows.h> int...

Te-ar putea interesa și

Realizarea unei Baze de Date cu Ajutorul Limbajului C

1.Introducere Limbajul C s-a impus în principal datoritã existentei unui standard care contine toate facilitãtile necesare unui limbaj pentru a...

Testarea Adaptivă ca Factor de Optimizare a Procesului de Instruire în Învățământul Universitar

INTRODUCERE Actualitatea temei. în ultimele trei decenii în lumea educaţiei s-au produs schimbări de ordin principial, ca reacţie la...

Practică informatică

1 INTRODUCERE Ce este un program? Un program este o listă de instrucțiuni date calculatorului pentru a le executa. Calculatorul va citi...

Șiruri de Numere Aplicații în Cazul unui Sector de Drum Caracterizat de un Vector

CAPITOLUL I NOŢIUNI INTRODUCTIVE Un tip tablou este o structură care cuprinde un număr fixat de componente de acelaşi tip. Tipul componentelor...

Programarea Calculatorului

Scopul lucrării: Evidenţierea nivelului de cunoştinţe a fiecărui student la informatică, în mod deosebit algoritmizarea, pentru elaborarea unui...

Programare

Scopul lucrarii: Insusirea procedeelor de utilizare a constructiilor elementare a limbajului C destinate calculelor conform formulelor propuse....

Utilizarea și Programarea Calculatorului

Introducere în programarea calculatoarelor 1. Utilizarea unui calculator 2. Programarea unui calculator 3. Structura şi funcţionarea unui...

Limbaje de Asamblare

Introducere. Necesitatea programării în limbaje de asamblare Modalităţile de programare s-au schimbat imens de la inventarea calculatorului, în...

Ai nevoie de altceva?