Extras din proiect
Cerințe inițiale:
La apăsarea butonului se pornește/oprește sistemul și se aprinde LED-ul roșu/verde.
Dacă sistemul de anti efracție este activat și senzorii detectează o efracție, această efracție este semnalizată pe ecran, iar LED-ul roșu se aprinde.
Dacă sistemul este dezarmat și senzorii detectează ceva pe ecran se afișează un mesaj care conține senzorul activat pentru posibila breșă de securitate si se aprinde ledul verde. Dacă sistemul este armat și nu este nici o efracție LED-ul verde pâlpâie.
Folosind tastatura se introduce un cod de armare/dezarmare al sistemului. Modulul RTC este folosit pentru a marca timpii la care s-au produs evenimentele.
Schema hardware a sistemului
Principalele funcții ale sistemului sunt cele de măsurare a distanței (funcțiile
Senzor_Distanta::citireDistanta ), de armare / dezarmare a sistemului (funcțiile Senzor_Brick::citesteLumina ), dar și cele de schimbare a culorii LED-ului RGB (functiile Led::SetareOprit / SetarePornit ) și de pornire a difuzorului în cazul alarmei de proximitate (funcțiile Difuzor::SetareOprit /
SetarePornit ). În cazul alarmei de proximitate se cere modificarea culorilor LED-ului RGB și generarea unui sunet de către difuzor (funcția clipire_led se ocupă de acest lucru )
Schema UML a sistemului
Din schema UML se poate observa clasa de baza Componenta_sistem care moștenește restul claselor. Clasa de bază are rolul de a seta pinii pe care sunt conectati echipamentele si are rolul de a comanda secventa de aprindere și stingere a ledurilor. Restul claselor oferă funcții pentru interfatarea perifericelor precum senzorul de lumina Brick, difuzorul, ledurile și senzorul de distanță cu ultrasunete .
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Arduino - Sistem anti-efractie.pdf