Cuprins
- Capitolul 1. Introducere 4
- Capitolul 2. Arduino 5
- Capitolul 3. Proiectare hardware 8
- Capitolul 4. Proiectare software 12
- Capitolul 5. Proiectarea machetei 15
- Capitolul 6. Rezultatele simularilor 18
- Bibliografie 20
Extras din proiect
Capitolul 1. Introducere
Proiectul de sortare a culorilor Arduino demonstrează operațiunile mașinilor de sortare care sunt utilizate în mod obișnuit de industrii. Acest proiect are o placă Arduino și un senzor de culoare care poate organiza obiecte bazate pe culoare. Construcția fizică este un design 3D care intră în funcțiune.
Construcția fizică este realizată din plăci fibrolemnoase tăiate și lipite în raport cu designul 3D. Arduino nano servește ca regulator primar în care sunt conectate componentele precum senzorul de culoare și servomotoarele. Analizează datele primite de la senzorul de culoare și apoi transmite o comandă servomotoarelor. Senzorul de culoare este atașat cu fața în jos pe măsură ce verifică culoarea obiectului și această verificare corespunde unei frecvențe de culoare cu o funcție personalizată care ajută la identificarea culorii obiectului. Servo-ul de sus asigură că o bucată de obiect este livrată după identificarea culorii obiectului, care mișcă obiectul de la sursă la senzorul de culoare, apoi la orificiul de cădere cu un mâner al platformei culisante de către un servo inferior. Această platformă de glisare este apoi setată pentru a livra obiectul în containerul de grup în care se stochează obiectul colorat.
Acest proiect de sortare a culorilor Arduino este aplicabil în organizarea de obiecte mici având în vedere capacitățile hardware-ului care conduce acest proiect. În afară de organizarea obiectelor mici bazate pe culoare, este, de asemenea, o referință bună pentru dezvoltarea unui sistem mai mare care să poată sorta obiecte mai mari, mai ales în industrii.
4
Capitolul 2. Arduino
2.1 . Istoric Arduino
Figura 1. Placa de dezvoltare Arduino
Arduino este o companie open-source care produce atât plăcuțe de dezvoltare bazate
pe microcontrolere, cât și partea de software destinată funcționării și programării acestora. Pe lângă acestea include și o comunitate uriașă care se ocupă cu creația și distribuirea de proiecte care au ca scop crearea de dispozitive care pot sesiza și controla diverse activități sau procese în lumea reală.
Proiectul este bazat pe designul plăcilor cu microcontroler produse de câțiva furnizori, folosind diverse tipuri de microcontrolere. Aceste plăci pun la dispoziția utilizatorului pini I/O, digitali și analogici, care pot fi interfațați cu o gamă largă de plăcuțe numite scuturi (shield-uri) și/sau cu alte circuite. Plăcile au interfețe de comunicații seriale, inclusiv USB pe unele modele, pentru a încărca programe
din calculatorele personale. Pentru programarea microcontrolerelor, Arduino vine cu un mediu de dezvoltare integrat(IDE) bazat pe proiectul Processing, care include suport pentru limbaje de programare ca C și C++.
Primul Arduino a fost lansat în 2005, având ca țintă asigurarea unei soluții ieftine și simple pentru începători și profesioniști spre a crea dispozitive capabile să interacționeze cu mediul, folosind senzori și sisteme de acționare. Cele mai comune exemple sunt dispozitivele pentru utilizatorii începători precum: roboții simpli, termostatele și/sau detectoarele de mișcare.
Plăcuțele Arduino sunt disponibile comercial sub formă preasamblată sau sub forma unor kituri de asamblat acasă (do-it-yourself). Specificațiile schemelor sunt disponibile pentru orice utilizator, permițând oricui să fabrice plăcuțe Arduino. Adafruit Industriesestimase la mijlocul anului 2011 că peste 300.000 de plăcuțe oficiale Arduino au fost produse, iar în 2013 700.000 de plăcuțe oficiale erau în posesia utilizatorilor.
Arduino a început în 2005 ca un proiect al unui student al Institutului de Interacțiune a Designului din Ivrea, Italia. La acea vreme studenții foloseau o plăcuță de dezvoltare BASIC Stamp care costau 100 de dolari, ceea ce era considerat foarte scump pentru studenți. Massimo Banzi, unul dintre fondatori, era student la Ivrea. Numele "Arduino" provine de la un bar din Ivrea, locul unde o parte din fondatori obișnuiau să se întâlnească.
Studentul columbian Hernando Barragîn a creat platforma de dezvoltare Wiring care a servit ca bază pentru Arduino. După finalizarea platformei Wiring, mai multe versiuni, mai light și mai ieftine, au fost create și puse la dispoziția comunităților open-source. Din echipa inițială Arduino au făcut parte Massimo Banzi, David Cuartielles, Tom Igoe, Gianluca Martino și David Mellis.
Bibliografie
1. https://howtomechatronics.com/projects/arduino-color-sorter-project/
2. https://ro.wikipedia.org/wiki/Arduino
3. https://www.optimusdigital.ro/ro/compatibile-cu-arduino-nano/1686-placa-de-dezvoltare-compatibila-cu-arduino-nano-atmega328p-i-ch340.html
4. https://www.optimusdigital.ro/ro/senzori-senzori-optici/1854-modul-senzor-de-culoare-tcs230-albastru.html
5. https://www.optimusdigital.ro/ro/motoare-servomotoare/26-micro-servomotor-sg90.html
6. https://www.eeweb.com/featured-projects/arduino-color-sorter-project
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sortarea culorilor folosind placa de dezvoltare Arduino.doc