Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Cibernetică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 2056
Mărime: 2.80MB (arhivat)
Publicat de: Andrei P.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ana Andrei
Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica
Academia de Studii Economice, Bucuresti

Extras din proiect

APLICAȚIA “OI-LUPI”

În prima variantă a versiunii "oi-lupi", lupii și oile umblă în mod aleatoriu în jurul peisajului, în timp ce lupii caută oi să se hrănească. Fiecare pas costă energia lupilor și ei trebuie să mănânce oi pentru a-și reîmprospăta energia - când își pierd energia ei mor.

Pentru a permite populației să continue, fiecare lup sau oaie are o probabilitate fixă de a se reproduce la fiecare pas. În această variantă, modelăm iarba ca fiind "infinită", astfel încât oile să aibă întotdeauna suficientă mâncare și nu modelăm în mod explicit mâncarea sau cultivarea ierbii. Astfel, oile nu câștigă sau pierd energie prin mâncare sau mutare.

Această variație generează o dinamică interesantă a populației, dar este în cele din urmă instabilă. Această variantă a modelului este deosebit de potrivită pentru interacțiunea speciilor într-un mediu nutritiv bogat.

Cea de-a doua variantă, versiunea "oi-lupi-iarbă", modelează în mod explicit iarba (verde) în plus față de lupi și oi. Comportamentul lupilor este identic cu prima variație, însă de această dată oile trebuie să mănânce iarbă pentru a-și menține energia - când nu mai au energie, ele mor. Odată ce iarba este mâncată, va crește doar după o perioadă fixă de timp. Această variație este mai complexă decât prima, dar este, în general, stabilă.

PARAMETRII:

INITIAL-NUMBER-SHEEP: numărul inițial de oi

INITIAL-NUMBER-WOLVES: numărul inițial de lupi

SHEEP-GAIN-FROM-FOOD: Cantitatea de energie pe care oile o câștigă din fiecare unitate de mâncare (nu este utilizat în versiunea modelului oi-lupi)

WOLF-GAIN-FROM-FOOD: cantitatea de energie pe care lupi o câștigă atunci când mănâncî o oaide

SHEEP-REPRODUCE: probabilitatea de reproducere a oilor în fiecare moment de timp

WOLF-REPRODUCE- probabilitatea de reproducere a lupilor în fiecare moment de timp

GRASS-REGROWTH-TIME: timpul în care crește iarba după ce este mâncată (nu este utilizat în versiunea modelului oi-lupi)

SHOW-ENEGY-dacă se dorește sau nu vizualizarea energiei fiecărui animal

GRASS?-dacă se dorește modelul cu iarbă

OBSERVAȚII:

O singură unitate de energie este scăzută pentru fiecare pas pe care îl face un lup

Atunci când rulează versiunea modelului ”oi-lupi-iarbă”, o unitate de energie este scăzută pentru fiecare pas pe care oaia îl face

Preview document

Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 1
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 2
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 3
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 4
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 5
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 6
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 7
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 8
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 9
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 10
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 11
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 12
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 13
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 14
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 15
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 16
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 17
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 18
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 19
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 20
Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Bazele ciberneticii economice - modelul prada-pradator.docx

Alții au mai descărcat și

Tehnologia SSD-urilor

Un solid-state drive (expresie engleză cu traducerea liberă „unitate cu cipuri”; prescurtat SSD) este un dispozitiv de stocare a datelor care...

Cyber attacks - Analiza atacurilor informatice realizate prin e-mail

Abstract Datorită expansiunii internetului și a fluxului de date transmis online din ultimii ani, cele mai numeroase atacuri din secolul XX au...

Metoda Dijkstra

1) Fiecărui nod iÎV i s-a asociat o variabilă d(i) numită în continuare eticheta nodului i. Prin definiție d(s) = 0 . În oricare moment al...

România în mișcare

INTRODUCERE România în mișcare este un proiect care are scop evidențierea necesității sistemelor adaptive complexe în viața unui om. Având în...

BCE - Seminare 1-5

BCE Seminar 1 Sistemele dinamice discrete Clasificare: Un sistem dinamic discret este o secven.a de func.ii yt, care exprima valorile...

Proiectarea arhitecturii sistemelor informatice

Aspecte generale ale proiectării sistemelor informatice - Proiectarea sistemului informatic constă în stabilirea soluțiilor logice și specificarea...

Ai nevoie de altceva?