Cuprins
- 1. Introducere ...2
- 1.1. Descrierea jocului și scopul .. ..2
- 2. Implementarea aplicației ..3
- 2.1. Afișare FullScreen . 3
- 2.2. Afișare Background ..3
- 2.3. Afișare toolbare, pins și baloane .. .4
- 2.4. Adăugare animație și lansare baloane ...5
- 2.5. Levele jocului ... .5
- 2.6. Adăugare levele și muzică fundal .6
- 3. Concluzii ...8
- Bibliografie . ..9
Extras din proiect
1. Introducere
Dacă suntem interesați să creăm o aplicație sau un joc interactiv, care să ruleze pe mai multe platforme, incluzând Android, IOS, Windows și Mac atunci idea principală este în primul rând să folosim instrumentele de programare pentru platformele cross populare. Una dintre cele mai populare platforme este Unity. Această platformă dă posibilitatea de a crea aplicații 2D și 3D folosind în mod special, limbajul de programare JavaScript, multe librării și alte instrumente de programare. Însă dacă suntem interesați să creem o aplicație pentru Android, cea mai simplă metodă este folosirea aplicației Android SDK. Android SDK are toate instrumentele de bază necesare pentru dezvoltarea unei aplicații simple sau complexe pe toate device-urile android.
Android SDK lasă programatorul să aleagă versiunea de Android ce va fi suportată și folosește ca limbaj de programare, limbajul JAVA.
1.1. Descrierea jocului și scopul
Aplicația Sparge Baloanele este o aplicație android, creată în Android Studio varianta Android 7 Nougat, API 25 pentru versiunea de 64biti și folosește ca emulator de testare Nexus 5X. Scopul acestei aplicații este de destindere și relaxare. Aplicația este binevenită și copiilor deoarece nu este o aplicație periculoasă și nu afectează psihicul. Jocul Sparge Baloanele este un joc interactiv, ce teoretic are nivele infinite. Nivelele cresc progresiv cu dificultatea. Această dificultate este dată de viteza baloanelor. Scopul jocului este de a sparge cât mai multe baloane în timp cât mai scurt. Pentru fiecare balon spart se primește un punct. Fiecare level are 10 baloane. Balonul care ajunge în “cer” este un balon pierdut ce aduce cu el și pierderea unei vieți. Viețile jucătorului sunt simbolizate prin bolduri în număr de 5. În momentul în care jucătorul rămâne fără vieți, jocul se termină. Punctajele cele mai mari sunt înregistrate, astfel încât de fiecare dată când un jucător atinge un scor mai mare decât precedentul acesta este afișat ca fiind scorul cel mai mare.
2. Implementarea aplicației
2.1. Afișare Full Screen
Pentru o experiență cât mai captivantă a jocului pe device-ul mobil se folosește modul de full screen. Acesta este implementat ușor folosindu-se template-ul Android Studio-ului de full screen inițial. Acest cod este copiat în template-ul de Empty Activity, unde va fi și creată aplicația.
private void setToFullScreen() {
ViewGroup rootLayout = (ViewGroup) findViewById(R.id.activity_main);
rootLayout.setSystemUiVisibility(View.SYSTEM_UI_FLAG_LOW_PROFILE
| View.SYSTEM_UI_FLAG_FULLSCREEN
| View.SYSTEM_UI_FLAG_LAYOUT_STABLE
| View.SYSTEM_UI_FLAG_IMMERSIVE_STICKY
| View.SYSTEM_UI_FLAG_LAYOUT_HIDE_NAVIGATION
| View.SYSTEM_UI_FLAG_HIDE_NAVIGATION);}
2.2. Afișare background
Background-ul implementat este o imagine cu extensie .png, denumită modern_background.png. Pentru ca acest png să poată fi folosit pe mai multe ecrane cu dimensiuni diferite și densități ale pixelilor diferite, pentru a nu-și pierde din claritate se va folosi o aplicație numită Android Resizer. Această aplicație redimensionează automat și redenumește fișierele în funcție de densități. Se selectează densitatea pixelilor dorită, apoi selectăm calea deobicei pe desktop și în cele din urmă atașăm poza cu background și poza cu balonul dând ok. Această aplicație afișează în directoare diferite, denumite în funcție de densitatea pixelilor, câte un fișier png unic, de la cea mai mare densitate de pixeli până la cea mai mică, diferența observându-se în calitatea png-ului. Background-ul este implementat cu getWindow prin metoda setBackgroundDrawableResource - r.drawable.ModernBackground.
Bibliografie
- https://www.jetbrains.com/help/idea/2016.3/keyboard-shortcuts-you-cannot-miss.html
- https://www.lynda.com/Android-Studio-tutorials/Android-Studio-Essential-Training-Revision-Q1-2016/453588-2.html
- https://www.lynda.com/Android-tutorials/Next-steps/383247/533017-4.html
- https://gist.github.com/davidgassner/f3320d2377e7d0ba15d2c9354f4231c8
- https://gist.github.com/davidgassner/dcce880ce14bec746c9ad38b20095ca3
- https://gist.github.com/davidgassner/dd7ef9bf12049135a263510f10bda784
- https://gist.github.com/davidgassner/b4be9f840e4114d69f2df8fc2227b0b8
- https://gist.github.com/davidgassner/fcff2f08328247e1957ec4139c446ba3
- https://gist.github.com/davidgassner/519d44bd248550b73faa0c208a79906f
Preview document
Conținut arhivă zip
- Aplicatie Sparge Baloanele.docx