Comunicația client server prin socket

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2651
Mărime: 149.41KB (arhivat)
Publicat de: Alexandra B.
Puncte necesare: 6
PENTRU MASTERAT

Extras din proiect

Comunicatia client-server prin socket

1. Modelul de referinta OSI

In anii 80 cand ideea de retea a castigat din ce in ce mai multi adepti, inginerii au inteles ca fara o standardizare a tehnologiei retelelor dezvoltarea acestui concept este condamnata la esec. Specialistii de la Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO) au cercetat o multime de modele pentru diferite retele pentru a o alege pe cea care oferea cea mai buna interconectare. Astfel, in 1984 au creat un model de retea care sa poata ajuta companiile sa dezvolte retele capabile de a lucra impreuna. Modelul a fost numit modelul de referinta OSI si a devenit disponibil imediat.

ISO a decis crearea unui model care utilizeaza nivele (layer en.), fiecare nivel ocupandu-se cu alta actiune, toate fiind insa in legatura unul cu altul pentru ca este imposibila realizarea comunicarii fara parcurgerea tuturor pasilor necesari. In reprezentarea de mai sus exista numai patru pasi, dar ISO a ales o schema mult mai detaliata. Nivelele OSI (nu ISO - International Standards Organization ) au o multime de avantaje; unul dintre acestea fiind faptul ca pot fi invatate usor.

Nu exista pe lume inginer de retea profesionist care sa nu stie ceva despre nivelele OSI. Este imposibil sa dezvolti o retea fara sa le cunosti. Aceste nivele constituie baza unei retele. Modelul de referinta OSI va permite sa vedeti care sunt functiile retelei la fiecare nivel. Modelul de referinta OSI este cadrul care permite intelegerea felului in care datele sunt transmise printr-o retea.

In modelul OSI exista sapte nivele diferite, fiecare avand o functie specifica. Vom vedea in cele ce urmeaza ca TCP/IP simplifica modelul de referinta OSI, dar pentru inceput trebuie sa aflam cate ceva despre OSI.

1.1 Nivelele OSI

In imaginea de mai jos este realizata o reprezentare a nivelelor OSI:

Dupa cum puteti vedea, OSI este un model stiva. Acest model simplifica evolutia, deoarece orice schimbare a unui nivel nu ii afecteaza si pe ceilalti. De asemenea, standardizeaza reteaua si permite interoperabilitatea si modularizarea componentelor fabricate de diversi producatori. Haideti sa parcurgem nivelele existente, incepand cu cel mai apropiat de utilizatori.

7. Nivelul "Aplicatie" ofera servicii de retea pentru aplicatiile utilizatorilor. Avand in vedere ca se afla in varful stivei, nu ofera sevicii pentru alte nivele ci pentru aplicatiile exterioare. Nivelul de aplicatii verifica partenerii de comunicare, integritatea si sincronizarea datele. Ganditi-va la ceea ce fac browserele.

6. Nivelul "Prezentare" ofera date pentru nivelul de aplicatii. Se ocupa cu "prezentarea datelor ". Cu alte cuvinte, verifica daca datele sunt intr-un format care poate fi inteles de ambele parti implicate in comunicare.

Daca nu, le converteste la un format comun. De asemenea, negociaza pentru acest format comun. Este ca un translator intr-o conversatie.

5. Nivelul "Sesiune" stabileste, administreaza si termina sesiunile dintre partile implicate in comunicare. Dupa cum probabil ati ghicit, ofera date nivelului de prezentare. Ajuta doua gazde sa isi sincronizeze dialogul si administreaza schimbul de date. Ofera resursele pentru un transfer de date eficient, raportarea

erorilor proprii sau ale nivelelor superioare.

4. Nivelul "Transport" se ocupa cu segmentarea datelor. Intai segmenteaza datele din sistemul gazdei care transmite si apoi le reasambleaza la destinatie si le transmite sistemului. Nivelul de transport poate fi perceput ca un nivel de granita intre nivelele "gazda" si asa numitele nivele media. Nivelele de transport

incearca sa asigure cea mai buna comunicare utilizand tehnici de depistare a erorilor de transmisie si de recuperare si control al fluxului. Mentine nivelele superioare departe de problemele de implementare.

3. Nivelul "Retea" este cel mai complex nivel care conecteaza si asigura ruta potrivita dintre doua gazed aflate pe doua retele total diferite. Nivelul 3 se ocupa cu selectarea rutelor, rutarea si adresarea.

2. Nivelul "Legatura" transmite datele printr-o legatura fizica. Aceasta este partea fizica a unei retele care se ocupa cu adresarea "fizica", topologia retelei, accesul la retea, sesizarea erorilor, transportul cadrelor cerute si controlul fluxului.

1. Nivelul "Fizic" este nivelul de baza care asigura serviciile fizice. Nivelul fizic defineste specificatiile electrice, mecanice, procedurale si functionale pentru activarea, mentinerea si dezactivarea legaturii fizice intre sistemele finale. Este cel mai aproape de media si semnale. Totodata el controleaza specificatiile

mediului de transmisie, controleaza tensiunea, semnalele, viteza de transmisie, distantele, conectorii.

Preview document

Comunicația client server prin socket - Pagina 1
Comunicația client server prin socket - Pagina 2
Comunicația client server prin socket - Pagina 3
Comunicația client server prin socket - Pagina 4
Comunicația client server prin socket - Pagina 5
Comunicația client server prin socket - Pagina 6
Comunicația client server prin socket - Pagina 7
Comunicația client server prin socket - Pagina 8
Comunicația client server prin socket - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Comunicatia Client Server Prin Socket.doc

Te-ar putea interesa și

Modelarea aplicațiilor financiar contabile

SISTEME INFORMAŢIONALE FINANCIAR-CONTABILE Modelarea aplicaţiilor financiar-contabile utilizând tehnici moderne de programare 1.1. Structura...

JAVA - Battleship

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE 1.1. Notiuni introductive Jocuri Un joc este o activitate recreaţională în care sunt implicaţi unul sau mai mulţi...

Creditarea persoanelor juridice la o sucursală C.E.C.

INTRODUCERE Când omenirea a intrat într-o noua etapa a evolutiei sale, informatia preluata, prelucrata si transmisa cu ajutorul echipamentelor...

Socket - Client-Server

//*************************sercer.c********************************* #include <stdio.h> #include <string.h> #include <stdlib.h> #include...

Rețele de calculatoare

Capitolul I:Introducere Proiectul a fost realizat in Python si are la baza modelul client-server, bazat pe protocolul TCP.Dupa cum stim, intr-o...

Sinteză sisteme de operare

Sisteme de operare. Definitie. Rol. Functii Definitie : Un sistem de calcul actual se compune din unul sau mai multe procesoare, dintr.o memorie...

Software pentru telecomunicații

Capitolul 1. Introducere 1.1. Multiprogramare, multitasking, programare în timp real, calcul paralel, sisteme distribuite ? Majoritatea...

Rețele de calculatoare - caiet de seminar

1 Introducere Retelele de calculatoare s-au dezvoltat spectaculos în ultimii ani, datorita evolutiei tehnologiilor hardware, software si de...

Ai nevoie de altceva?