Extras din proiect
Un neuron artificial are mai multe cai de intrare care corespund arborelui dendritic.Neuronul pe care l-am construit are n cai de intare.Utilizatorul trebuie sa introduca de la tastatura numarul de cai de intare dupa care sa apeleze butonul “ENTER”, pentru a completa ,introducand valori de la tastatura , “input”si “weight”.
Fiecare marime de intrare “input” este ponderata valoarea numerica reala “weight”, echivalentul tariei sinaptice din modelul biologic al neuronului. Aceste valori sunt integrate, proces similar celui realizat de soma neuronului biologic.Pot fi realizate mai multe operatii :suma , produs, minim si maxim.Pentru a obtine aceste valori integrate utilizatorul alege operatia pe care o doreste alegand din meniu numarul corespunsator functiei dorite.
Aceste valori sunt integrate reprezinta argumentul unei functii, numita functie de activare care va determina valoarea de iesire axonica din neuron. Cele mai utilizate functii de activare sunt:
- functia liniara
- functia treapta (Heaviside)
- functia rampa
- functia sigmoidala
- functia tangenta hiperbolica
-functia signum.
Dupa alegerea functiei dorite se introduce valoarea pentru “teta”(care reprezinta nivelul de activare ) . Acestea sunt exemple de functii de activare care sunt cel mai frecvent utilizate. Functia de activare depinde de modelul de retea neuronala ales si de tipul problemei pe care dorim sa o rezolvam, alegerea sa nefiind constrânsa de nici o conditie, decât eventual de analogia cu modelul biologic. Valoarea obtinuta prin aplicarea functiei de activare este propagata pe caile de iesire, echivalente arborelui axonic din modelul biologic.
Calea de iesire poate fi de tip “Real” sau “Binar”, utilizatorul alege tipul.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Neuron.cpp
- NEURON.EXE
- NEURON.OBJ
- Proiect Neuron.doc