Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML

Proiect
8.6/10 (5 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 35 în total
Cuvinte : 4502
Mărime: 557.75KB (arhivat)
Publicat de: Valter Georgescu
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

 Limbajul UML

UML nu este un simplu limbaj de modelare orientat pe obiecte, ci în prezent, este limbajul universal standard pentru dezvoltatorii software din toata lumea. UML este succesorul propriu-zis al celor mai bune trei limbaje de modelare anterioare orientate pe obiecte (Booch, OMT, and OOSE). Uml se constituie din unirea acestor limbaje de modelare si în plus detine o expresivitate care ajuta la rezolvarea problemelor de modelare pe care vechile limbaje nu o aveau.

Limbajul de modelare modificat (UML - The Unified Modeling Language) ofera arhitecturi de sisteme ce functioneaza pe analiza si proiectarea obiectelor cu un limbaj corespunzator pentru specificarea, vizualizarea, construirea si documentarea artefactelor sistemelor sofware si de asemenea pentru modelarea în întreprideri. UML este un limbaj de modelare care ofera o exprimare grafica a structurii si comportamentului software. Pentru aceasta exprimare grafica se utilizeaza notatiile UML.

Notatiile UML constituie un element esential al limbajului pentru realizarea propriu-zisa a modelarii si anume partea reprezentarii grafice pe care se bazeaza orice limbaj de modelare. Modelarea în acest limbaj se realizeaza prin combinarea notatiilor UML în cadrul elementelor principale ale acestora denumite diagrame. În cadrul UML-ului descoperim 9 tipuri de diagrame: diagrama cazurilor de utilizare, diagrama de secventa, diagrama de colaborare, diagrama de clase (cea mai utilizata), diagrama de stari, diagrama de componente, diagrama de constructie, diagrama de obiecte, diagrama de activitati. În cele ce urmeaza vor fi prezentate notatiile UML care vor fi grupate dupa diagramele corespunzatoare fiecarei notatii în parte.

Analiza unei aplicaţii implică realizarea mai multor categorii de modele, dintre care cele mai importante sunt:

• Modelul de utilizare. realizează modelarea problemelor şi a soluţiilor acestora în maniera în care le percepe utilizatorul final al aplicaţiei. Diagramă asociată: diagramă de cazuri de utilizare

• Modelul structural: se realizează pe baza analizei statice a problemei şi descrie proprietăţile statice ale entităţilor care compun domeniul problemei. Diagrame asociate: diagramă de module, diagramă de clase

• Modelul comportamental: priveşte descrierea funcţionalităţiilor şi a succesiunii în timp a acţiunilor realizate de entităţile domeniului problemei. Diagrame asociate: diagrama (harta) de stări, diagrama de colaborare, diagrama de interacţiune

 Diagramele UML

O diagrama ofera utilizatorului un mijloc de vizualizare si de manevrare a elementelor de Modelare. Majoritatea diagramelor se prezinta sub forma unor grafuri, compuse din elemente si arce.

Diagramele pot arata o parte sau toate caracteristicile elementelor de modelare, conform nivelului de detaliu util în contextul unei diagrame date. Diagramele pot grupa informatii interdependente, pentru a arata, de exemplu caracteristicile mostenite de o clasa. Diagramele UML sunt:

• diagrame cazurilor de utilizare, care prezinta functiile sistemului din punct de vedere al utilizatorului;

• diagrame de clasa , care prezinta structura statica în termeni de clase si asocieri (relatii);

• diagrame de colaborare, care sunt reprezentari spatiale ale obiectelor, legaturilor si interactiunilor;

• diagrame de secventa , care prezinta temporal obiectele si interactiunile lor;

• diagrame de componente, care prezinta componentele fizice ale unei aplicatii;

• diagrame de constructie , care prezinta constructia componentelor pe dispozitivele hardware;

• diagrame de stari-tranzitii, care prezinta comportamentul unei clase în termeni de stari;

• diagrame de obiecte, care prezinta obiectele si relatiile lor, fiind niste diagrame de colaborare simplificate, fara reprezentarea mesajelor trimise între obiecte;

• diagrame de activitati, care reprezinta comportamentul unei operatii în termeni de actiuni.

• diagramele de colaborare impreuna cu cele de secventa se numesc diagrame de interactiune pe când diagramele de stare mai sunt denumite masini cu stari finite, automate, etc.

Preview document

Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 1
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 2
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 3
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 4
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 5
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 6
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 7
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 8
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 9
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 10
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 11
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 12
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 13
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 14
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 15
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 16
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 17
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 18
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 19
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 20
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 21
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 22
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 23
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 24
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 25
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 26
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 27
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 28
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 29
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 30
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 31
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 32
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 33
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 34
Reprezentarea activităților firmei cu ajutorul limbajului UML - Pagina 35

Conținut arhivă zip

  • Reprezentarea Activitatilor Firmei cu Ajutorul Limbajului UML.doc

Alții au mai descărcat și

Limbaj de Interogare Orientat pe Obiect

Limbajul de interogare orientat pe obiect (OQL) este un standard al limbajului de interogare pentru baze de date orientate pe obiect. OQL este...

Activitatea unei Farmacii - Proiect UML

Activitatea unei farmacii 1) Specificarea cerinţelor Se doreşte dezvoltarea unui software interactiv care să cuprindă activitatea unei farmacii....

Aplicație a limbajului UML - album foto online

1. Descrierea proiectului Proiectul reprezintă o aplicaţie de administrare online a albumelor cu fotografii. Această aplicaţie oferă posibilitatea...

Limbaj UML

Dezvoltarea unei colaborari In sectiunea care urmeaza, prezentam design-ul unei GeneralBill folosite in cazul utilizarii unor modele ale...

Analiza și proiectarea obiectuală

CAPITOLUL1 METODOLOGII MODERNE DE REALIZARE A SISTEMELOR INFORMATICE 1.1. Concepte de bază ale paradigmei obiectuale Aplicată mai întâi în...

Curs POO

1. INTRODUCERE 1.1. Scurt istoric Multá vreme C a fost limbajul preferat de programatori, ín special de cei care dezvoltau aplicaþii pentru...

Hackeri

Hackerii sunt pasionati ai informaticii, care, de obicei au ca scop „spargerea” anumitor coduri, baze de date, pagini web etc. Ei sunt considerati...

Proiectare orientată pe obiect

POO  CURS Nr. 1 DISCIPLINA: PROIECTAREA SISTEMELOR INFORMATICE ORIENTATA PE OBIECTE (POO): 2C/2L Obiective: 1. - Pregatirea studentilor in...

Ai nevoie de altceva?