Cuprins
- Argument
- I. Instruire asistată pe calculator
- I.1 Caracteristici generale
- I.2 Noţiuni, concepte ale utilizate în IAC
- I.3 Structura unui calculator
- I.4 Componenta software a unui calculator
- I.5 Avantaje
- II. Aplicaţie practică – Aplicaţia Calculator
- Concluzii
- Biblografie
Extras din proiect
Argument
Cu ajutorul bazelor de date, folosind un limbaj de programare adecvat, se pot realiza softuri utile proiectate pe etapele lecţiei (prezentare de noi cunoştinţe, fixare, evaluare) dar şi softuri care uşurează munca profesorului, a dirigintelui la clasă, formează deprinderi la elevi, într-un cuvânt, se pot realiza softuri educaţionale.
Cea mai răspândită dintre aplicaţii o constituie instruirea asistată de calculator în care cei ce învaţă comunică interactiv cu sistemul de calcul, utilizând un sistem de programe destinat învăţării în cele mai diverse domenii.
Calculatorul oferă posibilităţi reale de individualizare a instruirii. El nu este doar un mijloc de transmitere a informaţiei ci poate oferi programe de învăţare adaptate conduitei şi cunoştinţelor elevului.
I. Instruire asistată pe calculator
I.1 Caracteristici generale
În anii 1950, B.F.Skinner şi Norman Crowder,teoreticieni americani,au emis idei despre instruirea programată, aceştia fiind consideraţi pionierii modernelor tehnici de instruire cu ajutorul calculatorului. Principiile instruirii programate au fost aplicate într-o metodă de instruire numită sistem de învăţare personalizată.
Aceasta este o metodă de instruire,în care studentul învaţă în ritm propriu,materialul educaţional este structurat în secvenţe mici de studiu,urmate de chestionare,instruitul şi instructorul putînd să observe imediat evoluţia procesului de instruire .
Folosirea calculatorului în procesul de învăţămînt se dovedeşte a fi o necesitate în condiţiile dezvoltării în ritm accelerat a tehnologiei informaţiei. Pentru noile generaţii de elevi şi studenţi,a devenit o cerinţă conceptul de asistare a procesului de învăţămînt cu calculatorul, în condiţiile avalanşei de informaţii multimedia.
Conceptul de asistare a procesului de învăţămînt cu calculatorul include :
- Predarea unor lecţii de comunicare de cunoştinţe ;
- Aplicarea,consolidarea,sistematizarea noilor cunoştinţe;
- Verificarea automată a unei lecţii sau a uni grup de lecţii.
Învătămîntul programat permite două modalităţi de programare pedagogică :
- Programare liniară (tip Skinner);
- Programarea ramificată (tip Crowder).
În ,,Dicţionarul de pedagogie contemporană’’ se regăsesc următoarele principii,ce stau la baza instruirii programate :
- Principiul participării active şi independente a elevului ;
- Principiul paşilor mici ;
- Principiul progresului gradat ;
- Principiul întăririi imediate a răspunsului;
- Principiul ritmului individual de studiu;
- Principiul răspunsurilor corecte ;
- Principiul repetiţiei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Portofoliu Didactic - Instruire Asistata pe Calculator.doc