Cuprins
- Capitolul I
- Modelul sistemului de calcul
- 1. Descrierea sistemului (protocolului)
- Sistemul de calcul este format initial dintr-un tampon si procesor. Acestea sunt tamponul pentru achizitia si pastrarea temporara a pachetelor iar procesorul decide ce directie sa utilizeze pentru ca pachetele sa fie stocate pe hard dis
- Introducere 4
- Capitolul I. Modelul sistemului de calcul 6
- 1.1 Descrierea sistemului 6
- 1.2 Functionarea sistemului 7
- 1.3 Definirea modelului in forma retalei Petri stohastice 11
- Capitolul II. Evaluarea performantelor sistemului 13
- Evaluarea performantelor sistemului 13
- Capitolul III. Programul in GPSS 15
- 3.1 Elaborarea programului in GPSS 15
- 3.2 Listingul programului 16
- 3.3 Rezultatele simularii programului GPSS 17
- Bibliografie 20
- Concluzie 21
Extras din proiect
INTRODUCERE
În perioada contemporana reţelele de calculatoare se dezvoltă rapid din cauza necesitaţilor omenirii în schimb de date şi informaţii. Transmisia datelor la distanţe mari se face pe o reţea de comunicaţie cu noduri de comutare şi conexiuni. Nodurile de comutare nu ţin cont de conţinutul datelor ci îşi îndeplinesc scopul său de a ruta pachetele ţinînd cont de adresa sursei şi adresa destinaţiei. Datele însuşi sunt rutate de la nod la nod prin comutare, la rîndul său nodurile pot fi conectate doar la alte noduri sau staţii. Legăturile între noduri sunt de obicei multiplexate.
Arhitectura unui sistem informatic face referire la structura sa. Conform teoriei generale a sistemelor, noţiunea de structură este difinită din perspectiva transformărilor principale prin care trece sistemul în interacţiunea cu mediul său, considerându-se că ea face referire la aspectul invariant al sistemului ce dă identitatea acestuia.
Una din definiţiile mai recente consideră arhitectura programelor ca fiind “structura sau structurile care privesc componentele programului, proprietăţile externe ale acestor componente, precum şi relaţiile dintre ele”.
În funcţie de semnificaţia noţiunii de componentă, arhitectura sistemelor informatice poate fi definită într-un sens restrâns şi într-un sens mai larg. În sens restrâns, proiectarea arhitecturii unui program vizează componentele programului, respectiv modulele acestuia, însă ea poate fi extinsă prin includerea bazei de date şi a componentei middleware care permite configurarea comunicării într-un sistem client/server. Dezvoltarea sistemelor informatice, trecerea de la sistemele mainframe la sistemele client/server au făcut posibilă livrarea mult mai rapidă a informaţiei. Tehnologia client/server este o modalitate de a separa o aplicaţie în doua părţi distincte. Clientul vizualizează şi modifică date pe propiul său calculator, în timp ce serverul acţionează ca un mainframe ce stochează şi recuperează datele. Împreună cele două calculatoare îşi relizează sarcinile în cea mai rapidă modalitate. Serverul răspunde cererilor facute de fiecare staţie client pentru informaţii şi resurse, realizând concomitent atât controlul distribuţiei informaţiei, cât si managementul optimizat al proceselor. Sistemele client/server sunt ,deci sisteme informatice distribuite. În general, clienţii sunt calculatoare personale (PC-uri) utilizate pentru activităţi de gestionare a datelor. Serverele pot fi calculatoare personale sau sisteme de calcul specializate (mainframe-uri, minicalculatoare) în vederea asigurării legăturii dintre clienţi şi bazele de date din care se extrag informaţiile dorite. Scopul principal este autonomia informatică a fiecărui angajat, în limita unor atribuţii delegate, angajat care poate astfel consulta şi prelucra datele din orice loc aflat în interiorul sau în exteriorul întreprinderii.
Comunicarea între cele două procese se realizează prin aşa-numitele apeluri la distanţă (Remote Procedure Call - RPC) care opresc procesul client până ce se primeşte un răspuns de la server pentru cererea respectivă. Server-ul începe să proceseze numai la primirea unui apel din partea clientului şi se opreşte după satisfacerea respectivei cereri. Există însă şi mecanisme prin care execuţia nu se opreşte la trimiterea unei cereri către server.
Din punct de vedere al utilizatorului, Web-ul reprezintă o colecţie uriaşă de documente care sunt răspândite în întreaga lume, sub forma unor pagini. Fiecare pagină poate să conţină legături către alte pagini, aflate oriunde în lume. Utilizatorul poate să aleagă o legătură care îi va aduce pagina indicată de legătură. Acest proces se poate repeta la nesfârsit, fiind posibil să se traverseze în acest mod sute de pagini legate între ele. Unul dintre elementele cele mai importante pentru a garanta rapiditatea si eficienta unei aplicatii client.server este minimizarea volumului de date extrase de pe server. Solutia: filtrarea datelor conform criteriilor clientului. Un alt element la fel de important: utilizarea unui sistem pentru gestionarea capabilitaţilor de procesare distribuită ale reţelei. Aici se ia decizia între procesele vitale ce se ruleaza pe server si celelalte procese ce se lasa pe seama clienţilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cuprins.doc
- Modelarea si Evaluarea Performantelor a unui Nod al Retelei de Calculatoare.DOC
- Titlu.doc