Extras din curs
Introducere în ingineria programării
1. Obiectivele ingineriei programării
2. Sistemele socio-tehnice
3. Fazele ingineriei programării
Introducere în ingineria programării
1. Obiectivele ingineriei programării
2. Sistemele socio-tehnice
3. Fazele ingineriei programării
Necesitate
Economia tuturor statelor dezvoltate depinde de sisteme informatice
Din ce în ce mai multe sisteme sunt controlate de calculator
Este necesară identificarea de teorii, metode şi instrumente pentru dezvoltarea profesionistă de programe
Necesitate
Costurile programelor domină deseori costurile sistemelor computerizate; de ex. costurile de software pe un PC sunt deseori mai mari decât costurile de hardware
Întreţinerea programelor costă mai mult decât dezvoltarea lor; pentru sisteme cu durată mare de funcţionare, costurile de întreţinere pot fi de câteva ori mai mari decât costurile de dezvoltare
Este necesară dezvoltarea de programe cât mai eficientă din punct de vedere financiar
Previziuni
1946: Goldstine şi von Neumann apreciau că 1000 de instrucţiuni reprezintă o limită superioară rezonabilă pentru complexitatea problemelor de calculator
1949: o revistă de popularizare a ştiinţei afirma că în viitor ar putea exista calculatoare mai uşoare de 1,5 tone
1981: Bill Gates considera că nici un program pentru calculatoare personale nu va necesita vreodată mai mult de 640 KB de memorie RAM
Complexitatea sistemelor software actuale
Sistemul de rezervare a biletelor pentru compania aeriană KLM conţinea, în anul 1992, două milioane de linii de cod în limbaj de asamblare
Sistemul de operare System V versiunea 4.0 (UNIX) a fost obţinut prin compilarea a 3.700.000 linii de cod
Programele scrise pentru naveta spaţială NASA au circa 40 de milioane de linii de cod
Pentru realizarea sistemului de operare IBM OS/360 au fost necesari 5000 de ani-om
Criza software
Pe măsură ce complexitatea programelor creştea, la sfârşitul anilor ’60 începea să se prefigureze deja o criză a programării
Un raport prezentat de către o companie, în care erau analizate câteva proiecte şi stadiile lor de finalizare, a constatat că:
2% din sistemele software contractate au funcţionat de la predare
3% din sistemele software au putut funcţiona după câteva modificări
29% au fost predate dar n-au funcţionat niciodată
19% au fost folosite dar au fost abandonate
47% au fost plătite dar niciodată predate
Conținut arhivă zip
- Ingineria Programarii
- C01_Introducere.ppt
- C02_Metodologii.ppt
- C03_Management.ppt
- C04_Costul.ppt