Instrucțiuni

Curs
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1616
Mărime: 13.94KB (arhivat)
Publicat de: Dafina Toma
Puncte necesare: 0

Extras din curs

O instrucţiune este o parte a programului care poate fi executată. Aceasta înseamnă că o instrucţiune specifică o acţiune. Standardul ANSI C şi cel propus pentru ANSI C++ împart instrucţiunile în următoarele grupe:

- Selecţie: if şi switch;

- Iterare: while, for, do-while;

- Salt: break, continue, goto şi return;

- Etichetă: case, default şi etichetele;

- Expresie (instrucţiuni compuse);

- Bloc (blocuri de cod).

6.1. Instrucţiunea bloc

O istrucţiune bloc este un grup de instrucţiuni care începe cu o acoladă deschisă ({) şi se termină cu o acoladă închisă (}). Instrucţiunile care formează un bloc sunt unite logic.

De exemplu, următoarea secvenţă de program este un bloc:

{

// Acesta este un bloc

// ce contine trei

// instructiuni comentariu

}

6.2. Instrucţiuni de selecţie

În C, există două tipuri de instrucţiuni de selecţie: if şi switch.

6.2.1. Instrucţiunea if

Forma generală a instrucţiunii if este următoarea:

if (expresie) instrucţiune_1;

sau

if (expresie) instrucţiune_1;

else instrucţiune_2;

unde instrucţiune_1 şi, respectiv, instrucţiune_2 reprezintă o singură instrucţiune, un bloc de instrucţiuni sau nici una (în cazul instrucţiunilor vide). Ramura cu else este opţională.

Expresia de condiţionare trebuie să determine un rezultat scalar, adică de tip întreg, caracter, în virgulă mobilă sau pointer.

Execuţia instrucţiunii if constă în următoarele: dacă expresie este evaluată ca adevărat (valoare pozitivă sau negativă, adică diferită de zero), atunci se execută instrucţiune_1, altfel se execută instrucţiune_2, dacă aceasta există.

De exemplu, în programele de mai jos if utilizează espresie aritmetică, în Exemplul 1, şi expresie relaţională, în Exemplul 2.

/* Exemplul 1 */

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

void main()

{

int i=0;

clrscr();

// if cu expresie aritmetica

if (i) printf("i=%d este diferit de zero",i);

else printf("i este zero");

getch();

}

/* Exemplul 2 */

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

void main()

{

int i=0;

clrscr();

//if cu expresie relationala

if (i!=0) printf("i=%d este diferit de zero",i);

else printf("ti este zeron");

getch();

}

Observaţie: Funcţia getch citeşte un caracter de la consolă, fără al afişa pe ecran (funcţia getche citeşte un caracter de la consolă, cu afişare pe ecran, funcţia getchar citeşte un caracter de la consolă, acesta este afişat pe ecran, dar trebuie tastat ENTER), iar funcţia clrscr şterge ecranul. Prototipurile lor se află în fişierul antet conio.h. În acest program, rolul funcţiei getch este de a păstra ecranul utilizator (rezultatele afişate) până se apasă o tastă.

/* Paritate */

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

void main(void)

{ int n;

clrscr();

printf("n Introduceti un numar intreg: ");

scanf("%d",&n);

printf("nt Ati introdus un numar ");

if (n%2) printf("imparn");

else printf("parn");

getch();

}

6.2.1.1. If imbricat

Un if imbricat este un if care este instrucţiune pentru un alt if sau pentru un else.

Într-un if imbricat, o instrucţiune else se asociază celui mai apropiat if. Exemple:

/* Testare semn numar real*/

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

void main()

{

float x;

clrscr();

printf(" Introduceti un numar:");

Preview document

Instrucțiuni - Pagina 1
Instrucțiuni - Pagina 2
Instrucțiuni - Pagina 3
Instrucțiuni - Pagina 4
Instrucțiuni - Pagina 5
Instrucțiuni - Pagina 6
Instrucțiuni - Pagina 7
Instrucțiuni - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Instructiuni.doc

Alții au mai descărcat și

Universitatea Virtuală

Aplicaţia “Universitatea Virtuală” simulează o universitate reală în mediul de transmisie electronic, prin implementarea activităţilor adecvate...

Manual Grafuri

1. Preliminarii 1.1. Algoritmi Toti algoritmii descrisi în cadrul acestei lucrari folosesc structuri de date de tip graf. Unele descrieri sînt...

Manual Limbaj C

1. Generalitati asupra limbajului C 1.1. Introducere Limbajul C a fost creat la începutul anilor '70 de catre Brian W Kernigham si Dennis M...

Protocoale Peer to Peer

Protocolul P2P implică interacţiunea a două entităţi prin schimbul de mesaje, numite PDU (Protocol Data Unit). Fiecare PDU conţine un antet...

Noțiuni despre Algoritmi și Programare Structurată

2.1. Noţiuni introductive Rezolvarea problemelor cu ajutorul calculatorului presupune parcurgerea mai multor etape: 1. analiza problemei (cu...

Variabile

6. Variabile Prin variabilă se înţelege o dată a cărei valoare se poate schimba pe parcursul execuţiai programului. Unei variabile i se atribuie...

Instrucțiunile limbajului C++

5. Operaţii de intrare/ieşire În C, spre deosebire de alte limbaje, sistemul intrare/ieşire nu este parte a limbajului, ci este introdus printr-un...

Instrucțiuni de intrare

7. Instrucţiuni de iterare Instrucţiunile de iterare (ciclare) permit ca un grup de instrucţiuni să se execute repetat, până se îndeplineşte o...

Te-ar putea interesa și

Instrucțiuni proprii de securitate și sănătate în muncă pentru lucrător (asistent medical, technician) de la locul de muncă masaj

Prevederi generale Instructiunile proprii de securitate si sanatate in munca se refera la lucratorii respectiv asistentii medicali, tehnicienii...

Arhitectura calculatoarelor - instrucțiuni logice

Introducere Limbajul de asamblare : avantaje si dezavantaje in folosirea lui Desi este unul dintre cele mai vechi limbaje de programare, limbajul...

Execuția Speculativă a Instrucțiunilor

Execuţia speculativă a instrucţiunilor Execuţia speculativă este deocamdată cea mai avansată tehnică de procesare a instrucţiunilor de salt....

Instrucțiunea IF, instrucțiunea CASE

Disciplina: Informatica Clasa: a IX-a Profesor: Grăsun Natalia Durata lecţiei: 45 min. Data: 09.12.2011 Tema lecţiei: Instrucţiunea if....

Prezentare generală a standardelor și instrucțiunilor pentru dezansamblarea navelor

Aceasta sectiune prezinta standardele de dezansamblare ecologica a navelor. Prezentarea subliniaza pe scurt si compara standardele existente ,...

Studiul Instrucțiunilor Microprocesorului I8080

Instrucţiuni de transfer. Acest grup de instrucţiuni este utilizat pentru transferul informaţiei sub formă de cuvinte între registre, sau între...

Instrucțiuni de intrare

7. Instrucţiuni de iterare Instrucţiunile de iterare (ciclare) permit ca un grup de instrucţiuni să se execute repetat, până se îndeplineşte o...

Sintaxa de bază a instrucțiunilor SQL

Scrierea instructiunilor SQL - Instructiunile SQL pot fi scrise cu litere mari sau mici - Instructiunile SQL pot avea una sau mai multe linii...

Ai nevoie de altceva?