Protocoale Peer to Peer

Curs
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 2856
Mărime: 416.33KB (arhivat)
Publicat de: Leontin Pintea
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Curpen, Gheorghe
Universitatea Transilvania BRASOV, Facultatea: Inginerie Electrica si Stiinta Calculatoarelor, Specializarea : Telecomunicatii.

Extras din curs

Protocolul P2P implică interacţiunea a două entităţi prin schimbul de mesaje, numite PDU (Protocol Data Unit). Fiecare PDU conţine un antet (header), care cuprinde protocolul de control al informaţiei şi informaţiile utilizatorului în forma SDU (Service Data Unit).

Comportareaentităţilor de pe un nivel oarecare n, este guvernată de un set de reguli sau convenţii, care reprezintă protocolul niveleluin.

Comunicarea între două procese pereche (peertopeer) este virtuală, în sensul că nu există o legătură directă între ele. Pentru ca această comunicare să aibă loc, entităţile de pe nivelul n+1 fac uz de serviciile furnizate pe nivelul n. Transmisia mesajelor PDU la nivelul n+1, (n+1 PDU) se realizează prin trecerea informaţiilor la nivelul n, printr-o poartă soft, numită SAP (Service Access Point). Acest bloc de informaţii constă dintr-un antet , cu informaţii de control şi informaţiile utilizatorului n-SDU. Entitatea n adaugă la rândul ei informaţia de control (H) şi formează pachetul n PDU. Pe baza informaţiei de control, se transmite informaţia utilă prin intermediul entităţii pereche n, la nivelul n+1, entităţii n+1.

Utilizarea serviciilor pe nivelele OSI

Serviciul efectuat de un nivel poate fi : orientat pe conexiunesau neorientatpe conexiune.

Serviciul orientat pe conexiuneare trei faze:

- Stabilirea conexiunii între nivele (porţile SAP). Aceasta implică negocierea parametrilor (numărul secvenţelor, variabilele de control ale fluxului, alocările bufferului).

- Transferul informaţiilor (n-SDU) folosind protocolul de nivel n.

- Întreruperea conexiuni şi eliberarea resurselor implicate în conexiune.

Serviciul neorientatpe conexiunenu stabileşte în prealabil nici o conexiune şi fiecare SDU este transmis direct din SAP în SAP. Înacest caz informaţia de control care trece de la nivelul n+1 la nivelul n, trebuie să conţină toate adresele de informaţii cerute pentru transferul SDU.

Preview document

Protocoale Peer to Peer - Pagina 1
Protocoale Peer to Peer - Pagina 2
Protocoale Peer to Peer - Pagina 3
Protocoale Peer to Peer - Pagina 4
Protocoale Peer to Peer - Pagina 5
Protocoale Peer to Peer - Pagina 6
Protocoale Peer to Peer - Pagina 7
Protocoale Peer to Peer - Pagina 8
Protocoale Peer to Peer - Pagina 9
Protocoale Peer to Peer - Pagina 10
Protocoale Peer to Peer - Pagina 11
Protocoale Peer to Peer - Pagina 12
Protocoale Peer to Peer - Pagina 13
Protocoale Peer to Peer - Pagina 14
Protocoale Peer to Peer - Pagina 15
Protocoale Peer to Peer - Pagina 16
Protocoale Peer to Peer - Pagina 17
Protocoale Peer to Peer - Pagina 18
Protocoale Peer to Peer - Pagina 19
Protocoale Peer to Peer - Pagina 20
Protocoale Peer to Peer - Pagina 21
Protocoale Peer to Peer - Pagina 22
Protocoale Peer to Peer - Pagina 23
Protocoale Peer to Peer - Pagina 24
Protocoale Peer to Peer - Pagina 25
Protocoale Peer to Peer - Pagina 26
Protocoale Peer to Peer - Pagina 27
Protocoale Peer to Peer - Pagina 28
Protocoale Peer to Peer - Pagina 29
Protocoale Peer to Peer - Pagina 30
Protocoale Peer to Peer - Pagina 31
Protocoale Peer to Peer - Pagina 32
Protocoale Peer to Peer - Pagina 33
Protocoale Peer to Peer - Pagina 34
Protocoale Peer to Peer - Pagina 35
Protocoale Peer to Peer - Pagina 36

Conținut arhivă zip

  • Protocoale Peer to Peer.pdf

Alții au mai descărcat și

Arhitectura calculatoarelor

1.1. Sistemul de calcul 1.1.1. Definiţii Sistemul de calcul (SC, System Computer sau calculator) este reprezentat de o structură destinată...

Manual Grafuri

1. Preliminarii 1.1. Algoritmi Toti algoritmii descrisi în cadrul acestei lucrari folosesc structuri de date de tip graf. Unele descrieri sînt...

Manual Limbaj C

1. Generalitati asupra limbajului C 1.1. Introducere Limbajul C a fost creat la începutul anilor '70 de catre Brian W Kernigham si Dennis M...

Noțiuni despre Algoritmi și Programare Structurată

2.1. Noţiuni introductive Rezolvarea problemelor cu ajutorul calculatorului presupune parcurgerea mai multor etape: 1. analiza problemei (cu...

Variabile

6. Variabile Prin variabilă se înţelege o dată a cărei valoare se poate schimba pe parcursul execuţiai programului. Unei variabile i se atribuie...

Instrucțiunile limbajului C++

5. Operaţii de intrare/ieşire În C, spre deosebire de alte limbaje, sistemul intrare/ieşire nu este parte a limbajului, ci este introdus printr-un...

Instrucțiuni

O instrucţiune este o parte a programului care poate fi executată. Aceasta înseamnă că o instrucţiune specifică o acţiune. Standardul ANSI C şi cel...

Instrucțiuni de intrare

7. Instrucţiuni de iterare Instrucţiunile de iterare (ciclare) permit ca un grup de instrucţiuni să se execute repetat, până se îndeplineşte o...

Te-ar putea interesa și

Transmisii voce prin protocol IP - Voice over Internet Protocol

De când s-a inventat telefonul, pentru a face apeluri ne-am bazat pe reteaua telefonica publica (PSTN - Public Switched Telephone Network). Acest...

Transferul Datelor pe Internet

Capitolul I 1. Retele de calculatoare 1.1 Introducere Istoria relativ scurta a tehnicii de calcul a inceput in ultima perioada sa se aglomereze...

Protocolul de Rutare MESHSPF pentru Rețele de Senzori Wireless

1. INTORDUCERE 1.1 Motivaţie Progresele tehnologice uriaşe realizate în ultimii ani în domeniile Sistemelor Micro-Electromecanice (MEMS) şi...

Ce este Bluetooth

Introducere Ca fiinte umane acceptam fara oprelisti ca avem capacitatea de a comunica, ca daca vorbim sau scriem conform unui set predefinit de...

Riscuri de Securitate pentru VoIP

1. Introducere 2. Elemente de baza 3. Ce trebuie sa luam in considerare … 4. Identificarea riscurilor 5. Identificarea riscurilor 6....

Studiul comunicației pe magistrale industriale

1. Introducere Protocoalele de comunicatie pentru aplicatiile industriale le cuprind si pe cele din asa numitul domeniu "Fieldbus" in care se...

Rețele de calculatoare

INTRODUCERE Reteaua de calculatoare (network) este un ansamblu de calculatoare (sisteme de calcul) interconectate prin intermediul unor medii de...

Voice over IP

CAPITOLUL 1 1.1. Generalitati VoIP este "capacitatea" telefoanelor sa apeleze si sa trimita faxuri prin retele de date bazate pe protocoale IP...

Ai nevoie de altceva?