Extras din laborator
LUCRAREA NR. 1
1. Scopul lucrarii
Dupa efectuarea primei lucrari de laborator studentii trebuie sa stie sa achizitioneze
imagini folosind dotarea din laborator si sa efectueze câteva operatii simple de manipulare a
imaginilor în programul Matlab 6.0 folosind functii din Image Processing Toolbox.
2. Breviar teoretic
Principala operatie a unui sistem de vedere artificiala este descrierea simbolica a unei
imagini. Etapele parcurse în acest scop sunt:
- achizitia si formarea imaginilor
- preprocesarea imaginilor
- segmentarea imaginilor
- descrierea
- recunoasterea formelor
- interpretarea
clasificare
achizitie si
preprocesare
segmentare
descriere
recunoastere
interpretare
Camera
TV
controler
robot
Brat
robot
Lucrarea de fata se refera la prima etapa executata de un sistem de vedere artificiala, si
anume: achizitia si formarea imaginilor.
Sisteme de vedere artificiala Lucrarea de laborator nr. 1
2
3. Achizitia si formarea imaginilor
3.1 . Achizitionarea imaginii
Laboratorul de Sisteme de Vedere Artificial are în dotare un sistem de calcul ce
permite achizitionarea imaginilor si salvarea acestora în fisiere bitmap. Sistemul are in
componenta sa mai multe echipamente hardware specializate:
1. o camera de luat vederi analogica alb-negru dotata cu un alimentator de 9V;
2. un calculator (Ursula) pe care este instalat sistemul de operare Windows NT 4.0;
3. o placa de achizitie Matrox Meteor;
Pachetul software al placii Matrox Meteor contine atât utilitare ce permit achizitia, redarea si
salvarea imaginilor, cît si librarii ce permit realizarea de programe proprii. Un astfel de
program este Imag, realizat în cadrul catedrei de Automatica si Informatica Industriala.
Programul mentionat contine numeroase functii de prelucrare a imaginilor, dar cea care
prezinta interes pentru lucrarea de fata este partea de achizitionare a imaginilor utilizând placa
Meteor.
Etapele achizitionarii unei imagini folosind programul Imag:
1. se porneste calculatorul Ursula (daca acesta este oprit);
2. se verifica alimentarea camerei de luat vederi;
3. se conecteaza cablul video cu un conector la camera video si cu celalalt conector la
placa de achizitie din calculatorul Ursula;
4. se lanseaza în executie programul Imag;
5. se începe achizitia imaginilor din meniul On-line Æ Start Grabe; programul Imag
afiseaza într-o fereastra fluxul de imagini captate de catre camera, realizând o previzualizare
a scenei tinta;
6. se pozitioneaza dupa dorinta camera si obiectele în scena, vizualizând imaginile din
fereastra intitulata „Video on-line” a programului Imag;
7. se opreste vizualizarea continua a imaginilor atunci când scena cuprinde toate
elementele dorite; aceasta operatie se face din meniul On-line Æ Stop Grabe;
8. se salveaza imaginea captata în spatiul de lucru: meniul On-line Æ Save (omiterea
acestui pas va conduce la o terminare defectuoasa a programului);
9. se salveaza imaginea într-un fisier bitmap în directorul dorit din meniul File Æ Save
As;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sisteme cu Vedere Artificiala
- Lab01.pdf
- Lab02.pdf
- Lab03.pdf
- Lab04.pdf
- Lab05.pdf
- Lab06.pdf
- Lab07.pdf
- Lab08.pdf
- Lab09.pdf
- Lab12.pdf