Extras din laborator
DEZASAMBLORUL-DEPANATOR ("DEBBUGER")
"AFD"
1. Scopul lucrarii
Lucrarea de fata îsi propune familiarizarea cu posibilitatile de dezasamblare,
lansare în executie si depanare a programelor executabile scrise în limbajul de
asamblare al microprocesoarelor Intel functionând “în modul real” (particularizând
pentru 8086).
2. Prezentare generala
Dupa lansarea programului AFD, pe ecranul calculatorului apare sigla de
prezentare a acestuia. Dupa apasarea oricarei taste se intra în ecranul principal,
prezentat schematic mai jos.
REGISTRE PROCESOR
STIVA
FANIOANE
ZONA INTRODUCERE COMENZI
ZONA PROGRAM
ZONA 1 MEMORIE
ZONA 2 MEMORIE
ZONA 2 MEMORIE
(HEX)
(ASCII)
FUNCTII PREDEFINITE PE TASTELE F1-F10
Zona "registre" afiseaza continutul registrelor procesorului. In plus mai apar
registrele simbolice HS si FS, folosite de obicei în adresarea unor zone de memorie
fixe, independente de registrele segment ale procesorului.
In zona "stiva" sunt afisate ultimele 4 cuvinte (8 octeti) introduse în stiva.
Arhitectura microprocesoarelor I
16
Zona "fanioane" arata atât continutul registrului de fanioane (16 biti) cât si
valoarea fiecarui fanion în parte.
Accesul în aceste zone se poate face cu ajutorul tastelor functionale de
directie ( F7 - F10 ). Deplasarea în interiorul zonelor se face cu sageti sau cu tasta
TAB. Atât registrele cât si fanioanele sunt modificabile direct prin suprascriere. Stiva
nu poate fi modificata direct.
{n zona "introducere comenzi" se face introducerea comenzilor date debuggerului.
Editarea unei comenzi se face cu comenzile uzuale de editare. }tergerea
comenzii se poate face cu ESC. Tasta F3 permite readucerea ultimelor 6 comenzi
introduse.
Zona "program" afiseaza 8-9 instructiuni dezasamblate, începând de la adresa
curenta. Instructiunea curenta este afisata în mod video invers. Accesul în aceasta
zona se poate face cu comanda A (asamblare), fiind posibila modificarea directa a
liniilor de program prin suprascriere.
Zonele "memorie" 1 si 2 afiseaza continutul a doua zone de câte 256 octeti.
Zona 2 este afisata si cu caractere ASCII. Accesul în zonele de memorie se poate face
cu tastele functionale de directie. In interiorul zonelor, deplasarea se poate face cu
sageti sau cu TAB, modificarile facându-se prin suprascriere.
Din oricare dintre zonele de mai sus se poate reveni în linia de introducere
comenzi cu ENTER.
Pe ultima linie a ecranului sunt afisate comenzile corespunzatoare tastelor
functionale F1 - F10.
3. Comenzile disponibile în linia de comanda
Acestea se introduc în zona de introducere comenzi urmate de ENTER.
Caracterele folosite pot fi majuscule sau minuscule. Stergerea unei comenzi se
poate face cu ESC. La introducerea incorecta a unei comenzi sau a unui parametru,
debugger-ul raspunde cu mesaje de eroare corespunzatoare si un semnal sonor. Aceste
mesaje ramân pe ecran pâna la apasarea unei taste.
In comenzile de mai jos s-au folosit urmatoarele denumiri :
- nume_fisier - numele unui fisier specificat complet conform sistemului de operare
DOS (nume.extensie). Daca fisierul nu se afla în directorul curent, trebuie
introdusa si calea pâna la acesta;
- adresa - adresa fizica formata din adresa segment si adresa efectiva, conform
formulei AF = AS ‘ 0H + AE , unde
AS = (CS) sau (DS) sau (SS) sau (ES)
AE = (IP) sau (SI) sau (DI) sau (SP) sau (BP) sau
(BX) sau adr.
Conform notatiilor folosite de asambloare si dezasambloare, exista urmatoarea
echivalenta de notatie:
(
Preview document
Conținut arhivă zip
- Platforme Laborator Arhitectura Microprocesoarelor
- LAB_0.pdf
- LAB_1.pdf
- LAB_2.pdf
- LAB_2_ANEX.pdf
- LAB_3.pdf
- LAB_3_ANEX.pdf
- LAB_4.pdf
- LAB_4_ANEX.pdf
- LAB_5.pdf
- LAB_5_VAR.pdf
- LAB_ANEX.pdf
- LAB_ANEX_8086.pdf
- LAB_ANEX_APP.pdf
- LAB_ANEX_FLAGS.pdf