Interacțiunea cu utilizatorul

Laborator
7/10 (1 vot)
Domeniu: Electronică
Conține 5 fișiere: docx, hex
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 1592
Mărime: 453.65KB (arhivat)
Publicat de: Maxim S.
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Birnaz Adrian
Materie: Sisteme Electronice Incorporate
Chisinau, R. Moldova
Laboratorul 1 Pentru testarea functionalitatii a fost utilizat mediul de simulare Proteus. HEX file-urile de asemenea sunt atasate

Extras din laborator

Definirea problemei:

1. Sa se proiecteze o aplicatie in baza de MCU care ar schimba starea unui LED la detectarea apasarii unui buton

2. Sa se proiecteze o aplicate in baza de MCU care ar receptiona comenzi de la terminal prin interfata seriala pentru a seta starea unui LED.

- led on pentru aprindere si led off pentru stingere, sistemul trebuie sa raspunda cu mesaje text despre confirmarea comenzii.

- pentru schimbul de text prin terminal a se utiliza libraria stdio.h.

3. Sa se proiecteze o aplicatie in baza de MCU pentru detectarea unui cod de la o tastatura 4x4, sa verifice codul si sa afisese mesaj la un LCD.

- pentru cod valid sa se aprinda un led de culoare verde, pentru cod invalid, un led de culoare rosie.

- A se utiliza stdio.h pentru scanarea tastaturii si afisare la LCD.

Obiective:

1. Initierea in programarea MCU, invatarea arhitecturii MCU, invatarea lucrului cu registrii MCU.

2. De a invata cum se creeaza o librarie, adaptarea acestei librarii sub stdio.h pentru a putea folosi comenzile scanf si printf pentru a lucra cu un Serial Terminal sau LCD.

3. De a implementa o tastatura 4x4 si de a invata cum se decodifica semnalele primite de la aceasta tastatura.

Materiale si metode:

1. Pentru a schimba starea unui LED cu ajutorul unui MCU este nevoie de un buton si un LED, pentru receptionarea semnalului de la buton, este nevoie de indicat in registrul DDR ca pinul la care atasam butonul va fi in directia de intrare, si de asemenea acest pin va fi nevoie de conectat la resistorul de pull-up. Butonul este conectat la pamant si la pinul MCU. De asemenea va fi nevoie de un oarecare timp de debounce pentru buton, pentru a evita activarea falsa a LED-ului.

2. Pentru afisarea si scanarea de pe Virtual Terminal cu ajutorul printf si scanf, va fi nevoie de implementat 2 functii, de put si get, adica scriere si citire de pe terminal, apoi aceste functii de put si get va fi nevoie de atasat la stream, cu ajutorul functiei fdevopen. Exemplu luat de pe https://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/group__avr__stdio.html

3. Pentru afisarea pe LCD este folosita metoda similara ca si pentru Virtual Terminal. Pentru a putea lucra ai comod cu sirurile, am folosit libraria string.h. Pentru implementarea unei tastaturi 4x4 este nevoie de a implementa in cod o logica de decodificare a semnalelor obtinute de la tastatura. Metoda de decodificare utilizata de mine este urmatoarea:

Bibliografie

https://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/group__avr__stdio.html (stdio.h)

https://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/doc2503.pdf (Datasheet ATmega32)

Preview document

Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 1
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 2
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 3
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 4
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 5
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 6
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 7
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 8
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 9
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 10
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 11
Interacțiunea cu utilizatorul - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • HEX_Files
    • Keypad.hex
    • LED.hex
    • serial_stdio.hex
  • Code.docx
  • Interactiunea cu utilizatorul.docx

Alții au mai descărcat și

Lab4 Sisteme Încorporate - Interfețe

Scopul lucrării - Înțelegerea interfețelor în sistemele incorporate - Implementarea I2C Sarcina Să se modifice partea practică a laboratorului...

Transferul parametrilor către subrutina ASM - Chemarea subrutinei ASM în C

Scopul lucrării: - Studierea principiilor de scriere a programelor in limbajul C. Definirea functiei main si a functiilor de preluare a...

Circuite de măsurare a senzorilor - Puntea Wheatstone

Scopul lucrării: cercetarea diferitor circuite de conectare și măsurare a senzorilor, precum divizorul de tensiune și puntea Wheatstone....

Măsurări electrice

Obiective: 1. Măsurarea parametrilor electrici direct sau indirect. 2. Înțelegerea mecanizmelor de adaptare pentru măsurări electrice. 3....

Proiectarea și Calculul unui Redresor

Denumirea lucrării: Proiectarea şi calculul unui redresor. Scopul lucrării: Să se studieze etapele de proiectare şi calcul a unui redresor. Date...

Aparate electronice de măsurat

- 1. OSCILOSCOAPE 1. Introducere - aparat indispensabil în practica electronică - este destinat, în principal, vizualizării formei de variație...

Verificarea și testarea tonometrului

Scopul lucrării: Studierea metodelor de testare a performantelor tonometrelor Noțiuni teoretice: Presiunea arterial este presiunea exercitata de...

Circuite neliniare pentru prelucrarea semnalelor

Ecuatii de stare neliniare  Abordarea sistemica  Prezentare in paralel pentru cazurile: analogic si discret  Caracterizare intrare - iesire...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unui Sistem Informatic privind Gestiunea Materialelor

PROIECTAREA UNUI SISTEM INFORMATIC PRIVIND GESTIUNEA MATERIALELOR I. Prezentarea societatii 1.1. Prezentare generala Rigips Romania este...

Planificare și realizarea unei rețele de calculatoare la o întreprindere

Planificarea retelei corporative: studio de caz Scop:A insusi argumentele principale si scenariul de selectare a unei retele concrete de...

Rețele sociale - evoluția comerțului electronic

I. Comerțul electronic, componentă a mediului online În teorie, comerțul electronic poartă mai multe definiții, în mare parte fiind vorba de...

Realizarea Sistemelor Informatice pentru Management

1. Prezentarea sistemului informatic 1.1 Descrierea generala a sistemului informatic Pentru o buna descriere a sistemului informatic, trebuie sa...

Rețele de Calculatoare

Introducere Tehnologia calculatoarelor a evoluat de o manieră cu adevărat explozivă în ultimii 20 de ani. Calculatoarele au devenit de sute de ori...

Relația ergonomiei cu psihologia muncii

CE ESTE ERGONOMIA? Multitudinea în ceea ce priveste definitiile date, releva faptul ca definirea acesteia a suscitat dificultati. Definitia data...

Bazele biofizice ale interacțiunii radiațiilor cu substanță

Bazele biofizice ale ineractiunii radiatiilor.Notiuni generale Prin radiatie intelegem atat radiatia emisa ca rezultat al intabilitatii nucleare...

Tehnologii Internet pentru Afaceri

Introducere Informaţia şi tehnologiile de comunicaţie au o importanţă crucială pentru europeni. Sunt tehnologii de impact, similare motorului cu...

Ai nevoie de altceva?