Calculatoarele

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Calculatoare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 6603
Mărime: 2.05MB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popescu Ioan

Cuprins

  1. Argument 2
  2. Cap.1. Scurt istoric al calculatorului 4
  3. Cap.2. Tastatura 5
  4. 2.1 Tipuri de tastaturi 6
  5. 2.1.1 Tastaturile ergonomice 6
  6. 2.1.2 Tastaturile fără fir 6
  7. 2.1.3 Tastaturile speciale 7
  8. Cap.3. Mouse-ul 8
  9. 3.1 Constructia mouse-ului 8
  10. 3.2 Tipuri de mouse 9
  11. 3.2.1 Mouse cu bila 9
  12. 3.2.2 Mouse optic 9
  13. 3.2.3. Trackball 10
  14. 3.3. Intretinerea mouse-ului 11 Cap.4. Scaner-ul 12
  15. 4.1 Tipuri de scanere 13
  16. 4.1.1 Handscanner 13
  17. 4.1.2 Flatbed 13
  18. 4.1.3 Scaner cu tractor 14
  19. 4.2 Instalarea unui anumit scanner 14
  20. Cap.5. Imprimanta 19
  21. 5.1 Tipuri de imprimante 19
  22. 5.1.1 Imprimantele matriciale 19
  23. 5.1.2 Imprimantele cu jet de cerneală 19
  24. 5.1.3 Imprimantele cu laser 20
  25. 5.2 Instalarea unei imprimante 21
  26. 5.2.1 Instalarea software a imprimantei 21
  27. 5.3 Intretinerea si depanarea imprimantei 24
  28. Cap.6 Multifunctionala 26
  29. Cap.7 Monitorul 27
  30. 7.1 Tipuri de monitoare 27
  31. 7.1.1 Monitorul CRT 27
  32. 7.1.2 Monitorul LCD 27
  33. 7.1.3 Monitorul TFT 28
  34. 7.2 Intretinerea monitorului 29
  35. Cap. 8 Bibliografia 31

Extras din proiect

ARGUMENT

Se spune că „omul cât trăieşte învaţă”.O dovadă în acest sens este imensul interes pe care îl prezintă cursurile de iniţiere în calculatoare cu zeci şi sute , chiar mii de adulţi Ei urmează aceste cursuri pentru a se instrui într-un domeniu nou , pentru a se perfecţiona în profesie , sau pur şi simplu pentru a se instrui în general Dacă adulţii nu au avut acest privilegiu la timpul lor , de ce nu ar putea beneficia copiii lor de realizările în domeniul tehnologiei avansate din zilele noastre

Educaţia este , poate , investiţia cea mai valoroasă pe care o poate face societatea pentru copii Dacă până nu de mult computerele reprezentau un lux pentru şcoli , acum , ele au devenit un element strict necesar pentru educarea oricărui elev Computerele nu îi vor transforma în utilizatori pasivi , ele vor acorda o importanţă corespunzătoare aptitudinilor de bază ca : citirea , scrierea , aritmetica Îi vor ajuta să-şi îmbunătăţească abilităţile din toate domeniile , permiţând profesorilor să realizeze materiale didactice mai interesante , mai captivante Folosind desene viu colorate , videoclipuri şi efecte sonore este transmisă şcolarului o cantitate enormă de informaţii care au rolul de a consolida cunoştinţele predate în clasă Pe măsură ce elevii cresc , computerele devin tot mai importante pentru descoperirea lucrurilor şi a conceptelor noi

Calculatoarele nu mai reprezintă un lux Toţi le folosim , într-un fel sau altul După părerea multora , ele sunt indispensabile pentru stocarea şi folosirea de informaţii , dar şi pentru jocuri Au deschis orizonturi complet noi cu privire la modalităţile de învăţare Chiar şi problemele zilnice pot fi rezolvate mai uşor dacă folosim un computer Mai presus de toate , însă , putem face o grămadă de lucruri noi. Printre acestea se numără găsirea cu uşurinţă a unor informaţii sau prezentarea de imagini , efecte sonore şi filme.

Cap.1

Scurt istoric al calculatorului

Primul calculator a fost inventat cu 300 de ani in urma, si anume in 1642, inventand prima masina de calcul aritmetic, Blaise Pascal (1623-1662) si-a dat seama ca acest mecanism, reprezenta o unealta a gandirii.

-in anul 1885 in America, William Seward Burroughs (1857-1898) trece la fabricarea unui model imbunatatit de masini de calcul.

-in anul 1920 incepe o noua etapa in construirea de masini de calcul; de acum inaite se trece la introducerea dispozitivelor electromagnetice, cum ar fi releele electromagnetice, sesizoare electrice, motoroase electrice si imprimarea informatiilor pe banda de hartie sau pe cartele perforate.

-In ani 1939-1944 profesorul H Aiken a realizat primul calculator automat, denumit Mark-1

- in acelasi timp, John Newmann pune la punct codificarea operatiilor din calculator aplicand codul binar.

- primul calculator propri-zis denumit Eniac a fost realizat in ani 1942-1946 si continea circa 18000 tuburi electronice, era destul de voluminos, iar functionarea lui necesita un consum destul de mare de curent electric.

Calculatorul reprezinta ansamblul format din sistemul de echipamente si sistemul de programe aferente:

– functia de comanda si control

– functia de memorare

– functia de intrare

– functia de prelucrare

– functia de iesire

Functia de intrare:

- permite introducerea manuala a informatiei in system sau preluarea acesteia dintr-o retea de comunicatie

- informatia se va prelucra imediat sau se stocheaza in vederea prelucrarii ulterioare

- informatia va fi transmisa mai departe prelucrata sau neprelucrata

Functia de iesire:

- trebuie sa tina cont de urmatoarele criterii:

- natura informatiei transferate la iesire

- natura suportului pe care se va transforma informatia

- destinatarul

- mijlocul de comunicare

- functiile determina unitati functionale care determina componentele materiale si in final cele hardware

- sistemele de programe -> componenta informationala -> resurse software

Sisteme periferice

Sunt dispozitive conectate si controlate de calculator si care asigura conexiunea intre calculator si mediul exterior (om), ele pot asigura stocarea unui volum de date.

Cap.2

Tastatura

Tastatura reprezintă principalul echipament periferic de introducere a datelor în calculator.

Funcţionarea este următoarea: la acţionarea unei taste, tastatura detectează o activitate care este bazată pe interpretarea unor semnale electrice. Tastele sunt montate pe mici pistonaşe dispuse pe o grilă electrică senzorială; o folie din plastic este intercalată în scop de protecţie între taste şi grila electrică – folia fiind perforată în dreptul tastelor, pentru a le permite acestora să stabilească contact electric cu grila.Activarea unei taste stabileşte un contact electric cu grila şi antrenează o modificare de semnătură electrică. Procesorul tastaturii urmăreşte în permanenţă fiecare contact al tastelor cu grila, iar în momentul în care o tastă este activată prin apăsare, se detectează o modificare în răspunsul sem-nalului electric, fapt ce este interpretat sub formă de caracter tastat. Fiecare tastă are asociat un număr de identificare care poartă denumirea de cod de scanare, cod care este reţinut de către tastatură prin intermediul procesorului propriu.

Preview document

Calculatoarele - Pagina 1
Calculatoarele - Pagina 2
Calculatoarele - Pagina 3
Calculatoarele - Pagina 4
Calculatoarele - Pagina 5
Calculatoarele - Pagina 6
Calculatoarele - Pagina 7
Calculatoarele - Pagina 8
Calculatoarele - Pagina 9
Calculatoarele - Pagina 10
Calculatoarele - Pagina 11
Calculatoarele - Pagina 12
Calculatoarele - Pagina 13
Calculatoarele - Pagina 14
Calculatoarele - Pagina 15
Calculatoarele - Pagina 16
Calculatoarele - Pagina 17
Calculatoarele - Pagina 18
Calculatoarele - Pagina 19
Calculatoarele - Pagina 20
Calculatoarele - Pagina 21
Calculatoarele - Pagina 22
Calculatoarele - Pagina 23
Calculatoarele - Pagina 24
Calculatoarele - Pagina 25
Calculatoarele - Pagina 26
Calculatoarele - Pagina 27
Calculatoarele - Pagina 28
Calculatoarele - Pagina 29
Calculatoarele - Pagina 30
Calculatoarele - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Calculatoarele.doc

Alții au mai descărcat și

Rețele de calculatoare

-Introducere- Dezvoltarea extraordinară în ultimii ani a industriei calculatoarelor şi a comunicaţiilor a făcut ca în zilele noastre majoritatea...

Arhitectura calculatoarelor - Intel vs AMD

Rezultatele din testul 3DS Max 7 SPECapc Test Testul alaturat consta in crearea modelelor 3D, modificarea si randarea scripturilor. Conform...

Autentificarea prin semnătură digitală

Introducere O semnatura digitala reprezinta o informatie care il identifica pe expeditorul unui document. Semnatura digitala este creata prin...

Sistem de Prognosticare a Unei Avarii

Acest sistem calculeaza gradul de avariere a unei cladiri în cazul unui cutremur, precum si posibila necesitate a reconstructiei cladirii (partiala...

Te-ar putea interesa și

Framework Pentru Administrarea Rețelelor de Calculatoare

Rezumat Prin această lucrare ne propunem realizarea unei aplicaţii software care să ajute un utilizator sau administrator de reţea Linux să...

Calculul Garniturii de Foraj

Cap. 1 Geologia structurii Valea Seacă Est Sonda 4 Valea Seacă Est – Explorare – Deschidere Structura Valea Seacă Est este situată în sectorul...

Redimensionarea prin Metode Asistate de Calculator a Rotorului de la o Moară cu Ciocane Fixe Folosită la Maruntirea Brokenului

CAPITOLUL 1 EXTRACTIA ULEIULUI PRIN PRESARE 1.1 Generalitati. Procesarea materiilor prime grase este diferita în functie de felul acestora. La...

Calculul și Construcția Motoarelor cu Ardere Internă

TEMA DE PROIECT Să se proiecteze un motor cu piston în patru timpi cu aprindere prin compresie care are următoarele caracteristici: - puterea...

Calculul și construcția motoarelor cu ardere internă

Si adoptam diferite alte dimensiuni: D = 84 (alezaj) S = 96 (cursa) r = 48 (raza manivelei) Motorul este fabricat de compania Volvo incepand cu...

Calculul și Construcția Utilajului Petrolier de Schelă

INTRODUCERE Un proiect înseamnă o lucrare tehnica întocmita pe baza unei teme date, care cuprinde calculele tehnico-economice, desenele,...

Calculul de Proiect al Reductorului Conic

1 ALEGEREA MOTORULUI ELECTRIC ŞI CALCULUL CINEMATIC AL MECANISMULUI DE ACŢIONARE 1.1 Alegerea motorului electric 1.1.1 Determinăm puterea...

Calculul Termic al unui Motor cu Aprindere prin Scânteie

Tema proiectului: Calculul termic al unui motor cu aprindere prin scânteie Să se calculeze parametrii proceselor ciclului motor, indicii...

Ai nevoie de altceva?