Extras din proiect
Argument
Chiar daca astazi stratificarea graficii digitale este un concept aproape banal, aceasta facilitate a oferit de la inceputuri premise ideale pentru organizarea si gestionarea desenelor, demonstrand practic supeoritatea abordarii digitale ( CAD) in fata proiectarii clasice (manuale, la planseta).
Sa vedem acum ce-I cu aceasta « stratificare » ! Ne imaginam ca avem de facut un desen reprezentand ceva ( indiferent de aplicare ), deci in suprafata de lucru se strang o multime de obiecte grafice vectoriale ( create prin procesele diferite ). Ei bine, daca identificam destinatii comune sau proprietati tematice comune pentru cate o submultime din aceste obiecte, atunci putem pune fiecare submultime intr-un strat distinct ( « Layer » ), ca si cand desenul nostru ar rezulta din suptapunerea « spatiala » a mai multor straturi – ca niste « folii» transparente, de grosime nula, puse una peste alta - pe fiecare dintre acestea realizand anumite obiecte.
Avem cel putin doua avantaje substantiale daca lucram organizandu-ne desenul pe straturi :
- Putem stabili pe straturi propietatile de culoare si tip, grosime de linie, astfel incat obiectele care « ajung » pe un anume strat sa preia automat propietatile simbolice ale acestui strat ;
- Controlarea vizibilitatii pe straturi : de-a lungul sesiunilor de lucru pot aparea momente cand pentru a obtine o lizibilitate mai buna asupra anumitor categorii de obiecte vom ascunde straturile nerelevante in acea faza.
Exemplu de stratificare :
Entitatile grafice cuprinse intr-un document – desen se pot grupa pe straturi ( LAYER-e ), rezultand o structurare care deschide perspectiva organizarii, a gestionabilitatii. Distribuirea obiectelor pe straturi insemnand ca intr-un acelasi grup/strat vor rezida numai obiecte inrudite functional inlocuieste ipoteza ‘’gramezi de obiecte’’ cu cea a grupurilor controlabile de obiecte.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Structurarea Desenelor - Lucrul cu Straturile.doc