Extras din proiect
1. Consideraţii generale
În cadrul ingineriei software, testarea interfeţelor grafice este procesul de verificare a
interfeţei grafice a produsului pentru a asigura faptul că îndeplineşte specificaţiile scrise. Acest
lucru este realizat printr-o varietate de cazuri de testare.
Interfețele utilizator grafice au devenit mijloace aproape omniprezente de a interacționa
cu sistemele software. Interfaţa grafică răspunde la evenimentele utilizatorului, cum ar fi
acţiunile mouse-ului sau selecţiile din meniu, oferind un front-end pentru codul care stă la baza
aplicației. Interfaţa interacționează cu codul de bază prin mesaje sau prin apeluri de metode.
Interfaţa grafică face software-ul ușor de utilizat, iar dezvoltatorii dedica o mare parte din
codul sursa către implementarea acesteia. Interfaţa poate reprezenta mai mult de 60 de procente
din codul totalul al unei aplicații în ziua de azi.
Având în vedere că importanța acestora a crescut, testarea interfeţelor grafice pentru a
verifica cât de corect sunt implementate, pot spori siguranța întregului sistem, robusteţea şi
usurinţa in utilizare. Cu toate acestea interfeţele grafice rămân un domeniu de testare neglijat în
procesele de cercetare.
Prin testarea interfeţelor utilizator grafice se poate întelege:
- procesul de testare al interfeţei grafice al unui produs pentru a asigura faptul ca sunt
îndeplinite specificatiile scrise;
- procesul de testare al interfeţei aplicaţiei şi de detectare a faptului că aplicaţia
funcţionează corect.
Testarea interfeţelor grafice presupune îndeplinirea unui set de sarcini, comparând
rezultatul cu data de ieșire așteptată, iar capacitatea de a repeta același set de sarcini de mai multe
ori cu date de intrare diferite și la același nivel de precizie.
Testarea interfeţelor grafice include modul în care aplicația tratează evenimentele de la
tastatură şi pe cele ale mouse-ului, cum diferite componente ale interfeţei, cum ar fi bare de
meniu, bare de instrumente, dialoguri, butoane, câmpuri editabile, controalele de listare, imagini
etc., reacționează la datele introduse de utilizator şi dacă acestea îndeplinesc sarcinile în modul
dorit.
Demarând testarea interfeţelor grafice încă de la stadiile iniţiale ale ciclului de dezvoltare
software, creste viteza de dezvoltare, se îmbunătăţeste calitatea şi se reduc riscurile ce pot să
apară către finalul ciclului.
Utilizarea interfetelor grafice în sistemele critice pentru siguranță este, de asemenea, în
creștere, ceea ce face ca funcționarea lor corectă să fie imperativ necesară.
Tehnicile actuale de testare ale interfetelor utilizator grafice sunt incomplete, ad-hoc, şi în
mare parte manuale.
Cele mai obişnuite instrumente de testare folosesc tehnici de înregistrare-redare. Un
proiectant de teste interacționează cu interfaţa grafică şi astfel generează evenimente de la
tastatură sau mouse.
Instrumentul software utilizat înregistrează evenimentele de utilizator, surprinde ecranele
sesiunii interfeţei, iar apoi stochează sesiunea, de obicei, ca un script.
Testerul redă ulterior sesiunile înregistrate pentru a recrea evenimente cu diferite intrări.
Acest proces este extrem de laborios si adesea se bazeza pe abilităţile designerul de teste
de a genera interacțiuni interesante cu interfaţa grafică.
Un generator automat de cazuri de test poate oferi un nivel mai ridicat de sprijin, dar un
programator trebuie să scrie cod pentru toate punctele de decizie posibile în interfaţa grafica.
Abordarea de tip înregistrare-redare ratează decizii importante ale interfeţei grafice. O
alternativă populară este de a elibera beta copii ale software-ului şi permite utilizatorilor să facă
parte din procesul de testarea (Microsoft a testat o parte din software-ul Windows 95 prin
eliberarea a aproape 400.000 de exemplare beta).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Testarea Interfetelor Grafice.pdf