Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Calculatoare
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 1871
Mărime: 258.89KB (arhivat)
Publicat de: Cazimir Manole
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Munteanu Sabina
Universitatea “Dunărea de Jos” Galați, România

Cuprins

  1. 1. TESTAREA SOFTWARE ORIENTAT OBIECT. pag 3
  2. 2. TESTAREA UNITARĂ A CLASELOR JAVA FOLOSIND UTILITARUL JUNIT.pag 4
  3. 3. TESTAREA APLICAȚIEI PACMAN.pag 5
  4. 4. BIBLIOGRAFIE.pag 9

Extras din proiect

1. TESTAREA SOFTWARE ORIENTAT OBIECT

Prin natura sa, programarea orientată obiect schimbă atât strategiile de testare cât şi tacticile de testare. Se lucrează cu clase construcţii incorporate polimorfe şi ale căror proprietăţi se moştenesc.

La nivelul programării orientate obiect testarea trece dincolo de identificarea de erori şi atinge şi laturi calitative ale definirii, referirii de clase şi obiecte.

Prezintă importanţă intensitatea cu care sunt referite clase deja existente în biblioteci. De asemenea testarea pune în evidenţă măsura în care sunt realizate nivelurile de încapsulare, moştenire şi polimorfism. Strategiile de testare pentru software orientat obiect presupun o testare care începe prin testarea pe bucăţi, părţi componente după care urmează testarea în ansamblu. Deci se începe cu unit test se continua cu testul de integrare şi se încheie cu testul de sistem şi validare. Încapsulare conduce la definirea de clase şi obiecte, instanţe ale claselor.

În programarea orientată obiect unit testing este echivalent cu testarea claselor - class testing. Fiecare clasă sau obiect împachetează date şi metode cunoscute şi ca operatori, care manipulează aceste date. Testarea claselor este o operaţie complexă datorită moştenirii claselor şi redefinirii metodelor precum şi tipurilor de moştenire privat, public sau protejat.

Programarea orientată obiect este caracterizată printr-un nivel foarte ridicat al reutilizării.

Testarea software orientată obiect presupune două planuri:

- testarea construcţiilor proprii;

- testarea construcţiilor incluse pentru reutilizare.

Pe lângă obiectivul general al stabilirii măsurii în care produsul software realizează sarcinile date în specificaţii, sunt şi obiective speciale legate de:

- testarea funcţiilor membre ale fiecărei clase;

- testarea gradului de încapsulare şi efectele acestuia;

- testarea efectelor induse de nivelul de moştenire şi derivare;

- testarea efectelor induse de polimorfismul funcţiilor membre;

- testarea interacţiunilor dintre clase.

2. TESTAREA UNITARĂ A CLASELOR JAVA FOLOSIND UTILITARUL JUNIT

Testarea unitară s-a impus în ultima perioadă în dezvoltarea proiectelor scrise în limbajul Java şi numai, pe măsura apariţiei unor utilitare gratuite de testare a claselor, care au contribuit la creşterea vitezei de programare şi la micşorarea drastică a numărului de bug-uri.

Cel mai folosit utilitar pentru testarea unitară a claselor Java este JUnit, care se poate descărca gratuit de pe site-ul http://www.junit.org .

Printre avantajele folosirii utilitarului JUnit se numără:

• se îmbunătăţeşte viteza de scriere a codului, concomitent cu creşterea calităţii acestuia, deoarece prin scrierea testelor unitare se micşorează timpul de depanare, pemiţând refactorizarea mai uşoară, cu depistarea imediată a eventualelor erori inserate în codul modificat;

• clasele de test sunt uşor de scris şi modificat pe măsură ce codul sursă se măreşte, putând fi compilate împreună cu codul sursă al proiectului. Compilatorul testează sintaxa codului sursă, în timp ce clasele de test validează integritatea codului

• clasele de test JUnit pot fi rulate automat (în suită), rezultatele fiind vizibile imediat. Se pot crea ierarhii de suite de test, care pot fi testate împreună sau separat, în funcţie de cerinţete proiectului

• clasele de test măresc încrederea programatorului în codul sursă scris şi îi permit să urmărească mai uşor cerinţele de implementare ale proiectului, putând constitui şi o parte a documentaţiei finale transmise clientului

• JUnit este un utilitar gratuit, iar testele JUnit sunt scrise în Java şi beneficiază de portabilitatea acestuia

JUnit a fost proiectat pe baza a două modele (patterns): modelul Command si modelul Composite.

O clasa TestCase este un obiect command şi orice clasă ce conţine metode de test trebuie sa subclaseze clasa TestCase. O clasa TestCase se compune dintr-un numar de metode publice testXXX(). Pentru a verifica rezultatele aşteptate şi cele curente se va invoca una dintre metodele assert().

Preview document

Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 1
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 2
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 3
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 4
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 5
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 6
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 7
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 8
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 9
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 10
Testarea unei aplicații X și 0 (Tic Tac Toe) cu ajutorul utilitarului Junit - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Testarea unei Aplicatii X si 0 (Tic Tac Toe) cu Ajutorul Utilitarului Junit.docx

Alții au mai descărcat și

Arhitectura calculatoarelor - Intel vs AMD

Rezultatele din testul 3DS Max 7 SPECapc Test Testul alaturat consta in crearea modelelor 3D, modificarea si randarea scripturilor. Conform...

Autentificarea prin semnătură digitală

Introducere O semnatura digitala reprezinta o informatie care il identifica pe expeditorul unui document. Semnatura digitala este creata prin...

Placa de Bază

Caracteristici generale ale placii de baza Placa de baza este un dizpozitiv ‘de baza’ un ‘pamânt’ pe care ‘se planteaza’ celelalte componente ....

Sistem de Prognosticare a Unei Avarii

Acest sistem calculeaza gradul de avariere a unei cladiri în cazul unui cutremur, precum si posibila necesitate a reconstructiei cladirii (partiala...

Ai nevoie de altceva?