Proiectarea unui Casetofon

Proiect
7.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Electronică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 67 în total
Cuvinte : 11397
Mărime: 1.66MB (arhivat)
Publicat de: Luca Savu
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

1. MEMORIU JUSTIFICATIV

Înregistrarea magnetică a sunetului a căpătat o mare răspnândire în ultimele decenii datorită avantajelor pe care le are faţă de înregistrarea mecanică a sunetului .

Dintre aceste avantaje se pot menţiona următoarele : simplitatea înregistrării, combinată cu posibilitatea de control a calităţii prin redarea simultană; calitatea înaltă concretizată printr-o bandă largă a semnalelor înregistrate la distrorsiuni neliniare mici; folosirea multiplă a benzilor magnetice prin ştergerea înregistrărilor anterioare; redarea imediată a programului înregistrat; uşurinţa manipulării casetelor audio .

Datorită folosirii unor circuite integrate specializate, gradul de complexitate al unui casetofon a scăzut, concomitent cu scăderea preţurilor acestora şi o creştere a calităţii.

În prezent, casetofonul este un aparat electronic care lipseşte în tot mai puţine case.

Cunoaşterea mai bună a blocurilor funcţionale care intră în componenţa unui casetofon, cunoaşterea proceselor care au loc în timpul înregistrării şi redării unui program sonor, precum şi particularităţile care apar în fiecare bloc funcţional m-au determinat sa aleg această temă de proiect.

2. INTRODUCERE

Casetofonul este un aparat mixt de înregistrare şi de redare a unui program audio, care utilizează drept suport o bandă magnetică. Banda magnetică trece prin faţa a trei capete magnetice.

Capul de ştergere are rolul de a aduce banda într-o stare neutră, de cele mai multe ori de demagnetizare.

Capul de înregistrare produce o magnetizare permanentă a benzii, funcţie de modulaţia audio de înregistrat.

Capul de citire este sediul unei tensiuni induse de variaţiile fluxului creat prin mişcarea benzii magnetice prin faţa sa.

Capetele magnetice au aceeaşi construcţie de bază : miez magnetic cu întrefier şi bobinaj. Concepţia şi dispoziţia benzii şi a capetelor este în aţa fel încât înregistrarea este longitudinală. Capul de înregistrare are şi un întrefier posterior în scopul linearizării circuitului magnetic.

Înregistrarea magnetică a sunetului se bazează pe magnetizarea variabilă a unui purtător de material feromagnetic ( banda magnetică ) ce se deplasează prin faţa unui electromagnet ( capul de înregistrare ) în bobina căruia circulă un curent de audiofrecvenţă proporţional cu programul informaţional sonor ce urmează a fi imprimat.

Materialul feromagnetic ce a devenit purtătorul informaţiei sonore capătă o magnetizare remanentă. Pentru a reda informaţia sonoră înregistrată, banda magnetică se deplasează prin faţa altui magnet ( capul de redare ) în bobina căruia se induce o tensiune electromotoare de amplitudine variabilă în funcţie de caracteristica magnetică remanentă a benzii înregistrate. Amplificat şi apoi redat de un difuzor , semnalul electric astfel obţinut reface programul sonor înregistrat.

Înregistrarea magnetică poate fi ştearsă după dorinţă, iar banda magnetică se poate utiliza la o nouă înregistrare, ceea ce conferă avantajul principal al înregistrărilor magnetice . Ştergerea se bazează pe fenomenul de magnetizare şi demagnetizare succesivă a corpurilor magnetice.

Acest fenomen are loc atunci când corpul feromagnetic se găseşte într-un câmp alternativ a cărui amplitudine creşte şi apoi descreşte până la zero. Fiecare element al benzii magnetice ( pelicula feromagnetică ) care intră în zona întrefierului cu o stare de magnetizare iniţială oarecare, este supus unui câmp magnetic alternativ. Amplitudinea acestui câmp creşte iniţial până la maxim şi apoi descreşte până la zero datorită repartiţiei câmpului în întrefier şi deplasării continue a benzii. Fiecare particulă feromagnetică este deci supusă unor cicluri de magnetizare care în final descresc până la zero.

Pentru ştergere se impune ca valoarea maximă a magnetizării în fiecare ciclu să scadă lent, ceea ce implică utilizarea unei frecvenţe a câmpului magnetic de ştergere ridicate, situată în intervalul 50 ÷ 150 kHz.

Sistemul de înregistrare magnetică nu poate prelua o dinamică oricât de mare a programului sonor. Nivelul maxim este limitat de neliniaritatea caracteristicii de magnetizare a benzii, care introduce distorsiuni puternice la nivele mari. Nivelul minim este limitat de tensiunea de zgomot a sistemului care este datorată în special imperfecţiunii benzii.

Preview document

Proiectarea unui Casetofon - Pagina 1
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 2
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 3
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 4
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 5
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 6
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 7
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 8
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 9
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 10
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 11
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 12
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 13
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 14
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 15
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 16
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 17
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 18
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 19
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 20
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 21
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 22
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 23
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 24
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 25
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 26
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 27
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 28
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 29
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 30
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 31
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 32
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 33
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 34
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 35
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 36
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 37
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 38
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 39
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 40
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 41
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 42
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 43
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 44
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 45
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 46
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 47
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 48
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 49
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 50
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 51
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 52
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 53
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 54
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 55
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 56
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 57
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 58
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 59
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 60
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 61
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 62
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 63
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 64
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 65
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 66
Proiectarea unui Casetofon - Pagina 67

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unui Casetofon.doc

Alții au mai descărcat și

Monitorul

O clasificare sumara a monitoarelor ar putea fi dupa unul din criteriile : a) dupa culorile de afisare -monitoare monocrome (afiseaza doar doua...

Stabilizator de Tensiune

3. Functionarea În general, pentru realizarea stabilizatoarelor de tensiune se folosesc proprietatile diodelor. Cel mai simplu tip de...

Te-ar putea interesa și

Problematizarea în predarea cunoștințelor de climă la Geografia României

INTRODUCERE Faptul că trebuie să învăţăm toată viaţa a devenit o necesitate pentru toţi oamenii. Şi aceasta mai ales pentru învăţători a căror...

Metode interactive utilizate la lecțiile de informatică

Şcoala contribuie tot mai mult la modelarea personalităţii şi la cultivarea trăsăturilor ei. În întreaga operă de formare a omului nou, a...

Planul de Afaceri al Unei Firme - SC Sunquest SRL

• Numele firmei : S.C. Sunquest S.R.L. • Statut juridic : S.C. Sunquest este o societate cu raspundere limitata avand un capital social de 6...

Predarea Interactivă Centrată pe Elev

Predarea tradiţională în sensul în care profesorul ţine o prelegere, face o demonstraţie, iar rolul elevilor este acela de a urmări, nu produce...

Programa de caracterizare a elevului

1 Produsul 1.1.1 Caracteristici generice ale produselor Se consideră produs orice bun material, un serviciu, sau o combinaţie a acestora, care...

Metode de cercetare în știința politică

Cunostintele stiintifice difera de alte tipuri de cunostinte (cum sunt: intuitiile, superstitiile, cunoasterea de tip mistic, cunostintele obtinute...

Metode și tehnici de cercetare în științe politice și sociale

TEMA 1 DESIGN-UL CERCETĂRILOR SOCIOLOGICE După parcurgerea acestei teme veţi învăţa: 1. Specificul cunoaşterii ştiinţifice; 2. Etapele unei...

Formator - Suport de Curs

1 INTRODUCERE 1.1 Consideraţii generale Dinamica societăţii în care trăim este complexă, iar obţinerea de performanţe presupune a învăţa...

Ai nevoie de altceva?