Cuprins
- 1) Introducere . 3
- 2) Arduino ... 4
- 2.1. Istoric Arduino . 4
- 2.2. Hardware .. 5
- 2.3. Software ... 6
- 3) Proiectare hardware .. 7
- 4) Proiectarea software . 8
- 5) Realizarea machetei 18
- 5.1. Date tehnice ale componentelor .. 18
- 5.2. Etape de realizare a machetei .. 28
- Bibliografie
Extras din proiect
Capitolul 1. Introducere
Scopul acestui proiect este de a face un robot capabil să navigheze în jurul obstacolelor într-o încăpere folosind modulul HC-SR04 cu ultrasunete montat pe un Servo, ceea ce permite robotului să se uite în jur pentru a determina cea mai bună cale de urmat după întâlnirea unui obstacol .
Acest lucru a fost facut de 100 de ori, asa ca am vrut sa-l amestec un pic, pentru a face acest lucru am vrut sa includa unii senzori suplimentari in combinatie cu un modul Bluetooth, aceasta permite robotului pentru a colecta date de stare de mediu, apoi retransmite-l inapoi la un Android Aplicație, din aplicația Android putem de asemenea să modificam starea robotului din modul Navigare în modul inactiv în care robotul va rămâne staționar, dar va transmite în continuare datele senzorului.
Capitolul 2. Arduino
2.1 . Istoric Arduino
Figura 1. Placa de dezvoltare Arduino
Arduino este o companie open-source care produce atât plăcuțe de dezvoltare bazate
pe microcontrolere, cât și partea de software destinată funcționării și programării acestora. Pe lângă acestea include și o comunitate uriașă care se ocupă cu creația și distribuirea de proiecte care au ca scop crearea de dispozitive care pot sesiza și controla diverse activități sau procese în lumea reală.
Proiectul este bazat pe designul plăcilor cu microcontroler produse de câțiva furnizori, folosind diverse tipuri de microcontrolere. Aceste plăci pun la dispoziția utilizatorului pini I/O, digitali și analogici, care pot fi interfațați cu o gamă largă de plăcuțe numite scuturi (shield-uri) și/sau cu alte circuite. Plăcile au interfețe de comunicații seriale, inclusiv USB pe unele modele, pentru a încărca programe
din calculatorele personale. Pentru programarea microcontrolerelor, Arduino vine cu un mediu de dezvoltare integrat(IDE) bazat pe proiectul Processing, care include suport pentru limbaje de programare ca C și C++.
Primul Arduino a fost lansat în 2005, având ca țintă asigurarea unei soluții ieftine și simple pentru începători și profesioniști spre a crea dispozitive capabile să interacționeze cu mediul, folosind senzori și sisteme de acționare. Cele mai comune exemple sunt dispozitivele pentru utilizatorii începători precum: roboții simpli, termostatele și/sau detectoarele de mișcare.
Plăcuțele Arduino sunt disponibile comercial sub formă preasamblată sau sub forma unor kituri de asamblat acasă (do-it-yourself). Specificațiile schemelor sunt disponibile pentru orice utilizator, permițând oricui să fabrice plăcuțe Arduino. Adafruit Industriesestimase la mijlocul anului 2011 că peste 300.000 de plăcuțe oficiale Arduino au fost produse, iar în 2013 700.000 de plăcuțe oficiale erau în posesia utilizatorilor.
Arduino a început în 2005 ca un proiect al unui student al Institutului de Interacțiune a Designului din Ivrea, Italia. La acea vreme studenții foloseau o plăcuță de dezvoltare BASIC Stamp care costau 100 de dolari, ceea ce era considerat foarte scump pentru studenți. Massimo Banzi, unul dintre fondatori, era student la Ivrea. Numele "Arduino" provine de la un bar din Ivrea, locul unde o parte din fondatori obișnuiau să se întâlnească.
Studentul columbian Hernando Barragîn a creat platforma de dezvoltare Wiring care a servit ca bază pentru Arduino. După finalizarea platformei Wiring, mai multe versiuni, mai light și mai ieftine, au fost create și puse la dispoziția comunităților open-source. Din echipa inițială Arduino au făcut parte Massimo Banzi, David Cuartielles, Tom Igoe, Gianluca Martino și David Mellis.
Bibliografie
https://www.instructables.com/id/Automated-Navigation-Robot-With-Gas-Temperature-Hu/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Robot automat de navigatie.doc