Algoritmul lui Kruskal

Proiect
7.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 1079
Mărime: 29.23KB (arhivat)
Publicat de: Cristina C.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Moldovan Rodica
Universitatea de Nord Baia Mare

Extras din proiect

PROIECT DE LECTIE

Propunator : Coroiu Cristina

Data : 29.11.2007

Clasa : a XII-a B

Disciplina : Informatica

Subiectul lectiei : Algoritmul lui Kruskal

Durata : 1 ora

Tipul lectiei : Predare – Invatare

Obiective operationale :

- sa poata defini notiunile de ciclu si lant intr-un graf neorientat

- sa poata defini notiunea de graf conex

- sa poata defini notiunea de arbore

- sa utilizeze corect notiunile teoretice existente la grafuri

- sa poata aplica algoritmul lui Kruskal pentru determinarea arborelui de pondere minima pe un exemplu concret

Obectiv fundamental : Introducerea unui algoritm de determinare a arborelui de pondere minima

Metode didactice :

Expunerea , Conversatia , Conversatia Euristica , Exercitiul , Explicatia

Mijloace de predare : Manual clasa a XI –a , editura Niculescu , Teste de evaluare clasa a XI –a

DESFASUAREA LECTIEI

Etapele lectiei care duc la desfasurarea obiectivelor Activitatea desfasurata de profesor Activitatea desfasurata de elevi Metode de activitate

1 2 3 4

Moment organizatoric

Verificarea temei pentru acasa

Verificarea si actualizarea cunostiintelor anterioare

Evaluarea performantelor

Anuntarea titlului lectiei

Prezentarea materialului nou.

Comunicarea noilor cunostiinte.

Dirijarea invatarii si asigurarea feedback-ului

Evaluarea cunostiintelor

Dirijarea invatarii pe grupe

Dirijarea invatarii pe grupe

Evaluarea performantelor

Verific prezenta elevilor si notez absentele.

Verific daca exista materialele necesare pentru desfasurarea lectiei.

Daca au existat dificultati la rezolvarea temei , le mai explic odata.

Daca la ora anterioara s-a dat test, tema o va reprezenta acel test .

Pun intrebari referitoare la lectia anterioara :

1. Definitia unui lant si a unui ciclu

2. Definitia unui graf conex

3. Definitia unui arbore

Fac legatura cu lectia anterioara propunand spre rezolvare urmatoarele probleme :

Problema 1 :

Se da graful neorientat G1.

a). Sa se precizeze daca secventele urmatoare sunt lanturi :

L1 = {u3, u5, u7, u4, u1}

L2 = {u1, u2, u5, u6, u7}

b). Sa se precizeze daca secventele urmatoare sunt cicluri :

C1 = (2, 3, 4, 5, 1, 2)

C2 = (4, 1, 2, 3, 5, 4)

(Rezolvare in Anexa 1)

Numesc cate un elev pentru a rezolva cate o cerinta a problemei.

Problema 2 :

Se da graful neorientat G2.

a). Este un graf conex ?

b). Este arbore ?

(Rezolvare in Anexa 2)

Numesc cate un elev pentru a rezolva cate o cerinta a problemei.

Analizez impreuna cu elevii solutia data si trag concluzii asupra greseliilor comise.

Anunt titlul lectiei si il scriu pe tabla.

Enunt obiectivele si scopul lectiei de zi : determinarea arborelui de pondere minima.

Ponderea unui arbore P = (X, T) , subgraf al

lui G, l(P) = .

Determinarea arborelui de pondere minima presupune unul din urmatoarele rationamente :

Dandu-se un graf conex G = (X, U) cu valori pentru muchii atunci :

1) ordonam crescator muchiile dupa ponderi si cautam sa nu formeze ciclu

2) ordonam descrescator muchiile dupa ponderi si eliminam muchiile cu valoarea cea mai mare asa incat sa nu isi piarda conexitatea

3) daca nu ordonam muchiile dupa ponderi, atunci cautam muchia de valoare cea mai mare si daca avem ciclu, o eliminam

Prezint algoritmul lui Kruskal.

Acest algoritm determina arborele de valoare minima.

Exista 3 cazuri :

1. G = (X, U), U = {u1, u2, ...,um}, ordonate crescator dupa ponderi

l(u1)≤ l(u2)≤... ≤l(um).

T := {u1} ;

Pentru celelalte muchii daca T {uk}, k = 2,m nu contine ciclu atunci

T := T {uk}

2. G = (X, U), U = {u1, u2, ...,um}, ordonate descrescator dupa ponderi

l(u1)≥ l(u2)≥... ≥l(um).

T := U ;

Daca T – {uk}, k = 1,m este conex, atunci T := T – {uk}

3. G = (X, U), U = {u1, u2, ...,um} neordonate.

T := {u1} ;

Pentru k := 2,m T := T {uk}.

Daca T contine ciclu atunci determinam muchia v cu valoare cea mai mare si o eliminam T := T – {v}.

Problema 3 :

Se da un graf neorientat G = (X, U). Sa se determine arborele de pondere minima, prin cele 3 metode.

(Rexolvarea in Anexa 3)

Liderul fiecarei echipe va scrie la tabla rezolvarea problemei.

Problema 4 :

Se da un graf neorientat G = (X, U). Sa se determine arborele de pondere minima, prin cele 3 metode.

(Rexolvarea in Anexa 4)

Liderul fiecarei echipe va scrie la tabla rezolvarea problemei.

Analizez impreuna cu elevii solutia data si trag concluzii asupra greseliilor comise.

Pun intrebari referitoare la rezolvarea temei .

Elevii scriu pe tabla varianta corecta a rezolvarii temei.

Elevii raspund pe rand , enuntand definitia ceruta.

Noteaza in caiete enuntul problemei.

Elevii desemnati raspund pe rand la intrebari , argumentand raspunsul lor .

Noteaza in caiete enuntul problemei.

Elevii desemnati raspund pe rand la intrebari , argumentand raspunsul lor .

Elevii noteaza in caiete solutia corecta si observatiile facute de profesor.

Noteaza in caiete titlul lectiei.

Noteaza explicatiile date de profesor.

Noteaza in caiete descrierea algoritmului lui Kruskal.

Elevii noteaza in caiete enuntul problemei.

Elevii noteaza in caiete enuntul problemei.

Elevii noteaza in caiete solutia corecta si observatiile facute de profesor.

Conversatia

Conversatia frontala,

conversatia euristica

Demonstratia prin exemple si rezolvari de probleme

Munca individuala

Observatia , explicatia,conversatia frontala.

Expunerea.

Observatia,explicatia,conversatia euristica.

Demonstratia prin exemple si rezolvarea problemelor.

Preview document

Algoritmul lui Kruskal - Pagina 1
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 2
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 3
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 4
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 5
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 6
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 7
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 8
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 9
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 10
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 11
Algoritmul lui Kruskal - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Algoritmul lui Kruskal
    • Anexe.doc
    • Proiect pt predat.doc

Alții au mai descărcat și

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Proiect de lecție - logopedie

Data: 13.01.2010 Locul: Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva “P.Popescu Neveanu”,Timisora Grupa: DMU Aria Curriculara: Logopedie...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unei Firme de Curierat

Capitolul I 1.Tipuri de societati comerciale Tipuri de societati comerciale care functioneaza in Romania Persoanele juridice îsi pot desfăsura...

Ordonontare și Coordonare

A. PROBLEME DE ORDONANŢARE ŞI COORDONARE I. INTRODUCERE Se consideră două tipuri de probleme relative la ordinea în care trebuie efectuate o...

Arbori de Acoperire de Cost Minim

Definitii generale Ce este un graf ? • Numim graf o pereche ordonată de mulţimi, notată G=(X,U), unde X este o mulţime finită şi nevidă de...

Arbori parțiali de cost minim

I. Arbori Fie G un graf orientat. G este un arbore cu radacina r, daca exista in G un varf r din care oricare alt varf poate fi ajuns printr-un...

Arborii parțiali de cost minim

Arbori partiali de cost minim Fie G = <X, V> un graf neorientat conex, unde X este multimea varfurilor si U este multimea muchiilor.Un arbore este...

Algoritmi GREEDY

Pusi in fata unei probleme pentru care trebuie sa elaboram un algoritm, de multe ori "nu stim cum sa incepem". Ca si in orice alta activitate,...

Algoritmi de determinare a arborilor parțiali de cost minim

INTRODUCERE 1. Definiţii Se numeşte arbore orice graf conex şi fără cicluri. Arborele parţial al unui graf conex G este un graf parţial al lui G,...

Manual Grafuri

1. Preliminarii 1.1. Algoritmi Toti algoritmii descrisi în cadrul acestei lucrari folosesc structuri de date de tip graf. Unele descrieri sînt...

Ai nevoie de altceva?