Metode de estimare a vectorilor de mișcare

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 4612
Mărime: 470.64KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. Introducere
  2. 2. Metode de estimare
  3. 2.1. Metode diferențiale
  4. 2.2. Metode parametrice
  5. 2.3. Metode stohastice
  6. 2.4. Metode bazate pe blocuri de pixeli
  7. Bibliografie

Extras din proiect

1. Introducere

"O secvență video este o succesiune de imagini digitale (scene statice) care se redau în timp succesiv la un interval de redare suficient de scurt încât ochiul uman să nu în perceapă. Impresia de mișcare în secvența video este dată de modificarea poziției aceluiași obiect static în cadrele succesive ale secvenței, adică, în imaginile statice care compun secvența. Cu cât modificarea poziției spațiale este mai mare între cadrele succesive, cu atât impresia este de mișcare mai rapidă.

Estimarea mișcării blocurilor presupune găsirea deplasărilor orizontale și verticale cele mai probabile ale blocurilor dintr-un cadru de referință într-un cadru următor al secvenței. Aceste deplasări pe orizontală și verticală pot fi privite ca și componente ale unui vector al cărui modul și orientare determină complet viteza de mișcare și direcția mișcării celei mai probabile a fiecărui bloc de pixeli. Vectorul mai sus menționat poartă numele de vector de mișcare sau vector de deplasare (motion vector). Vectorii de mișcare se reprezintă astfel:

Figura 1

Procesul de estimare a mișcării pleacă nu de la blocuri din cadrul considerat referință, ci de la blocuri din cadul următor al secvenței, considerat cadru nou de codat. Acesta constă în împărțirea acestui cadru nou recepționat în blocuri de pixeli adiacente și analiza fiecărui bloc plecând de la ipoteza că este posibil ca el să fi fost prezent în cadrul anterior în aceeași poziție spațială sau în jurul poziției spațiale în care se găsește în cadrul curent.

Figura 2

Rezultatul estimării mișcării este găsirea vectorilor de mișcare pentru fiecare bloc din cadrul curent al secvenței, considerând că fiecare dintre aceste blocuri a putut să provină dintr-un bloc prezent în cadrul anterior, considerat referință. Vectorul de mișcare poate fi descris prin deplasările pe orizontală și verticală ale blocului, considerate diferențe între:

- Coordonata x a colțului stânga sus a blocului considerat din cadrul curent și coordonata x a colțului stânga sus a blocului care dă diferența cumulată cea mai mică a intesității pixelilor din cadrul de referință. Această diferență este componenta d_x a vectorului de deplasare;

- Coordonata y a colțului stânga sus a blocului considerat din cadrul curent și coordonata y a colțului stânga sus a blocului care dă diferența cumulată cea mai mică a intesității pixelilor din cadrul de referință. Această diferență este componenta d_y a vectorului de deplasare." [1]

Figura 3 ilustrează un algoritm de potrivire a blocurilor. Fiecare cadru este împărțit în blocuri, fiecare dintre ele constituind blocuri de luminanță și crominanță. De obicei, pentru eficiența codării, estimarea mișcării este efectuată numai pe blocul de luminanță.

Fiecare bloc de luminanță din cadrul actual se potrivește cu blocurile candidate dintr-o zonă de căutare a cadrului de referință. Aceste blocuri candidate sunt doar versiunile deplasate ale blocului original. Se găsește blocul candidat cel mai bun (cea mai mică distorsiune, adică cea mai potrivită) și se înregistrează deplasarea (vectorul de mișcare). Într-un codor inter-cadru tipic, cadrul de intrare este scos din predicția cadrului de referință. În consecință, vectorul de mișcare și eroarea rezultată pot fi transmise în locul blocului original de luminanță; astfel se elimină redundanța între cadre și se realizează compresia datelor.

La sfârșitul receptorului, decodorul construiește semnalul de diferență cadru de la datele recepționate și îl adaugă la cadrele de referință reconstruite. Sumarea oferă o replică exactă a cadrului curent. Cu cât predicția este mai bună, cu atât semnalul de eroare și, prin urmare, rata de transmisie este mai mică.

Bibliografie

[1] http://ctmtc.utcluj.ro:8080/sites/pni/SACCDAV/Laborator/Estimarea%20miscarii/L7.pdf

[2] https://www.cmlab.csie.ntu.edu.tw/cml/dsp/training/coding/motion/me1.html

[3] B. Ionescu, Analiza și prelucrarea secvențelor video

[4] X. Marichal. Motion Estimation and Compensation for Very Low Bitrate Video Coding

[5] http://slideplayer.com/slide/5373606/

[6] https://cagnazzo.wp.imt.fr/files/2013/05/poly_me.pdf

[7] http://www.comm.pub.ro/_curs/pirf/curs/4/CAPITOLUL%204.pdf

[8] http://alpha.imag.pub.ro/VideoIndexingRP2/index_files/Page4639.htm

[9] http://www.comm.pub.ro/preda/apdsv/cursuri/APDSV_C7.pdf

Preview document

Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 1
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 2
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 3
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 4
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 5
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 6
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 7
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 8
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 9
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 10
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 11
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 12
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 13
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 14
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 15
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 16
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 17
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 18
Metode de estimare a vectorilor de mișcare - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Metode de estimare a vectorilor de miscare.docx

Alții au mai descărcat și

Rețele de calculatoare

Capitolul 1. Rezumatul proiectului În acest proiect voi folosi un serviciu de virtualizare numit Docker pentru a rula diferite servicii....

Recunoașterea păsărilor din înregistrări audio

Scopul acestui proiect este de a crea un dispozitiv care identifică sunetele păsărilor din înregistrări audio. Scopul acestui proiect este de a...

Proiectarea filtrelor numerice FN-FIR

Un filtru digital sau numeric este un sistem discret care scaleaza si/sau defazeaza in mod selectiv componentele spectrale ale semnalului discret...

Practică în informatică - BeTheOne

Prezentarea companiei S.C. BeTheOne S.R.L. este o societate cu scop lucrativ înfiinţată în anul 2000, dorința de a te exprima și nevoia de a-ți...

Analiza circuitelor electronice dat în domeniul frecvență

Circuitele electronice sunt circuite electrice, ce constau din elemente pasive (R, L,C, etc.), care conțin și elemente și component electronice (...

Sisteme de achiziții și interfețe

1. Semnale analogice si numerice(digitale) În domeniul telecomunicațiilor, procesării semnalelor, sau mai general în electricitate și electronică,...

An efficient telecommunications network is the foundation upon which an information society is builtt

The functioning of any society depends upon information, and the efficient and effective communication of it among society's members. Information...

USB type C

USB-C USB Type-C este un sistem de conector USB care câștigă popularitate pe smartphone-uri și dispozitive mobile și este capabil atât de livrare...

Te-ar putea interesa și

Cercetări teoretice și experimentale privind dinamica și fiabilitatea rulmenților hibrizi

CAPITOLUL 1 STADIUL CERCETARILOR IN DOMENIUL RULMENTILOR RADIALI AXIALI CU BILE DE CONSTRUCTIE CLASICA SI HIBRIDA 1.1. Rulmenti hibrizi cu...

Analiză eficientă a MPEG comprimat utilizând informații de tip Macroblock

Metodele de indexare eficiente sunt necesare pentru a manipula cresterea rapida a cantitatii de informatii vizuale din bazele de date video....

Broadcasting and Television

BALEIAJUL VERTICAL Etapele de baleiaj vertical trebuie să asigure prin bobine de diferite verticale un curent liniar variabil pe durata cursei...

Metode reprezentare a mișcării

1. Aspecte generale ale compresiei semnalelor video Compresia video poate fi vazuta ca o compresie de imagini, specifica fiecarui cadru, cu o...

Algoritmi și Tehnologii Multimedia - Capitolul 2

Compresia video 2.1 Introducere Semnalul video digital prezinta multe avantaje in comparatie cu semnalul video analogic. Totusi, cand semnalul...

Algoritmi și Tehnologii Multimedia - Capitolul 5

Implementarea codec-urilor MPEG Chiar daca standardele MPEG au o structura generala multe implementari sunt dedicate unor aplicatii specifice....

Televiziunea Digitală

1 TV analogică 1.1 Noţiuni de bază. Principiul de realizare a Televiziunii Televiziunea – din greceşte „vedere la distanţă”, este ştiinţa căreia...

Inginerie Seismică

1.1. Introducere În medie peste 10000 de persoane au decedat anual din cauza cutremurelor de pamânt în secolul 20 (Bolt, 2001, vezi Figura 1.1)....

Ai nevoie de altceva?