Extras din curs
In Java, miscarea sau actionarea unui buton al mouse-ului pe suprafata unei componente genereaza evenimente de un tip special. Spre deosebire de multe alte limbaje de programare, în Java nu se face distinctie între butoanele mouse-ului, aceasta pentru a realiza independenta de platforma si de numarul butoanelor mouse-ului recunoscute , care poate fi diferit de la o platforma la alta. Interceptarea si utilizarea acestor evenimente se realizeaza prin intermediul clasei MouseEvent
Clasa MouseEvent
Dintre metodele mai des utilizate amintim :
int getClickCount( )
Returneaza de câte ori a fost actionat un buton al mouse-ului
java.awt.Point getPoint( )
Returneaza coordonatele punctului de pe suprafata componentei la care se gaseste
mouse-ul
boolean isPopupTrigger( )
Specifica daca evenimentul este asociat cu aparitia unui menu popup
int getX( )
int getY( )
In mod uzual, pentru ca evenimente referitoare la mouse generate de o componenta sa fie interceptate, trebuie sa existe un obiect receptor, care sa se înregistreze ca listener la componenta care genereaza evenimentele. Un astfel de obiect receptor trebuie sa implementeze interfetele :
• MouseListener
• MouseMotionListener
De asemenea, obiectul receptor trebuie sa se înregistreze la componenta producatoare de evenimente prin metodele :
• addMouseListener(MouseListener I)
• addMouseMotionListener(MouseMotionListener I)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Utilizarea mouse-ului in Java.doc