Extras din curs
ABSTRACTIZAREA DATELOR. CLASE ŞI OBIECTE
Concepte fundamentale
Constructori şi destructori
Pointrul this
Pointeri la obiecte. Masive de obiecte
Clase incluse
Tipologia membrilor unei clase
Transferul obiectelor în/din funcţii
Pointeri de date şi funcţii membre
Privilegii în sistemul de acces
Modificatorul const în contextul obiectelor
CONCEPTE FUNDAMENTALE
Programarea orientată pe obiecte (POO) este o metodă de impelementare în care programele sunt organizate ca şi colecţii de obiecte care cooperează între ele, fiecare obiect reprezentând instanţa unei clase, clasele fiind unite prin relaţii de moştenire.
Dacă un limbaj oferă suport pentru utilizarea claselor dar nu are implementat mecanismul relaţiilor de moştenire atunci este un limbaj de programare bazat pe obiecte (PBO).
CONCEPTE FUNDAMENTALE
Principalele concepte care stau la baza POO sunt:
Abstractizarea
Încapsularea
Modularitatea
Ierarhizarea
CONCEPTE FUNDAMENTALE
ABSTACTIZAREA
proces de grupare a datelor şi metodelor de prelucrare specifice rezolvării unei probleme.
Abstracţiunea:
exprimă toate caracteristicile esenţiale ale unui obiect care fac ca acesta să se distingă de alte obiecte;
oferă o definire precisă a graniţelor conceptuale ale obiectelor din perspectiva unui privitor extern.
CONCEPTE FUNDAMENTALE
Ex: Tipul abstract de date “persoana”
typedef struct
{
char nume[20];
int varsta;
float salariu;
} persoana;
Instanţierea tipului “persoana”
persoana p1={“Georgesu Ion”,30,500};
Preview document
Conținut arhivă zip
- Abstractizarea Datelor. Clase si Obiecte
- POO_AD_Aplicatii
- PooAD05.opt
- PooAD06.cpp
- PooAD07.cpp
- PooAD08.cpp
- PooAD09.cpp
- PooAD10.cpp
- PooAD11.cpp
- PooAD12.cpp
- PooAD13.cpp
- PooAD14.cpp
- PooAD15.cpp
- POO01.ppt
- PooAD_sources.doc