Tablouri și Șiruri de Caractere

Curs
8.5/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1972
Mărime: 17.11KB (arhivat)
Publicat de: Dafina Toma
Puncte necesare: 0

Extras din curs

Un tablou este o colecţie de variabilede acelaşi tip, apelate cu acelaşi nume. Tablourile sunt plasate într-o zonă de memorie contiguă. Accesul la un element al tabloului se face cu ajutorul unor indici.

Tablouri unidimensionale

Forma generală de declarare a tablourilor unidimensionale (şirurilor) este următoarea:

tip_element nume_tablou[număr_elemente];

unde tip_element este un tip oarecare şi reprezintă tipul elementelor tabloului, nume_tablou este un identificator, iar număr_elemente este o expresie constantă şi pozitivă ce precizează numărul de elemente ale tabloului.

De exemplu, în secvenţa:

int k[50];

char c[8];

float a[100];

se declară tablourile c , k şi a cu, respectiv, 50 de elemente întregi, 8 elemente de tip caracter şi 100 elemente de tip float.

Pentru referirea la un element se foloseşte o expresie cu operatorul de indexare [ ], precizând numele tabloului şi indexul (poziţia elementului în tablou):

nume_tablou[index]

Indexul variază între 0, pentru primul element a tabloului şi număr_elemente-1, pentru ultimul element.

Dimensiunea zonei de memorie care trebuie alocată tabloului poate fi calculată cu relaţia:

dimensiune_tablou = sizeof(tip_element)*număr_elemente

Tablourile unidimensionale sunt liste de informaţii de acelaşi tip care sunt plasate în zone de memorie contiguă, în ordinea indicilor. De exemplu, dacă tabloul c cu 8 elemente de tip caracter, declarat mai sus, începe cu locaţia de memorie 1100, în memorie acesta apare astfel:

Element c[0] c[1] c[2] c[3] c[4] c[5] c[6] c[7]

Adresă 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107

Observaţie: Limbajul C nu controlează limitele unui tablou. Se pot depăşi ambele margini, distrugând u-se alte date sau cod de program, fără ca să se semnaleze eroare.

Aplicaţie

Programul următor determină minimul dintre termenii pozitivi ai unui şir şi maximul dintre termenii negativi ai aceluiaşi şir.

/* MAX numere negative MIN numere pozitive */

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

void main()

{

char i,n,poz,neg;

char min,max,a[50];

clrscr();

printf("n=");scanf("%i",&n);

for (i=1;i<=n;++i)

{

printf("A(%i)=",i);

scanf("%d",&a[i]);

}

poz=neg=0;

for (i=1;i<=n;++i)

{

if (a[i]>0) if (poz==0){

min=a[i];

poz=1;

}

else if (min>a[i]) min=a[i];

if (a[i]<0) if (neg==0){

max=a[i];

neg=1;

}

else if (max<a[i]) max=a[i];

}

if (poz) printf("MIN poz=%dn",min);

if (neg) printf("MAX neg=%dn",max);

if ((poz==0)&&(neg==0)) printf("Toate numerele sunt nulen");

getch();

}

Şiruri de caractere

În C, un şir de caractere este un tablou unidimensional cu elemente de tip caracter. Forma generală de declarare a unui şir de caractere este este următoarea:

char nume_şir[număr_elemente];

Preview document

Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 1
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 2
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 3
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 4
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 5
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 6
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 7
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 8
Tablouri și Șiruri de Caractere - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Tablouri si Siruri de Caractere.doc

Alții au mai descărcat și

Arhitectura calculatoarelor

1.1. Sistemul de calcul 1.1.1. Definiţii Sistemul de calcul (SC, System Computer sau calculator) este reprezentat de o structură destinată...

Manual Grafuri

1. Preliminarii 1.1. Algoritmi Toti algoritmii descrisi în cadrul acestei lucrari folosesc structuri de date de tip graf. Unele descrieri sînt...

Manual Limbaj C

1. Generalitati asupra limbajului C 1.1. Introducere Limbajul C a fost creat la începutul anilor '70 de catre Brian W Kernigham si Dennis M...

Protocoale Peer to Peer

Protocolul P2P implică interacţiunea a două entităţi prin schimbul de mesaje, numite PDU (Protocol Data Unit). Fiecare PDU conţine un antet...

Noțiuni despre Algoritmi și Programare Structurată

2.1. Noţiuni introductive Rezolvarea problemelor cu ajutorul calculatorului presupune parcurgerea mai multor etape: 1. analiza problemei (cu...

Variabile

6. Variabile Prin variabilă se înţelege o dată a cărei valoare se poate schimba pe parcursul execuţiai programului. Unei variabile i se atribuie...

Instrucțiunile limbajului C++

5. Operaţii de intrare/ieşire În C, spre deosebire de alte limbaje, sistemul intrare/ieşire nu este parte a limbajului, ci este introdus printr-un...

Instrucțiuni

O instrucţiune este o parte a programului care poate fi executată. Aceasta înseamnă că o instrucţiune specifică o acţiune. Standardul ANSI C şi cel...

Te-ar putea interesa și

Tipuri de structuri de date în C-C++

Introducere Rareori avem nevoie de programe care prelucreaza date simple(numere întregi, numere reale, caractere). De cele mai multe ori...

Tipuri structurate - Turbo Pascal

APLICATIA 1. Tipuri de date în limbajul PASCAL În limbajele evoluate de programare, fiecare argument, fiecare variabila are un anumit tip bine...

Java

INSTRUCTIUNI SI EXPRESII Toate activitatile ce se realizeaza intr-un program Java pot fi rezumate la o serie de instructiuni . O instructiune (...

Structuri de Date și Algoritmi

Lucrarea 1 Evaluarea si masurarea timpului de executie al unui algoritm 1.Definitia unui tip de date abstract - TDA Un TDA este un model...

Structuri de Date

CURS 1. - STRUCTURI DE DATE Scop : prezentarea celor mai importante structuri de date ce pot fi utilizate pentru modelarea datelor din aplicatii....

Tablouri și Șiruri

TABLOURI SI SIRURI În esenta un tablou este o lista de variabile de acelasi tip. Un tablou de caractere poarta numele de sir. Accesul la un...

Cursuri Java

Cuvinte importante: - concepte fundamentale ale programarii orientate obiect in Java: incapsulare, mostenire, polimorfism; - crearea claselor de...

Curs C++

Limbajele C si C++ sunt limbaje de programare de nivel înalt. Limbajul C a aparut în anii 1970 si a fost creat de Dennis Ritchie în...

Ai nevoie de altceva?