Introducere în Java

Laborator
6.8/10 (5 voturi)
Domeniu: Calculatoare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4766
Mărime: 40.32KB (arhivat)
Publicat de: Theodor Marginean
Puncte necesare: 0

Extras din laborator

Crearea unei aplicatii simple

1. Scrierea codului sursa

Vom prezenta un exemplu clasic – afisarea argumentelor

import java.io.*;

class unu{

public static void main(String[] args){

System.out.println("Sunt "+args.length+" argumente:");

for(int i=0; i<args.length; i++)

System.out.println(args[i]);

}

}

Toate aplicatiile Java contin o clasa principala în care trebuie sa se gaseasca metoda main. Aceasta este metoda “principala”: la executarea programului sistemul detecteaza si executa metoda main a clasei al carei nume coincide cu numele fisierului byte-code rezultat în urma compilarii clasei care contine metoda principala.

Obs: În Java operatorul de concatenare + este foarte flexibil, în sensul ca permite concatenarea sirurilor de caractere cu obiecte de orice tip care au o reprezentare de tip sir de caractere.

Clasele aplicatiei se pot gasi fie într-un singur fisier (unitate de compilare), fie în mai multe.

Scrierea programului poate fi realizata cu orice editor text.

2. Salvarea fisierelor sursa

Se va face în fisiere cu extensia .java

Este indicat, dar nu obligatoriu (asa cum se vede din exemplul prezentat), ca numele unitatii de compilare sa coincida cu numele clasei ce contine metoda principala; în primele versiuni ale limbajului exista însa aceasta obligativitate. În versiunile recente nici precizarea atributului public pentru metoda principala nu mai este obligatorie.

Obs: Java face distinctie între literele mari si mici.

C:/java/PrimaAplicatie.java

3. Compilarea aplicatiei

Se foloseste compilatorul Java, javac.

Apelul compilatorului se face pentru fisierul ce contine clasa principala a aplicatiei. Compilatorul creeaza câte un fisier separat pentru fiecare clasa a programului; acestea au extensia class si sunt plasate implicit în acelasi director cu fisierele sursa.

javac PrimaAplicatie.java

4. Rularea aplicatiei

Se face cu interpretorul java, apelat pentru unitatea de compilare corespunzatoare clasei principale, fiind însa omisa extensia class asociata acesteia.

java nume_clasa lista_de_argumente

java unu primul ultimul

Preview document

Introducere în Java - Pagina 1
Introducere în Java - Pagina 2
Introducere în Java - Pagina 3
Introducere în Java - Pagina 4
Introducere în Java - Pagina 5
Introducere în Java - Pagina 6
Introducere în Java - Pagina 7
Introducere în Java - Pagina 8
Introducere în Java - Pagina 9
Introducere în Java - Pagina 10
Introducere în Java - Pagina 11
Introducere în Java - Pagina 12
Introducere în Java - Pagina 13
Introducere în Java - Pagina 14
Introducere în Java - Pagina 15
Introducere în Java - Pagina 16
Introducere în Java - Pagina 17
Introducere în Java - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Introducere in Java.doc

Alții au mai descărcat și

Programe Java

class MakeMagic { public static void main(String args[]) { int n=5; int a[][]=new int[n][n]; int i,j,lin,col; for(i=0;i<n;i++)...

Curs ASDN

1.1. Sisteme de numeratie - Sistemele numerice prelucrează informatie - Informatia este codificată ® un anumit tip de reprezentare - Sistemul...

Crearea Paginilor Web cu Ajutorul Limbajului HTML

Configurarea cadrului de lucru HTML Toate fişierele HTML trebuie cuprinse între o pereche de etichete HTML de deschidere/închidere. Aceste...

Bazele Informaticii

Cu totii stim ca necesitatea reprezinta mama inventicii. Acest lucru este valabil si in lumea computerelor. U.S Army a fost prima care a solicitat...

Comerțul Electronic

„Cine deţine informaţia - stăpâneşte situaţia” Medierea informatică a afacerilor a început, în ţările economic dezvoltate, încă la sfârşitul...

Probleme Rezolvate Java

1. Următorul program pune in evidenţă creearea unor instanţe pentru o clasă: class Exemplu { int x; //constructor implicit Exemplu()...

Te-ar putea interesa și

Android studio- Crearea unei aplicații de supraveghere video de pe dispozitivul mobil

Tehnologia .NET (dot net) lansată de firma Microsoft în anul 2002 este o nouă platformă de dezvoltare a aplicațiilor (în special a aplicațiilor...

JAVA - Battleship

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE 1.1. Notiuni introductive Jocuri Un joc este o activitate recreaţională în care sunt implicaţi unul sau mai mulţi...

Securitatea Informațiilor la Dispozitive Mobile

INTRODUCERE În ziua de azi, a fi informat reprezintă o caracteristică a celor care ies învingători în orice domeniu. Informaţiile sunt foarte...

Limbajul Java pe Internet

ADNOTARE Cuvinte cheie: Java, Server, Client, URL, RMI, JSP, JSF, applet. Limbajul Java a aparut datoritã necesitãtii rezolvãrii problemelor...

Tehnologia NET

CAPITOLUL 1 Aplicatii distribuite 1.1 Introducere In ultimii ani, programarea distribuita apare tot mai des ca solutie la problemele din...

Fire de Execuție Java

INTRODUCERE Java este un limbaj de programare orientat-obiect, puternic tipizat, conceput de către James Gosling la Sun Microsystems (acum filială...

Smart Parking

Capitolul 1. Introducere Pentru a rezolva problema parcarii pe fondul cresterii nevoii de mobilitate, orasele moderne apeleaza la noile tehnologii...

Dezvoltarea Sistemelor Expert Bazate pe Appleturi Java

DEZVOLTAREA SISTEMELOR EXPERT BAZATE PE APPLETURI JAVA Abstract: Convergence of technologies in the Internet and the field of expert systems have...

Ai nevoie de altceva?