Noțiuni introductive C++

Laborator
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1285
Mărime: 40.51KB (arhivat)
Publicat de: Sorin Mihalache
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cristian Ionita
Laborator C++

Extras din laborator

Pentru testare se poate folosi urmatorul program:

// include obiectele standard

// pentru intrari/iesiri cu consola

1

#include <iostream>

// permite folosirea obiectelor standard

// fara calificativul 'std::'

using namespace std;

// functia principala a programului

void main()

{

// afiseaza textul si un sfarsit de linie

cout << "Cel mai simplu program." << endl;

}

Intrari/Iesiri in C++ (pentru consola)

Pentru citirea datelor de la tastatura se foloseste obiectul cin (declarat in biblioteca standard iostream) si operatorul >> (numit extractor).

Sintaxa folosita este:

cin >> nume_variabila;

nume_variabila reprezinta o variabila de oricare din tipurile standard (char, int, long, float, double, …).

Exemplu:

// declarare variabile

int nr;

char nume[100];

// citire date de la tastatura

cin >> nr;

cin >> nume;

Se pot citi mai multe valori intr-un singur pas folosind:

cin >> variabila_1 >> variabila_2 >> ... >> variabila_n;

In acest caz, variabilele vor fi citite in ordine de la stanga la dreapta. Valorile introduse pot fi separate prin spatiu, tab sau linie noua.

Pentru citirea sirurilor de caractere care contin spatii se poate folosi metoda getline a obiectului cin:

cin.getline(variabila_sir, dimensiune_maxima);

Exemplu:

char denumire[120];

cin.getline(denumire, 120);

Afisarea datelor pe monitor se face utilizand obiectul cout si operatorul << (numit inserter).

2

Sintaxa folosita este:

cout << element_1 << element_2 << ... << element_n;

element_n poate fi:

- un nume de variabila

- o constanta (Ex: 7.3, "un text", …)

- un manipulator (Ex: endl, dec, hex, …)

Manipulatorii sunt functii speciale incluse in lantul de operatori << si folosite pentru specificarea informatiilor de formatoare. Cei mai folositi manipulatori sunt:

Manipulator

Efect

endl

Rand nou

setw(int n)

Stabileste latimea zonei de afisare

setprecision(int n)

Stabileste numarul de cifre zecimale ale unui numar real

scientific

Reprezentarea unui real in format stiintific

fixed

Reprezentarea unui real in format fix

showpoint

Afisarea punctului zecimal chiar daca numarul nu are cifre zecimale semnificative

ws

Elimina spatiile din stream.

Efectul manipulatorilor (cu exceptia setw si endl) se manifesta pana la o noua setare. De exemplu, daca s-a folosit manipulatorul scientific, toate variabilele de tip real vor fi afisate in format stiintific pana la revenirea la formatul normal prin utilizarea manipulatorului fixed.

Preview document

Noțiuni introductive C++ - Pagina 1
Noțiuni introductive C++ - Pagina 2
Noțiuni introductive C++ - Pagina 3
Noțiuni introductive C++ - Pagina 4
Noțiuni introductive C++ - Pagina 5
Noțiuni introductive C++ - Pagina 6
Noțiuni introductive C++ - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Notiuni Introductive C++.pdf

Alții au mai descărcat și

Algebră liniară numerică - aplicații ale POO în C++

~ Prefaţă ~ Programarea orientată pe obiecte este un concept întâlnit sub diverse denumiri, printre care: programare obiectuală, programare...

Programarea Calculatoarelor - Anul 1 - ETTI - C++

LUCRAREA 9 Scopul lucrarii îl constituie prezentarea tipurilor de date neomogene (structurile), utilizarea operatorului typedef în contextul...

VHDL

Simularea structurilor hardware digitale cu ACTIVE-HDL Această lucrare are ca principal obiectiv prezentarea mediului de dezvoltare ALDEC ACTIVE...

Programarea Calculatoarelor

1. Introducere in programarea calculatoarelor si prezentarea notiunii de algoritm Programarea calculatoarelor este procesul de proiectare,...

Structuri de Date și Algoritmi

Se citesc m perechi de numere întregi (x,y) reprezentând extremitatile muchiilor unui graf neorientat cu n vârfuri si m muchii. Sa se verifice...

Limbaj de Programare C++

1. Prezentarea mediului de dezvoltare Microsoft Visual C++ 6.0 Microsoft Visual C++ 6.0 este mediul de dezvoltare integrat (Integrated Development...

Sisteme de Operare

Laborator nr. 1 Introducere in sistemul de operare Linux Surt istoric: Sistemul de operare UNIX a fost creat la Bell Laboratories in 1969, de...

Te-ar putea interesa și

Contractul de Report

CAPITOLUL I IZVOARELE OBLIGATIILOR COMERCIALE SECTIUNEA I NOTIUNI INTRODUCTIVE Notiunea de obligatie în sens larg, este acel raport juridic în...

Iaurtul de zmeură

Iaurtul de zmeura I. Iaurtul – notiuni introductive Iaurtul este un produs lactat care se fabrică în numeroase ţări, în principal din lapte de...

Documente electronice în guvernarea electronică

1.Documentul electronic 1.1. Noţiuni introductive ale documentului electronic Noţiunea de document electronic se utilizează pentru a exprima...

Finanțele - noțiuni introductive

I. Finanţele noţiunii introductive Relaţiile financiare reprezintă relaţii economice sociale în expresie bănească care apar în procesul...

Noțiuni introductive privind dreptul civil

CAPITOLUL I NOŢIUNI INTRODUCTIVE I.1. Originea, înţelesul şi definiţia noţiunii de drept În existenţa sa, care se confundă cu cea a societăţii,...

Tendințe și Noțiuni Introductive despre Societatea Informațională în Secolul XXI

Motto: "Este atât de greu sa construieşti un calculator pentru ca sa fie foarte simplu sa-l folosim." Înainte, calculatoarele erau folosite de...

Noțiuni Introductive privind Dreptul Afacerilor

1.1.Dispoziţii generale. Denumirea drept al afacerilor sugerează ieea că acest drept reprezintă un ansamblu de norme juridice care reglementează...

Dreptul Comercial

Scopul cursului este acela de a avea un corp de economisti bine pregatiti din punct de vedere juridic – comercial care sa poata raspunde cu...

Ai nevoie de altceva?