Programare procedurală

Laborator
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 894
Mărime: 13.86KB (arhivat)
Publicat de: Narcis Martin
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Pop Vasile

Extras din laborator

int x; // intreg

unsigned int a; // intreg fara semn (adica numar natural)

char c; //caracter

char nume[10]; //sir de caractere

float f; //float

2. Specificatorii de format

%d – specificatorul de format pentru tipul int;

%c – specificatorul de format pentru tipul char;

%s – specificatorul de format pentru sir de caractere char[];

%f – specificatorul de format pentru tipul float;

%u – specificatorul de format pentru intreg fara semn.

3. Cum sa citim de la tastatura o variabila de tip int, char, char[], float:

scanf(“%d”, &x);

c = getche();

scanf(“%s”, &nume);

scanf(“%f”, &f);

4. Cum sa afisam un text pe ecran:

printf(”Acesta este un Text!”);

5. Cum sa afisam valoarea variabilelor pe ecran:

prinft(”Suma numerelor %d si %d este %d.”, a,b,s); //pentru a afisa variabile intregi

//presupunem ca a=2, b=3, s=5. Comanda de mai sus va afisa pe ecran : Suma numerelor2 si 3 este 5.

printf(”Caracterul citit este %c.”,c); //petru afisarea unui caracter

printf(”Numele introdus este %s!”,nume); //pentru afisarea unui sir de caractere

printf(”Numarul citit este %f.”,f); // pentru afisarea unui float.

prinft(”intregul este %d, caracterul este %c, sirul de caractere este %s iar float este %f”, x,c,nume, f);

//ca sa afisam toate variabilele intr-o singura comanda

6. Cum sa scriem pe rand nou

printf(”n”); //urmatorul text il afiseaza pe rand nou

ex : printf(”nIncepem rand nou”); //”Incepem pe rand nou” va fi scris pe un rand nou

ex : printf(”Incepem rand noun”)

printf(”Acest text e pe rand nou”); //”Acest text e pe rand nou” va si scris pe rand nou

7. Cum facem comsola sa astepte apasarea unei taste de catre utilizator

getche();

8. Instructiunea decizionala: if

Sintaxa :

if (expresie)

o_instructiune sau un bloc de instructiuni

else

alta_instructiune sau bloc de instructiuni

Un bloc de instructiuni e definit intre acolade:

{

declaratii_de variabile //daca e cazul

instructiune_1

instructiune_2

...

Instructiune_n

}

Exemplu pentru folosirea instructiunii if: verificam daca un intreg este pozitiv sau negativ si afisam rezultatul pe ecran:

if (a>0)

printf(”pozitiv”);

else

printf(”negativ”);

9. Librariile C

Pentru a folosi anumite functii C trebuie sa includem in aplicatiile noastre librariile corespunzatoare, anume:

#include <stdio.h> //libraria standard

#include <conio.h> //libraria in care se afla functia getch, getche

Preview document

Programare procedurală - Pagina 1
Programare procedurală - Pagina 2
Programare procedurală - Pagina 3
Programare procedurală - Pagina 4
Programare procedurală - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Programare Procedurala.doc

Alții au mai descărcat și

Universitatea Virtuală

Aplicaţia “Universitatea Virtuală” simulează o universitate reală în mediul de transmisie electronic, prin implementarea activităţilor adecvate...

Programarea Calculatoarelor - Anul 1 - ETTI - C++

LUCRAREA 9 Scopul lucrarii îl constituie prezentarea tipurilor de date neomogene (structurile), utilizarea operatorului typedef în contextul...

Tablouri și Șiruri

TABLOURI SI SIRURI În esenta un tablou este o lista de variabile de acelasi tip. Un tablou de caractere poarta numele de sir. Accesul la un...

Structuri de Date și Algoritmi

Arbori Binari Optimi Despre arbori binari optimi putem vorbi atunci cand, pentru fiecare dintre cheile unui arbore binar ordonat cunoastem...

Algoritmi și Programare

În anul 1642, matematicianul si fizicianul Blaise Pascal (1623-1662) a inventat prima masina mecanica, cu roCi dinCate, capabila sa realizeze...

Programare Logică și Funcțională

Limbajele de programare sunt împartite pe diferite niveluri în functie de gradul de interactiune cu suportul hardware: - Limbaje masina –...

Teme Laborator POO C++

#include "complex.h" Complex C1,C2; double dist(Complex C1, Complex C2) { double rez=(C2.abs()-C1.abs()); if(rez>=0) return rez; return...

Te-ar putea interesa și

Inteligența Artificială

Capitolul 1 Introducere 1.1 Concepte de baza Când s-a vorbit prima data de Inteligenţa Artificială (AI – Artificial Intelligence) în 1956, totul...

Medii de Programare

MODULUL 1. INTRODUCERE IN STUDIUL LIMBAJELOR DE PROGRAMARE 1.1 Notiuni generale privind limbajele de programare 1.2 Clasificarea limbajelor de...

Limbaje de Programare Utilizate în Inteligenta Artificială

INTRODUCERE Obiectul inteligenţei artificiale este obţinerea de artefacte care să se comporte inteligent, similar unui om. Câteva exemple...

Programare pe componente

Obiectul cursului " Cerinte " Bibliografie MODULE 1. Componentele Visual Sudio si .net2003; arhitectura three-tier 2. Dezvoltarea aplicatiilor...

Funcții inline. date și funcții statice. C++

Introducere Modalităţile (tehnicile, paradigmele) de programare au evoluat de-a lungul anilor, reflectând trecerea de la programe de dimensiuni...

Clase

1. Programare procedurala –Programare orientata pe obiecte. Limbajul C, ca si Pascal, utilizeaza modelul programarii structurate procedurale, care...

Programare structurată

Limbajul în general este un mijloc de comunicare. Limbajul folosit între oameni pentru a comunica între ei este limbajul natural. Un limbaj...

Ai nevoie de altceva?