Extras din proiect
ROLUL GESTALT-ULUI ÎN PROCESAREA INFORMAȚIEI VIZUALE
Analizaţi rolul gestalt-ului spart în comunicarea publicitară. Exemplificaţi şi argumentaţi pe un poster A4 (aprox. 150 cuvinte).
Sursa: http://viktordonovan.blogspot.ro/2011/11/absolut-occupy.html, accesată la data de 20.06.2013.
În printul pentru Vodka ”Absolut” este folosit gestaltul spart. În imaginea aleasă este prezentat un pod aparent obișnuit. Uitându-ne mai atent, putem observa că este vorba de fapt despre podul Brooklyn, unul dintre cele mai cunoscute din lume și unul dintre cele mai vechi poduri suspendate din Statele Unite, ce leagă cartierele Manhattan și Brooklyn din New York, traversând East River. Așadar, podul este unul dintre simbolurile orașului New York. Imaginea acestuia este multiplicată (altfel decât în realitate), astfel încât să atragă atenția. Privind în perspectivă imaginea podului, detaliile iau forma unei sticle, sticlă în care este îmbuteliată vodka Absolut. Astfel, trebuie remarcat faptul că podul extraordinar de renumit, privit din perspectiva aceasta, oferă imaginea recipientului în care este îmbuteliată vodka Absolut. Cel care va privi printul va observa întâi, probabil, imaginea podului, apoi va vedea că aceasta este altfel decât în realitate și va sesiza existența sticlei. Astfel, prin folosirea gestalt-ului spart, imaginea produsului se insinuează în mintea consumatorului fără să îl enerveze pe acesta. În plus, prin asocierea dintre brand și renumitul pod, reclama va rămâne în mintea celui care o privește. De asemenea, fiind implicat în descifrarea mesajului și depunând un efort în acest sens, consumatorul va ține minte printul și brandul la care acesta face referire. Astfel, folosirea gestalt-ului spart face ca reclama să atragă atenția și apoi să fie memorabilă.
2. NONVERBALUL ÎN COMUNICAREA PUBLICITARĂ
Pornind de la categoriile gestuale ale lui Paul Ekman (1969) ilustraţi fiecare categorie gestuală cu 2 postere explicitând pentru fiecare exemplu în parte (100 cuvinte) semnificaţia elementelor de conduită nonverbală.
2.1. EXPRESORII
Sursa: http://unimedia.info/stiri/video-youtube-reactia-de-uimire-a-unei-fetite-cand-a-vazut-trenul-pentru-prima-data-57064.html, accesată la data de 21.06.2013.
Am ales acest print deoarece consider că se încadrează în categoria vizată - categoria expresorilor. În imaginea aleasă se observă o fetiță. Expresia acesteia sugerează, neintenționat, starea ei de moment, starea de uimire. Astfel, putem observa că ochii fetiței sunt larg deschiși (pupilele nu îi sunt dilatate, deci nu este sugerată teama, groaza), iar sprâncenele și fruntea îi sunt ridicate. Una dintre mâini îi acoperă gura (gest ce face parte din categoria gesturilor închise), pentru a-și opri impulsul de a țipa; iar cealaltă e depărtată de corp, manifestând deschidere spre ceea ce vede, surprindere, ci nu teamă sau ridicarea unei bariere.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Portofoliu de Evaluare - Psihologia Reclamei.doc