Cuprins
- 1. Obiectivele generale 3
- Obiective specifice 3
- 2. Situația pe plan național si internațional 4
- 3. Prezentare științifica a proiectului 4
- 4. Justificarea proiectului (Schema SWOT) 5
- 5. Schema de realizare a proiectului 5
- 6. Schema Gant a planificărilor : 6
- 7. Rezultate estimate si planul de valorificare / diseminare 7
- 8. Costuri : 7
- 9. Impactul tehnic , economic si social 9
- 10. Managementul proiectului 9
- 11. Descrierea resurselor necesare pentru realizarea proiectului 10
- Bibliografie 11
Extras din proiect
Soft CAD
(Computer Aided Design)
1. Obiectivele generale
Acest proiect urmărește crearea unui soft CAD ce va fi independent de sistemul de operare la un preț foarte avantajos si accesibil. Softul va avea ca rol simplificarea procesului de proiectare oferind o interfața prietenoasa utilizatorului.
Obiective specifice
Elaborarea documentaţiei necesare -> Se urmărește crearea unui soft CAD in limba romana ce permite transformarea (translație, rotație, scalare) si crearea fetelor/planurilor, laturilor/liniilor, verticelor/punctelor.
De asemenea se urmărește sa se integreze facilitatea creării simulărilor/animațiilor. Se mai urmărește si independenta softului de sistemul de operare , oferind același mediu de proiectare pe orice platforma.
Se urmărește crearea unui program ce sa se poată utiliza in următoarele domenii :
- Arhitectură
- Construcții
- Urbanistica
- Industria aeronautică
- Industria de automobile
- Electronică și electrotehnică
- Design Industrial
- Inginerie Mecanică
2. Situația pe plan național si internațional
Pe plan național nu exista nici un soft CAD creat in Romania. Pe plan național si internațional cele mai folosite softuri CAD sunt Autocad, Inventor, SolidWorks, CATIA, Google SketchUP
Unele dintre instituțiile ce se ocupa cu crearea softurilor de tip CAD sunt Autodesk, Dessault Systems, Google.
Softurile CAD sunt folosite in numeroase domenii, inginerie, arhitectura, designeri de produs etc.
3. Prezentare științifica a proiectului
In realizarea acestui soft se vor folosi următoarele:
- Un calculator cu o placa video ce oferă suport pentru ultima versiune de OpenGL.
- Microsoft Visual Studio C++ Pro 2010 -> Mediul de programare oferit de compania Microsoft
- SDL(Simple Direct media Library) ->Set de librarii gratis ce permit crearea aplicațiilor cu GUI(interfața grafica) pentru o varietate de sisteme de operare (Microsoft Windows, MacOS, MacOSX, Linux, Unix etc. )
- OpenGL(Open Graphic Library ) -> API ce va fi utilizat pentru procesarea si afișarea elementelor grafice 3D cat si cele 2D
- Adobe Photoshop CS5 -> Program ce va fi utilizat pentru partea de 2D a creării interfeței vizuale
- Mana de lucru:
8 persoane:
- 3 programatori ,
- 1 designer care va realiza totate elementele ce tin de partea grafica 2 D(imagini, text) cum ar fi butoanele , sau icoana programului
- 4 persoane pentru testarea softului
Pentru a putea permite utilizatorului sa selecteze elemente grafice din zona de proiectare se va utiliza tehnica “ray picking” ce consta in emanarea unei linii ( raze) din camera printr-un punct determinat de poziția mouse-ului pe ecranul 2D (planul pe care este afișata proiecția 3D) pana când ciocnește,intersectează un element.
Pentru a permite crearea animațiilor/simulărilor se va crea un obiect cronometru ce va fi folosit pentru determinarea momentului in care sa se execute o anumita transformare asupra unor variabile dorite de utilizator.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul Proiectelor - Computer Aided Design
- Radulescu H Ioana proiect.docx
- schema gantt .vsd