Cuprins
- CAP. I Ce este multimedia- Sisteme multimedia. Aplicaţii. Protocoale 3
- I.1 Abordarea conceptului de multimedia 3
- I.1.1. Istoria conceptului de multimedia 4
- I.1.2. Câteva definiţii utile şi în acelaşi timp importante în definirea conceptului de multimedia. 5
- I.2 Domenii de aplicabilitate 8
- I.2.1 Aplicaţii multimedia în procesul educaţional 9
- I.2.2 Aplicaţii multimedia de prezentare şi reclamă 12
- I.2.3 Sisteme informatice geografice 13
- (GIS – Geographical Information System) 13
- I.3 Sisteme multimedia 15
- I.3.1 Definirea unui sistem multimedia 15
- I.3.2 Cerinţe minime pentru un sistem multimedia 18
- I.3.3 Tehnologii şi echipamente utilizate de sistemele multimedia 20
- I.3.3.1 Tehnologii şi echipamente de achiziţie 20
- I.3.3.2 Echipamente şi suporţi tehnici pentru stocarea elemetelor de multimedia 25
- I.3.3.3 Echipamente pentru afişaj 28
- I.4 Tehnologii de comunicaţii şi aplicaţiile multimedia 29
- I.5 Protocolae multimedia de transport in timp real: RTP. Aplicaţii 34
- CAP. II Impactul tehnologiilor multimedia asupra spaţiului World Wide Web 40
- II.1 De la multimedia la hipermedia 40
- II.1.1 Hipermedia pe Web 41
- II.1.2 Standarde pentru prezentarea de conţinut multimedia pe Web 43
- II.2 Limbaje specializate ale multimediei 44
- II.2.1 Hipertext şi hipermedia 45
- II.2.2 Limbaje markup: HTML şi evoluţia către XHTML 52
- II.3 SMIL – limbaj de prezentări multimedia sincronizate pe Web 56
- II.3.1 Structura unui document SMIL 60
- II.3.2 Corpul unui document SMIL 60
- II.3.3 Modalitaţi de includere a obiectelor multimedia 63
- II.3.4 Asocierea de animaţii elementelor SMIL 65
- Cap. III. Baze de date multimedia 67
- 3.1 Ce este o bază de date multimedia 71
- 3.2 Tehnologia SGBD şi multimedia 73
- 3.3 Beneficii ale sistemelor multimedia din tehnologia sistemelor de gestiune a bazelor de date 75
- 3.4 Dezvoltarea unui SGBD relaţional multimedia 77
- 3.5 Arhitectura unui SGBD 79
- 3.6 Baze de date orientate obiect cu aplicaţii multimedia 80
- CAP.IV. Procesarea inteligentă şi automată a informaţiilor cu ajutorul tehnocolor multimedia 86
- 4.1 Roboţii web şi aplicabilitatea lor 86
- 4.1.1 Utilizări 86
- 4.1.2 Exemple practice de utilizare a roboţilor Web 88
- 4.2 Sistemele expert şi tehnologiile media 90
- 4.2.1 Intelimedia 91
- 4.2.2 Avantajele integrării sistemelor expert cu tehnologiile multimedia 92
- 4.2.3 Domenii aplicative 93
- 4.3. Studiu de caz – agent inteligent cu facilitaţi multimedia 94
- CAP V. Prezentarea aplicaţiei 99
- CONCLUZII 110
- Bibliografie 114
Extras din proiect
CAP. I Ce este multimedia- Sisteme multimedia. Aplicaţii. Protocoale
I.1 Abordarea conceptului de multimedia
În ultimii patruzeci de ani, calculatoarele au evoluat de la simple dispozitive de adunat, la maşini capabile să reflecte abilităţi mentale şi senzorilale. Proiectanţii de sisteme de calcul au dezvoltat, pentru a ne informa sau distra, interfeţe interactive ce utilizează o gamă largă de medii ce includ sunet şi senzitiv, precum şi imagini vazute de om sau „percepute” de maşină. Se poate spune că maşinile de calcul au facut un salt calitativ major transformându-se din simple unelte de calcul, în prelungiri şi reflexii directe ale simţurilor şi gândirii umane cu consecinţe greu previzibile. La ora aceasta, se pot citi şi interpreta semnale preluate direct din sistemul nervos şi se pot transmite „ordine” provenite din maşina organelor motorii umane precum şi senzaţii. Există deja o „realitate virtuală” cu un impact deosebit asupra psihicului.
Apărute în anii '80, calculatoarele personale (Personal Computers, PC) au cunoscut o dezvoltare deosebită atât în ceea ce priveşte partea hardware cât şi în programe (software). De la început s-a constatat că prezentarea grafică a rezultatelor programelor prezintă avantaje: înţelegere rapidă, formă atractivă de prezentare, personalizarea interfeţei. Aceasta a condus la creşterea eforturilor pentru realizarea şi dezvoltarea adaptoarelor grafice şi a dispozitivelor periferice grafice.
Din punct de vedere tradiţional, PC-urile erau folosite pentru gestionarea textelor şi cifrelor. Odată cu dezvoltarea erei informaţionale, sunt capabile să combine sunete, secvenţe video, imagini grafice, animaţie provenite de pe CD-ROM, magnetoscop, cameră video, DVD, microfon etc. Astăzi, PC-urile sunt dotate cu plăci sonore şi cititoare CD-ROM/DVD pentru difuzarea sunetelor, muzicii, imaginilor, exploatării marilor baze de date (enciclopedii, bănci de date incluzând fotografii pentru CAD, secvenţe audio şi video pentru publicistică sau reclamă).
Dezvoltarea multimediei a fost determinată şi în acelaşi timp determină apariţia unei game foarte largi de tehnologii şi periferice specifice. Din această pespectivă, multimedia devine din ce în ce mai mult un serviciu pentru un public avid de a descoperi cât mai multă informaţie, de diferite tipuri, prin intermediul televizorului sau monitorului, a sintetizatorului muzical şi în final, prin televiziune interactivă, devenind ceea ce obişnuiam să denumim prin home computers.
I.1.1. Istoria conceptului de multimedia
Din punct de vedere istoric, ziarele pot fi considerate primele medii de comunicare în masă din perioada modernă care au folosit (şi folosesc) atribute multimedia: text, desene, imagini.
În 1895, Gugliemo Marconi a realizat prima transmisie radio la Pontecchio, Italia. Câţiva ani mai târziu (în 1901), el recepţionează primele unde radio transmise peste Oceanul Atlantic. Inventat iniţial pentru telegraf, radioul a devenit în scurt timp un mijloc major pentru transmisii audio. Televiziunea a fost noul mijloc de comunicare în masă introdus în secolul XX. Aceasta include componenta video (imaginea), revoluţionând universul comunicărilor în masă. A introdus mediul video ca element de baza în comunicarea informaţiei: imagini statice, imagini dinamice, animaţie, clipuri video, film. De asemenea include sunet şi text ca medii complementare. Viteza cu care se desfăşoară evenimentele în acest domeniu ne sugerează ca posibil pas următor "realitatea virtuală", subiect atins cu câtva timp în urma doar de câteva lucrări science-fiction mai curajoase. Aceasta ar presupune combinarea tuturor mediilor de prezentare în aşa fel încât sa dea utilizatorului iluzia de realitate: imagine tridimensionala (poate chiar holograme) şi sunet stereo-spaţial, toate reacţionând şi interacţionând în timp real cu utilizatorul.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Noile Tehnologii Multimedia.doc