Cuprins
- REZUMAT 2
- Bibliografie 4
- 1.INTRODUCERE ÎN PUBLICITATE 5
- 2.FORMELE ŞI CONŢINUTUL PUBLICITĂŢII 9
- 2.1. Publicitatea raţională 10
- 2.2. Publicitatea mecanicistă 12
- 2.3. Publicitatea integrativă 13
- 2.4. Publicitatea sugestivă 13
- 3.IMPLICAŢIILE PUBLICITĂŢII LA NIVEL ECONOMIC ŞI SOCIAL 17
- 4. Studiu de caz: AGER PRESS – tradiţie pe paiaţa românească
- – analiză financiară 22
- 5. TENDINŢE ŞI CONCLUZII 35
Extras din proiect
REZUMAT
În perioada modernă toţi cumpărăm imagine. Suntem sclavi într-o lume unde imaginea, a produselor pe care le cumpărăm şi consumăm, a serviciilor care ne sunt prestate, a noastră, a celor din jur, a tot ceea ce este pământesc, guvernează.
Peste tot în jurul nostru suntem asaltaţi de mesaje publicitare, care mai de care mai atractive, având la bază, mai nou, strategii psiho-sociale care au un rol important. Care este acesta? Răspunsul este simplu! Orice mesaj publicitar are rolul de a vinde imagine! Iar imaginea are la rândul ei rolul de a vinde produse sau servicii. Sau mai bine spus, produsele sau serviciile se vând de la sine dacă au pe piaţă o imagine bine conturată.
Einstein a spus că „singura constantă din Univers este schimbarea”. Cu toţii suntem martorii schimbărilor care se produc, în anumite domenii, chiar de la o zi la alta. Orice schimbare generează un lanţ întreg de schimbări şi, astfel, întreaga societate se schimbă, iar noi ne schimbăm odată cu ea. Aşa se întâmplă şi cu imaginea. Concurenţa acerbă face ca fiecare producător / prestator să încerce să îşi promoveze cât mai bine imaginea produselor / serviciilor sale pe piaţă pentru a putea supravieţui, apelând la publicitate.
Astfel, pentru a ieşi în evidenţă, pentru a aduce cu un pas inaintea concurenţilor produsele / serviciile proprii, se folosesc sume fabuloase, se stabilesc bugete enorme şi se apelează la specialiştii cei mai buni din diverse domenii: marketing, psihologie, sociologie, grafică, inginerie, etc. Originalitatea, ideea, reclama, toate acestea influenţează vizibil preferinţele consumatorilor. Manipulează, ghidează în alegerea unor anume produse / servicii. Culorile, formele, grafica mărcii, ambalajul, magazinele de prezentare şi desfacere, prezentarea corespondenţei, toate acestea au rol decisiv în promovare, ca şi componentă a mixului de marketing.
Imaginea şi promovarea per se, pornesc încă de la stabilirea numelor, a brandurilor, a mărcilor, până la campanii complexe, planuri de publicitate. Vorbind de mărci, de nume, de branduri, ne gândim în principal la forma lor, la textul lor, la filosofia ce stă la baza acestora, la munca depusă pentru realizarea lor.
De la apariţia publicităţii, ne referim la conceptul cel mai apropiat de ceea ce cunoaştem noi în prezent, designul mărcilor, al ambalajelor, al locurilor de prezentare şi desfacere, a tot ceea ce ţine de produse / servicii s-a adaptat regulat la necesităţile manifestate pe piaţă. În general se vorbeşte despre design cu referire strict la o formă materială. Publicitatea, în sine, se referă în principal la o formă materială, sau cel puţin astfel este înţeleasă de o majoritate covârşitoare. Iar foarte mulţi spun că Imaginea se poate face doar prin ceva concret, material, ca şi rezultat al publicităţii şi al designului, ca atare.
Însă designul acoperă o arie mult mai largă, are o mulţime de înţelesuri, de la acea formă materială de care vorbeam mai înainte, până la partea imaterială, parte ce nu este accesibilă tuturor, ca urmare a incapacităţii de a vedea dincolo de aparenţe.
Să ne referim puţin acum la partea materială a designului publicitar. În majoritatea cazurilor, formele din imaginea publicitară seamănă cât se poate de bine cu produsele pe la care le reprezintă. Produsul e astfel înfăţişat, încât privitorul să sesizeze un număr cât mai mare de caracteristici fizice, materiale ale lui. De cele mai multe ori, va fi văzut din faţă ( deşi se poate întâmpla, în cazul produselor a căror funcţionare oferă un beneficiu particular, să fie arătată acea parte a lor care poartă sau realizează beneficiul ). Imaginea produsului recomandat permite identificarea părţilor lui şi a relaţiilor care unesc aceste părţi. Construirea unei reprezentări vizuale cât mai fidele a produsului şi plasarea ei într-o poziţie de mare lizibilitate, cât mai comod de perceput, sunt două demersuri de primă importanţă în constituirea unui ansamblu omogen de categorii semantice care să facă posibilă lectura coerentă a unui text vizual.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Formele si Continutul Publicitatii.doc