Extras din proiect
1. Piaţa ceasurilor
1.1 Segmentarea
Segmentarea pieţei ceasurilor în România se face pe următoarele criterii. Aceşti factori sunt:
- vârsta;
- sexul;
- veniturile;
- studiile;
- mediul de provenienţă;
- ocupaţia
În funcţie de vârstă pe piaţa ceasurilor se disting următoarele segmente
- 18-25 ani – utilizează ceasul mai ales ca accesorii
- 26-35 ani – apreciază utilitatea, inovaţia tehnologică dar şi aspectul
- 36- 50 – apreciază ceasurile clasice, exclusiviste
- Peste 50 – utilizează ceasurile clasice
Sexul:
- masculin – apreciază mai mult utilitatea ceasului şi inovaţia;
- feminin – pun mai mult accent pe aspectul estetic – ceasul fiind privit ca o bijuterie
Studii:
- medii – preferă ceasurile ceasurile populare
- superioare – apreciază la un ceas inovaţia, calitatea, estetica, marca
Venitul:
- mici – caută ceasuri cu preţuri scăzute, marca nefiind importantă
- medii – utilizează ceasuri care au un raport calitate pret favorabil
- mari – apreciază inovaţia, calitatea stilul, preţul nefiind un criteriu important de alegere.
Mediu de provenienţă:
- urban – caută mărci cunoscute, pun accent pe aspect dar şi pe calitate
- rural – caracteristica principală căutată este utilitatea iar preţul este factor determinant în decizia de cumpărare.
Piaţa ţintă a ceasurilor de lux pentru România este:
„Persoane cu vârsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani, din mediul urban cu venituri mari atât de sex masculin cât şi feminin, cu o poziţie înaltă în ierarhia socială, de cele mai multe ori chiar persoană publică care apreciază la un ceas atat caracteristicile tehnice cât şi cele estetice punând accent pe statutul social pe care îl oferă un ceas de lux.”
1.2 Clipurile publicitare
Clipul Seiko
Spotul publicitar de la Seiko Velatura prezentat pe site-ul oficial al companiei. Acesta are la bază un raţionament deductiv, pornind de la general la particular. În clip sunt prezentate trei persoane de succes, cu vârste între 25 şi 35 ani, prezentate în diferite ipostaze: în călătorie, pe o insulă exotică şi la o petrecere. Fiecare cadru este însoţit de o întrebare: Is it exciting- Is it daring- Is it unforgettable- În logică, întrebarea, spre deosebire de afirmaţie nu are valoare de adevăr. Într-o succesiune de întrebări cu răspuns afirmativ, următoarea întrebare ( a cincea în cazul de faţă) tinde să aibă tot răspuns afirmativ. Astfel, se utilizează argumente progresive pe baza cărora consumatorul trebuie să ajungă la o concluzie şi să ia o decizie. În urma exemplelor prezentate potenţialul consumator trebuie să se identifice cu una dintre persoanele prezentate.
Clipul utilizează şi persuadarea emoţională folosind elemente care induc o stare de bine. Imagiinile sunt asociate cu acţiuni pozitive cum ar fi călătorii, petreceri, locuri exotice, vacanţe luxoase. Astfel, sentimentele evocate de imagini se răsfrâng asupra produsului. Muzica are un ritm ascendent şi atinge punctul culminant odată cu întrebarea finală: Is it you- Grafic se folosesc culori vii, puternice, care sugerează forţă, acţiune, tinereţe.
Clipul Rolex
Clipul Rolex foloseşte un raţionament inductiv pentru a convinge audienţa. Se pleacă de la imagini particulare a unor persoane de succes, cum ar fi primul om care ajuns pe Everest sau campioni din diferite sporturi, pentru a crea o imagine generalizată a succesului. Ceasul se transformă într-un simbol al succesului, un simbol al unui stil de viaţă. Imagini din prezent şi din trecut sunt alternate pentru a crea un sentiment de statornicie, de dăinuire şi pentru a scoate în evodenţă tradiţia.
Clipul face apel şi la latura emoţională: ceasul Rolex este un simbol al prestigiului, iar posesorii unui astfel de ceas fac parte dintr-un club exclusivist. Muzica care se aude pe fundal sună ca un marş al triumfului care are rolul de a sensibiliza şi mai mult audienţa la tot ceea ce reprezintă acest ceas.
Clipul Vacheron Constantin
Cei de la Vacheron Constantin folosesc un raţionament deductiv făcând comparaţie între importanţa fiecărui membru al unei orchestre şi fiecare piesă care compun mecanismele de ultimă generaţie din domeniului ceasului. Spotul are o circularitate fapt care reiese din atunci când la începutul reclamei se ridică cortina şi începe muzica iar la final se opreşte muzica şi cade cortina.
Parcurgând cadre după cadre, ceasul se transformă într-un mecanism foarte complicat care pentru a fi perfect trebuie că fiecare particică din el să se sicronizeze cu celelalte. Clipul face apel în principal pe latura ratională, deoarece arată concret de ce e în stare acest mecanism. În strategia de comunicare a celor de la Vacheron Constantin se pune accent pe frumuseţea ceasului şi la complixitatea lui şi nu la personaje care îl poartă sau vorbesc despre el.
Probabil fac acest lucru pentru ca produsul să fie dedicat tuturor, singurul lucru care ar putea îngusta segmentul este preţul şi nu alte vedete sau personaje.
1.3 Printurile
1.3.1 Print Bulova
Din punct de vedere grafic, acest print respectă principiul echilibrului, în sensul că există o simetri între partea stângă şi cea dreaptă. Senzaţia creată este cea a unei balanţe. Simetria perfectă însă poate fi plictisitoare, de aceea balanţa tinde să încline spre stânga. Simetria este susţinută şi de cele două personaje, bărbat şi femeie, îmbrăcaţi elegant, amândoi în negru,înconjuraţi de câte un ceas.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Publicitate - Ceasuri Seiko.doc