Extras din proiect
INTRODUCERE
Scopul lucrarii
Sa se proiecteze un plotter care va avea rolul de a desena cu ajutorul unui marker pe un anumit spatiu de lucru. Plotterul tebuie sa fie capabil sa deseneze in functie de un semnal de intrare. Semnalul de intrare este caracterizat de o comanda vocala de la utilizator catre plotter, recunoscuta cu ajutorul unui sistem de recunoastere vocala, iar semnalul de iesire este reprezentat de directia de orientare a suportului care tine markerul.
Obiectivul proiectului
Obiectivul principal al proiectului este de a dezvolta un robot care sa fie capabil sa deseneze. Robotul trebuie sa fie capabil sa recunoasca comenzi vocale simple si sa raspunda in mod corespunzator, in timp util. Robotul ar trebui sa fie usor de utilizat si de proiectat. Modul de utilizare a robotului trebuie sa fie usor si clar. Spatiul de lucru pentru desenare ar trebui sa fie detectat automat, asigurand culisarea bratului robotului care deseneaza pe foaie.
Cerintele pentru acest robot sunt :
- Sa miste bratul robotic intr-un plan;
- Sa detecteze spatiul de lucru;
- Sa aibe dimensiunile maxime de 1.00 x 1.00 x 0.80 m;
- Sa foloseasca solutii hardware si open source;
Obiectivele operationale ale proiectului sunt:
- Elaborarea cercetarilor referitoare la stadiul actual din domeniul roboticii;
- Alegerea solutiei proprii
- Memoriul tehnic cu calculele respective;
- Realizarea modelului 3D
- Dezvoltrea unui program software pentru realizarea detectarii si recunoasterii vocale;
In scopul evaluarii cercetarilor pentru proiect, trebuiesc efectuate anumite teste functionale.
- Trebuie testat daca robotul raspunde in timp util la toate comenzile vocale diferite
- Trebuie testat daca viteza bratului este suficienta
- Trebuie testat daca robotul poate detecta zone de desenare si raspunde in mod corespunzator.
GENERALITATI ROBOTICA
Domeniul roboticii a atins un apogeu foarte mare in sectorul de productie industrial. . In vederea optimizarii efectuarilor acestor activitati, foarte multe din actualele cercetari duc spre programarea bazata pe attribute cognitive cum ar fi ratiunea , perceptia, intelegerea si invatarea, care prin prin generalizarea, specializarea, reprezentarea conceptiilor cunoscute, duc robotii la un nivel avansat de inteligenta. Foarte multe din activitatile importante care pot fi efectuate de robotii mobili au legatura cu manipularea obiectelor, de transportul lor , dar si de executarea anumitor procese cum ar fi pictarea, inspectia, asamblarea etc.
Roboții ofera beneficii substanțiale muncitorilor, industriilor și implicit țărilor. În situația folosirii în scopuri pașnice, roboții industriali pot influența pozitiv calitatea vieții oamenilor prin înlocuirea acestora în spații: periculoase, cu condiții de mediu dăunătoare omului, cu condiții necunoscute de exploatare etc.
Unul dintre atributele primare ale cognitiei este invatarea. Ideea de a invata o entitate de tip robot sa manipuleze obiecte nu este noua, insa sunt putine studiile ce se adreseaza robotilor mobili industriali, in special, din considerente de eficienta a programarii si interactiunii cu operatorul uman. Studiile prezentate, in continuare, in aceasta lucrare aduc si ele contributii la implementarea unor noi algoritmii de invatare originali in scopul dezvoltarii de sisteme inteligente care opereaza in mediile industriale.
Bibliografie
1. B. Malheiro, “Project proposal”, http://ave.dee.isep.ipp.pt/, 2016.
2. http://www.eps2016-wiki1.dee.isep.ipp.pt/doku.php?id=report
3. https://shop.evilmadscientist.com/productsmenu/846#
4. Ranjan Parekh, Principles of Multimedia, New Delhi,2006
5. http://chaddcurtis.com/drawing-machine/#
6. http://easylearning.neuro.pub.ro:8888/Laboratoare/_Ep/L2_Echipamente_de_tiparire/Plottere.htm
7. http://mashable.com/2013/07/26/realistic-3d-images/#VgMxxpC5Cmq6
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plotter 2D pentru desenat.docx