Extras din proiect
Comunitatea este o combinaţie de două elemente:- o reţea de relaţii încărcate afectiv între indivizii unui grup, relaţii care adeseori se intersectează şi se consolidează reciproc (nu simple relaţii individuale, bilaterale sau în lanţ) o doză a ataşamentului faţă de valori, norme şi înţelesuri unanim împărtăşite, precum şi o istorie şi o identitate comună - pe scurt ataşamentul faţă de o cultură”
O comunitate viabilă, considera Schoenberg, 1979, este una în care locuitorii colaborează pentru a influenţa diferitele aspecte ale vieţii sociale locale, în care îşi stabilesc împreună scopurile vieţii colective şi reuşesc să întreprindă diverse acţiuni pentru a realiza aceste scopuri.
Comunitatea = formă complexa de organizare umană aflata la graniţa dintre formal si informal, concretizata prin relaţii sociale/interpersonale, stabilite intre persoane care ocupa un spaţiu precizat si intre care s-a creat o concordanta de: valori, atitudini, limbaj, tradiţii, interese comune, mod de a se comporta, acţiune, identitate comuna (Zamfir, Dan, 2003)
Conform DEX, evrei sunt persoane (de religie mozaica) care fac parte din populatia originara prin traditie din Israel si Iudeea Antica.
"Exista un popor care este raspindit printre toate popoarele din toate provinciile regatului tau. Legile lor sunt diferite de legile altor natiuni si nu respecta decretele regale; asadar, nu se cade ca domnia ta, regele, sa-i tolerati." (Estera 3:8).
Sec. II e.n. - Primele mentiuni despre prezente iudaice pe teritoriul Daciei romane.
Sec. XII (a doua jumatate)- Benjamin de Tudela scrie despre vlahii sud-dunareni si relatiile lor cu evreii.
Prima jumatate a secolului al XIV-lea Se aminteste de existenta unui cartier evreiesc la Cetatea Alba (Bolgrad-Basarabia).
1473 - 1474- Acreditarea medicului evreu Isac Beg, trimisul sultanui Uzun Hassan la Curtea domnitorului Stefan cel Mare.
1480 (inainte de)- Evrei pe drumurile comerciale din Prile Romane.
1532, februarie 10- Scrisoarea umanistului roman Nicolae Olahus catre filologul danez Johannes Campensis privind interesul sau pentru insusirea limbii ebraice.
1550 (circa) - Prima atestare documentara cu privire la existenta unei comunitati sefarde in Bucuresti.
1593-1594- Relatarea geografului italian Giovanni Antonio Magini despre prezenta evreilor in Moldova, in epoca lui Mihai Viteazul
1618-1620 - Relatari despre prezenta la lasi a lui Del Medigo si Shlomo Ibn Arvay, personalitaji rabinice ale medievalitati evreiesti. Existenta lor in capitala Moldovei confirma functionarea unei comunitati organizate
Conținut arhivă zip
- Comunitatea Evreilor din Romania.ppt