Cuprins
- CAPITOLUL 1.
- Designul auto pag 3;
- Elementele de design pag 3;
- Design de Exterior (styling) pag 3;
- Design interior (styling) pag 3;
- Design de culoare şi trim pag 4;
- CAPITOLUL 2.
- Istoria designului de automobile din SUA pag 4;
- Caroseriile auto pag 4;
- Constructia automobilelor pag 5;
- CAPITOLUL 3.
- Stiluri în curs de utilizare pag 6;
- Stiluri de corp Historical pag 10;
- CAPITOLUL 4.
- Jaguar XJ-istoria designului pag 12;
- Efectul interior al Fiat Puncto Evo pag 13;
- Ferrari 458 Italia-istoria designului,balans dinamic pag 13;
- Top 10: Maşinile cu cel mai bun design pag 14
- Bibliografie pag 15;
Extras din proiect
Designul auto
Proiectarea automobilelor este profesia implicatǎ în dezvoltarea de apariţie şi într-o anumită măsură, ergonomia, autovehiculelor sau mai exact vehicule rutiere. Acest lucru cel mai frecvent se referă la automobile, de asemenea, se referă la motociclete, camioane, autobuze, autocare, şi furgonete. Designul funcţional şi de dezvoltare a unui autovehicul modern este de obicei efectuată de către o echipă mare din mai multe discipline diferite incluzând inginerii auto. Proiectarea automobilelor în acest context, este în curs de dezvoltare, cu aspectul vizual sau estetica vehiculului de asemenea, este implicat în crearea conceptului de produs. Designul antomobilelor este practicat de designeri, care de obicei au un fundal de artă şi un grad în design industrial sau de transport de proiectare.
Elementele de design
Misiunea echipei de proiectare este, de obicei, împărţiţǎ în trei aspecte principale: amenajǎri exterioare, design interior, precum şi de culoare şi de design total. Designul vizează nu numai privirea la forma izolatǎ- exteriorul pieselor auto,ci se concentrează şi asupra combinaţiei de forma şi funcţie, pornind de la vehicul.
Valoarea estetică va trebui să corespundă , de asemenea cu funcţionalitatea ergonomicǎ şi funcţiile de utilitate. În special, componentele vehiculelor electronice şi piesele vor oferi mai multe provocări pentru designerii de automobile, care sunt necesare pentru a actualiza cele mai recente informaţii şi cunoştinţe asociate cu vehiculul în curs de dezvoltare, în special ecranele, dispozitive mobile, cum ar fi de navigaţie GPS, radio prin satelit, radio HD, televiziune mobilă, MP3 playere, redare video şi interfeţe smartphone. Deşi nu toate gadget-uri noi ale vehiculelor urmează a fi desemnate ca elemente standard de fabrică, unele dintre acestea ar putea fi parte integrantă în determinarea cursului viitor al modelelor vehiculelor specifice
Design de Exterior (styling)
Stilistul care răspunde de proiectarea exteriorului vehiculului dezvoltă proporţiile, forma şi suprafeţe vehiculului. Designul exterior este primul efectuat de către o serie de desene digitale sau manuale. Progresiv desenele mai detaliate sunt executate şi aprobate. Clay (plastilina industrialǎ) sau modelele digitale sunt dezvoltate împreună cu desenele. Datele din aceste modele sunt apoi folosite pentru a crea un plin de dimensiuni şi deasemenea macheta designului final (organism în alb), POZA 12 Cu 3 şi 5 axe CNC, maşini de frezat, primul model de lut este proiectat într-un program de computer şi apoi "sculptat", folosind maşina şi cantitǎţi mari de lut. Chiar şi în momente de inaltaǎ clasǎ 3d software-ul şi modele virtuale pe powerwalls duc la concluzia cǎ model de lut este în continuare cel mai important instrument pentru a evalua concepţia despre o maşină şi, prin urmare, utilizat în întreaga industrie.
Design interior (styling)
Stilistul care răspunde de proiectarea interiorului vehiculului dezvoltă proporţiile, forma, plasamentul şi suprafeţele pentru tabloul de bord, scaune, usi panouri trim, headliner, ornamentele ,pilonul, etc Aici accentul se pune pe ergonomie şi confortul pasagerilor Procedura este aceeaşi ca cea a unui design exterior (schiţă, POZA 13, model digital şi model de lut).
Design de culoare şi trim
De culoare şi trim (sau de culoare şi de materiale) designerul este responsabil pentru cercetare, proiectare, precum şi dezvoltarea tuturor culorilelor de interior şi exterior şi materialele utilizate pe un vehicul. Acestea includ vopsele, materiale plastice, desene din stofǎ, piele, POZA 14 , mochetǎ, headliner, interior ornat cu lemn , culoare, contrast, texturǎ, model şi trebuie să fie atent combinate pentru a oferi vehiculului o experienţă unică de interior de mediu. Designerii totali colaboreazǎ strâns cu designeri de exterior si interior.Designerii se inspirǎ din alte discipline, cum ar fi: design industrial, modǎ, mobilier de acasă şi arhitecturǎ. Cercetarea se face în tendinţele globale de design pentru proiecte de doi-trei ani, în modelul de viitor. Plǎcile de trend sunt create din această cercetare, în scopul de a urmări influenţe de design care se referă la industria de automobile. Designerul apoi utilizează aceste informaţii pentru a dezvolta teme şi concepte care apoi sunt în continuare rafinate şi testate pe modele de vehicule.
Istoria designului de automobile din SUA
În SUA, designul automobilelor a ajuns la un punct de cotitură în 1924, atunci când piaţa americană naţională de automobile a ajuns la saturaţie. Pentru a menţine unitatea de vânzare, General Motors cap Alfred P. Sloan Jr. a conceput modelul anual-schimbări anuale de proiectare pentru a convinge proprietarii de maşina pe care au nevoie să o cumpere - un schimbare care se face în fiecare an. Sloganul preferat a fost termenul de "uzura dinamică". Această strategie a avut ca anvergură efecte asupra afacerii auto, domeniul de design de produs, precum şi în cele din economia americană. Jucători mai mici nu ar putea să menţină ritmul şi cheltuieli anuale de re-styling. Henry Ford nu are cum sǎ efectueze schimbarea anualǎ pentru că s-a agăţat de noţiuni de inginerie de simplitate, economie de scară şi integritate de design. GM a depasit vânzǎrile Ford în 1931 şi a devenit jucător dominant în industria de după această dată. Modificările frecvente de proiectare, de asemenea, a fost necesare pentru a utiliza un organism de-pe-cadru, mai degrabă decât mai uşoare, dar mai puţin flexibil în proiectare lucru unic utilizat de către producătorii de automobile europene.
Cel mai renumit stilist auto american este, probabil, Harley Earl, care a adus idei şi alte referinţe aeronautice de proiectare pentru a realiza automobilul în anii 1950. El s-a alăturat designerilor legendari de Gordon Buehrig, responsabil pentru Auburn 851 şi măduva iconicǎ 810 şi 812 (de unde, de asemenea, Hupmobile Skylark şi la Hollywood Graham).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Designul Auto.doc