Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină

Seminar
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Religie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 5736
Mărime: 26.79KB (arhivat)
Publicat de: Ion P.
Puncte necesare: 0

Extras din seminar

A doua jumătate a secolului XX poate fi caracterizată, ca o perioadă în care au apărut, s-au dezvoltat şi au prins contur preocupări de natură religioasă ale unor Biserici creştine care şi-au propus să refacă unitatea văzută a creştinilor, aflaţi în dezbinare de aproape un mileniu. Această mişcare care promovează refacerea unităţii văzute a Bisericilor care s-au despărţit de-a lungul istoriei, din raţiuni teologice şi nu numai, având ca bază dialogul teologic, acordurile şi mărturiile comune, precum şi cooperarea şi asistenţa reciprocă sub aspect interbisericeasc, este cunoscută sub numele de Mişcarea ecumenică (oikoumenikos-universal, împreună), mişcare care îşi are originea în „ Conferinţa mondială a misiunilor ” înfiinţată în 1910 la Edinburg.

Pentru primii treizeci de ani ai secolului XX, alte trei mişcări creştine cu caracter ecumenic, apar şi îşi desfăşoară activitatea, este vorba de mişcarea „ Viaţă şi Acţiune ” (creştinismul practic) - iniţiator Nathan Söderblom, arhiepiscop al Bisericii Suediei, care îşi propune o bună cooperare interbisericească în slujba umanităţii şi pentru promovarea păcii, apoi organizaţia „Credinţă şi Organizare” (creştinismul teologic) – fondator Charles Henry Brent, episcop anglican, care are drept preocupare găsirea unei baze teologice comune de dialog şi, în fine, cea de-a treia mişcare „Consiliul internaţional al misiunilor” (care fuzionează cu Consiliul ecumenic la a treia Adunare generală desfăşurată la New Delhi-1961) cu preocupări în ceea ce priveşte coordonarea societăţilor cu caracter misionar şi, de asemenea, realizarea unităţii mărturiei creştine în societate

În luna iulie a anului 1937, are loc la Londra o adunare la care participă 35 de reprezentanţi ai primelor două mişcări ecumenice menţionate („Viaţă şi Acţiune” şi „Credinţă şi Organizare”), prilej cu care se hotărăşte formarea unui Consiliu Mondial al Bisericilor, iar în mai -1938 la Utrecht se înfiinţează Comitetul provizoriu pentru Consiliul Ecumenic, alcătuit din 14 membrii ai celor două organizaţii amintite mai sus, Comitet care adoptă constituţia Consiliului şi hotărăşte să trimită tuturor Bisericilor invitaţia de a deveni membre ale viitorului Consiliu ecumenic, la adunarea constituantă stabilită pentru luna august a anului 1941. Însă din pricina celui de al II-lea război mondial, această întrunire nu poate avea loc decât în 1948 la Amsterdam considerată ca prima Adunare generală a Consiliului ecumenic, perioada cuprinsă între 1938-1948 fiind numită perioada de formare

Biserica Ortodoxă Română primeşte invitaţia de a face parte din acest for internaţional ecumenic în 1938 , însă îi dă curs, după o corespondenţă bogată cu liderii Consiliului, abia în anul 1961 la 20 noiembrie, cu prilejul celei de a treia Adunări generale a Consiliului ce s-a desfăşurat la New Delhi.

Consiliul Ecumenic al Bisericilor, considerat ca „ instrument privilegiat ” al mişcării ecumenice, încă de la înfiinţarea lui şi-a desfăşurat activitatea având drept principiu de lucru „ O Biserică împărţită nu poate să vindece o lume divizată ” , adresând chemare tuturor Bisericilor, care se află separate din motive istorice sau religioase, să participe la o necesară mişcare de refacere a unităţii celei dintâi, unitate atât de dorită de Mântuitorul Hristos. Până în prezent Consiliul Ecumenic a desfăşurat nouă Adunări generale (ultima închizându-şi lucrările în martie 2006-Porto Alegre), precum şi o serie de numeroase conferinţe, care au dezbătut teme teologice de mare importanţă pentru lumea creştină în general.

Aşadar, pentru a putea nădăjdui la o apropiere între Biserici este necesar ca să se încerce realizarea unui anumit consens doctrinar, plecând de la principiul misionar că „doctrina este ceea ce uneşte”. O astfel de preocupare pe plan doctrinar, poate cea mai importantă de până acum, desfăşurată de Consiliul Ecumenic al Bisericilor este documentul ecumenic Botez, Euharistie, Ministeriu.

Preview document

Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 1
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 2
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 3
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 4
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 5
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 6
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 7
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 8
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 9
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 10
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 11
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 12
Documentul ecumenic și semnificația lui pentru lumea creștină - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Documentul Ecumenic si Semnificatia Lui Pentru Lumea Crestina.doc

Alții au mai descărcat și

Apocalipsa Sfântului Ioan

Introducere Ultima carte a Noului Testament este o carte cu conţinut profetic, numită “Apocalipsa Sfântului Apostol şi Evanghelist Ioan”. Cuvântul...

Religile Lumii

Islamul Islamul este o religie avraamică, monoteistă, fondată în secolul al VII-lea şi bazată pe textul religios cunoscut sub numele de Coran....

Predică la Sfântul Arhidiacon Ștefan

“Şi îngenunchind , a strigat cu glas mare:Doamne , nu le socoti lor păcatul acesta!Şi zicand acestea , a murit.”(Fap. 7,60) Iubiti credinciosi,...

Dogmatică master an 2 sem 2

În afara ereziilor, ca devieri ale raţiunii naturale, trebuie mereu o schimbare, o refacere radicală a minţii, o reîntoarcere şi fixare în Hristos...

Istoria și Filosofia Religiilor

1. Arameii patriarhii evrei Arameii, un popor de neam semitic, vorbind o limbă înrudită cu limbile asiro-babilonienilor şi a fenicienilor, sunt...

Istoria Bisericii Universale

Cursul nr. 1 INTRODUCERE I. B. U. este o disciplină istorică şi teologică. Cei trei termeni care alcătuiesc numele disciplinei noastre au...

Viziunea mormonă asupra cununiei

Scurt istoric privind religia mormona : Totul a inceput intr-o familie, Smith, o familie simpla care locuia intr-un tinut rural al Americii;...

Istoria Religiilor

Sistemele religioase ale Indiei - India, din punct de vedere geografic, economic, cultural, religios este un continent separat de restul Asiei şi...

Ai nevoie de altceva?