Extras din curs
Acest curs se ocupa cu gasirea metodelor de ridicare a productivitatii de programe, domeniu care a ramas mult în urma productiei hard(criza software).
Dificultati în implementarea unui program soft :
1) Lipsa de întelegere a utilizatorului;
2) Lipsa de personal calificat;
3) Decalajul între hard si soft(se mareste în loc sa scada);
Etape în desfasurarea Ingineriei Software:
În ingineria software sunt trei momente importante:
1) Limbajele de nivel înalt - primul salt spectaculos în productivitate ; apare o strânsa legatura între programe si gândirea logica.
2) Multiplexarea în timp - Time shering - dezvoltarea interactiva de programe.
3) Medii de programare integrate (a aparut acum 10 ani) - biblioteci de programe gata facute. Asistam la o alta faza : eliminarea paradigmelor textuale - sculele vizuale. "Viitorul" va fi mediul în care utilizatorul îsi regleaza resursele la aplicatiile proprii.
Definitii IS :
Obiectul : tehnologii de producere a unor blocuri soft complexe formate din blocuri simple. Foarte importanta este stiinta combinarii acestor blocuri - creatie noua din bucati vechi.
Echipe de programatori : - fiecare are atributii complementare celorlalti. Activitatea în echipa este puternic interactiva.
Specialitati :
utilizatori - cineva din partea locului - exploatatorul softului;
sefi de proiect - totdeauna trebuie sa existe cineva cu aceasta functie;
analisti de sistem - executa modelul informatic al aplicatiei;
proiectanti de sistem - executa arhitectura programului aplicatiei;
programatori - executa modulele;
ingineri de test - verifica ceea ce s-a creat.
Eficienta muncii depinde de interactivitatea dintre membri. Procesul de creatie este iterativ. Se executa conectari în bucle a eventualelor erori de la iesire.
Istorie : 1960 generatia a treia de calculatoare duce la aparitia ingineriei software.
1970 la o conferinta, Bauer (parintele is) stabileste tehnica si utilizarea principiilor si a metodelor ingineresti de baza pentru obtinerea unui soft economic, fiabil, în stare de functionare pe masini reale.
Ingineria reprezinta posibilitatea (capacitatea) de rezolvare a unor probleme reale. Sa enumeram câteva probleme ale IS:
Întotdeauna costul programelor au depasit previziunile initiale de cost. Niciodata un produs nu a satisfacut cerintele pe deplin.
Odata realizat produsul este greu de modificat, de îmbunatatit.
Rezolvarea problemelor se face prin defalcarea pe mai multe etape:
1) Determinarea cerintelor la utilizator;
2) Analiza sistemului utilizatorului pentru gasirea relatiilor logice ale aplicatiei si construirea unui model al acesteia;
3) Stabilirea arhitecturii unui proiect concret care sa asigure satisfacerea cerintelor în conditii de cost, timp, medii hardware stabilite;
4) Dezvoltarea de solutii optimale pe baza modelului construit.
5) Verificarea si exploatarea produsului cu proiectarea unor parti.
Trebuie avuta în vedere coordonarea echipei de specialisti si stabilirea unei interfete cu utilizatorul.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Is1.doc
- IS10.DOC
- IS11.DOC
- Is2.doc
- IS3.DOC
- IS4.DOC
- IS5.DOC
- IS6.DOC
- IS7.DOC
- IS8.DOC
- IS9.DOC