Programare procedurală

Curs
9/10 (2 voturi)
Conține 7 fișiere: doc
Pagini : 83 în total
Cuvinte : 22629
Mărime: 149.50KB (arhivat)
Publicat de: Sandu Ivașcu
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: DANIELA JOITA
Cursul de anul I la Automatica

Extras din curs

prezentate o privire de ansamblu a partilor componente ale unui calculator, punandu-se accent pe modul de organizare al memoriei; notiunile de program, programare si limbaje de programare; notiunile de limbaj cod masina si limbaje de programare de nivel inalt;modalitatile de compilare, link-are si executie a unui program; o scurta istorie a celor mai importante si mai cunoscute limbaje de programare. Se introduc de asemenea notiunile de algoritm si top-down design;

La sfarsitul parcurgerii acestui modul studentul va trebui

- sa cunoasca modul de organizare a memoriei calculatorului

- sa inteleaga notiunile de program, programare si limbaje de programare;

- sa invete despre translatarea unui program in limbaj cod masina

- sa-si insuseasca notiunea de algoritm

- sa stie sa scrie algoritmi in formatul top-down

Organizarea materialului este urmatoarea:

- prezentarea notiunilor teoretice de mai sus si a unui numar de exemple de algoritmi

- o lista de exercitii si probleme care testeaza insusirea notiunii de algoritm si a principalelor structuri algoritmice. Mentionam ca aceste probleme nu sunt ordonate dupa gradul lor de dificultate.

- bibliografie recomandata.

Recomandam parcurgerea materialului in ordinea sa fireasca. Pentru o mai buna intelegere a notiunii de algoritm si a structurilor algoritmice se recomanda scrierea algoritmilor ceruti in lista de probleme folosind toate cele trei metode (limbaj natural, pseudocod si scheme logice).

Timpul mediu necesar parcurgerii si însusirii notiunilor teoretice, formarii deprinderilor practice de rezolvare si dobândirii competentelor anuntate este de aproximativ 4-6 ore de studiu pentru acesta lectie.

Lectia 1

Cursul prezentat in acest material este despre programare, mai precis despre scrierea programelor in limbajul C. In acest capitol vom discuta despre programarea calculatoarelor in general.

Calculatorul poate fi privit ca o "masina" care primeste date de intrare, proceseaza aceste date si produce date de iesire. De altfel primele calculatoare se chemau data processing machines. Datele de intrare si iesire pot fi reprezentate sub forma de text, imagin sau sunete. Ceea ce face ca un calculator sa fie diferit de orice alta masina este faptul ca un calculator este controlat de catre un program stocat in interiorul calculatorului. Modificand programul putem determina calculatorul sa execute comenzi diferite.

1.1 Componentele unui calculator

Principalele componente ale unui calculator sunt: procesorul, memoria si dispozitivele de intrare/iesire.

- Procesorul (CPU - central processing unit) este „creierul” calculatorului. Acesta contine o unitate de control care controleaza toate activitatile calculatorului si trimite semnale celorlalte parti ale calculatorului si o unitate logic aritmetica ( ALU) care efectueaza operatii asupra datelor numerice ca de exemplu adunarea, scaderea, inmultirea, impartirea.

- Memoria principala este numita si memoria RAM - random acces memory. Inainte ca un program sa fie executat el este stocat in aceasta memorie principala. Tot aici se gasesc datele necesare executarii programului. Aceasta memorie este privita ca fiind un sir lung de locatii de memorie, fiecare locatie avand asociata o adresa (un numar) care da pozitia locatiei in memorie. Adresele locatiilor consecutive de memorie sunt numere consecutive. Numarul de locatii de memorie depinde de capacitatea memoriei RAM dar de obicei este de ordinul milioanelor. Fiecare locatie de memorie este alcatuita din 8 biti. Fiecare bit este o cifra binara: 0 sau 1. Un grup de 8 biti este un octet

Preview document

Programare procedurală - Pagina 1
Programare procedurală - Pagina 2
Programare procedurală - Pagina 3
Programare procedurală - Pagina 4
Programare procedurală - Pagina 5
Programare procedurală - Pagina 6
Programare procedurală - Pagina 7
Programare procedurală - Pagina 8
Programare procedurală - Pagina 9
Programare procedurală - Pagina 10
Programare procedurală - Pagina 11
Programare procedurală - Pagina 12
Programare procedurală - Pagina 13
Programare procedurală - Pagina 14
Programare procedurală - Pagina 15
Programare procedurală - Pagina 16
Programare procedurală - Pagina 17
Programare procedurală - Pagina 18
Programare procedurală - Pagina 19
Programare procedurală - Pagina 20
Programare procedurală - Pagina 21
Programare procedurală - Pagina 22
Programare procedurală - Pagina 23
Programare procedurală - Pagina 24
Programare procedurală - Pagina 25
Programare procedurală - Pagina 26
Programare procedurală - Pagina 27
Programare procedurală - Pagina 28
Programare procedurală - Pagina 29
Programare procedurală - Pagina 30
Programare procedurală - Pagina 31
Programare procedurală - Pagina 32
Programare procedurală - Pagina 33
Programare procedurală - Pagina 34
Programare procedurală - Pagina 35
Programare procedurală - Pagina 36
Programare procedurală - Pagina 37
Programare procedurală - Pagina 38
Programare procedurală - Pagina 39
Programare procedurală - Pagina 40
Programare procedurală - Pagina 41
Programare procedurală - Pagina 42
Programare procedurală - Pagina 43
Programare procedurală - Pagina 44
Programare procedurală - Pagina 45
Programare procedurală - Pagina 46
Programare procedurală - Pagina 47
Programare procedurală - Pagina 48
Programare procedurală - Pagina 49
Programare procedurală - Pagina 50
Programare procedurală - Pagina 51
Programare procedurală - Pagina 52
Programare procedurală - Pagina 53
Programare procedurală - Pagina 54
Programare procedurală - Pagina 55
Programare procedurală - Pagina 56
Programare procedurală - Pagina 57
Programare procedurală - Pagina 58
Programare procedurală - Pagina 59
Programare procedurală - Pagina 60
Programare procedurală - Pagina 61
Programare procedurală - Pagina 62
Programare procedurală - Pagina 63
Programare procedurală - Pagina 64
Programare procedurală - Pagina 65
Programare procedurală - Pagina 66
Programare procedurală - Pagina 67
Programare procedurală - Pagina 68
Programare procedurală - Pagina 69
Programare procedurală - Pagina 70
Programare procedurală - Pagina 71
Programare procedurală - Pagina 72
Programare procedurală - Pagina 73
Programare procedurală - Pagina 74
Programare procedurală - Pagina 75
Programare procedurală - Pagina 76
Programare procedurală - Pagina 77
Programare procedurală - Pagina 78
Programare procedurală - Pagina 79
Programare procedurală - Pagina 80
Programare procedurală - Pagina 81
Programare procedurală - Pagina 82
Programare procedurală - Pagina 83
Programare procedurală - Pagina 84
Programare procedurală - Pagina 85
Programare procedurală - Pagina 86
Programare procedurală - Pagina 87
Programare procedurală - Pagina 88

Conținut arhivă zip

  • MODULUL 1.doc
  • MODULUL 2.doc
  • MODULUL 3.doc
  • MODULUL 4.doc
  • MODULUL 5.doc
  • MODULUL 6.doc
  • MODULUL 7.doc

Alții au mai descărcat și

Manual Limbaj C

1. Generalitati asupra limbajului C 1.1. Introducere Limbajul C a fost creat la începutul anilor '70 de catre Brian W Kernigham si Dennis M...

Clase și Programare C++ Builder

1. Un tur rapid al C++Builder Pentru moment, nu vom acorda decât o privire rapidă mediului de dezvoltare C++Builder, urmând ca în lecţia a şasea...

Algoritmi - 1

Introducere Un algoritm este o metoda de rezolvare a unei probleme printr-un numar finit de pasi. Printr-un pas se întelege o operatie...

Inginerie Software

• Modele de proces software • Metode ale ingineriei software • Modelarea sistemelor software folosind UML • Metode de testare a sistemelor...

Algoritmi și Structuri de Date

1. ALGORITMI SI MODURI DE REPREZENTARE Prelucrarea datelor cu ajutorul calculatorului se realizeazã prin executia unor operatii simple...

Limbaje de Programare

PREZENTAREA GENERALĂ A MEDIULUI DE DEZVOLTARE Borlandc C++, produs al firmei Borland International, este un pachet de programe care oferă o...

Programare II - limbajul C

Cap 1 INTRODUCERE ÎN LIMBAJUL C 1.1 Scurt istoric 1.2 Forma unui program C 1.3 Compilarea unui program C 1.1 Scurt istoric Strămoşii...

Programare Logică și Funcțională

Limbajele de programare sunt împartite pe diferite niveluri în functie de gradul de interactiune cu suportul hardware: - Limbaje masina –...

Te-ar putea interesa și

Inteligența Artificială

Capitolul 1 Introducere 1.1 Concepte de baza Când s-a vorbit prima data de Inteligenţa Artificială (AI – Artificial Intelligence) în 1956, totul...

Medii de Programare

MODULUL 1. INTRODUCERE IN STUDIUL LIMBAJELOR DE PROGRAMARE 1.1 Notiuni generale privind limbajele de programare 1.2 Clasificarea limbajelor de...

Limbaje de Programare Utilizate în Inteligenta Artificială

INTRODUCERE Obiectul inteligenţei artificiale este obţinerea de artefacte care să se comporte inteligent, similar unui om. Câteva exemple...

Programare pe componente

Obiectul cursului " Cerinte " Bibliografie MODULE 1. Componentele Visual Sudio si .net2003; arhitectura three-tier 2. Dezvoltarea aplicatiilor...

Funcții inline. date și funcții statice. C++

Introducere Modalităţile (tehnicile, paradigmele) de programare au evoluat de-a lungul anilor, reflectând trecerea de la programe de dimensiuni...

Clase

1. Programare procedurala –Programare orientata pe obiecte. Limbajul C, ca si Pascal, utilizeaza modelul programarii structurate procedurale, care...

Programare procedurală

int x; // intreg unsigned int a; // intreg fara semn (adica numar natural) char c; //caracter char nume[10]; //sir de caractere float f;...

Ai nevoie de altceva?