Cuprins
- CURS 1. SISTEME DE TELEVIZIUNE.
- SISTEME DE INREGISTRARE ANALOGICA A SEMNALULUI VIDEO. 3
- SCURTA ISTORIE A APARITIEI TELEVIZIUNII . 4
- SISTEME DE CODARE A SEMNALULUI IMAGINE 6
- TRANSMITEREA SEMNALULUI DE TELEVIZIUNE.. 6
- TRANSPORTUL SEMNALULUI DE TELEVIZIUNE 7
- TRANSMISIA PRIN SATELIT. 8
- TRANSMISIA SEMNALULUI TV PRIN CABLU 10
- SISTEME DE INREGISTRARE VIDEO .. 11
- FORMATUL INREGISTRARII ANALOGICE VIDEO 12
- CURS 2. SPECTRUL AUDIO . 13
- CLASIFICAREA SPECTRULUI AUDIO.. 13
- BENZI DE FRECVENTA UTILIZATE DE TELEVIZIUNE .. 14
- TELEVIZIUNEA DE INALTA DEFINITIE (HDTV) 14
- CURS 3. ELEMENTE PRIVIND ORGANIZAREA POSTURILOR DE RADIO SI TELEVIZIUNE .. 15
- STRUCTURA ORGANIZATORICA A POSTULUI .. 15
- CURS 4. TEHNICI DE REDACTARE. 17
- CUPRINSUL STIRII 19
- CATEVA REGULI PENTRU REPORTERI PRIVIND
- INTREBARILE PE CARE LE POT PUNE INTERLOCUTORILOR. 20
- CURS 5. SCRISUL PENTRU TELEVIZIUNE .. 23
- PASTREAZA STILUL SIMPLU 23
- SCRIETI ASA CUM VORBITI .. 23
- FITI LOGICI 24
- FERITI-VA DE STUPIDITATI 24
- LIMBAJUL ADECVAT PENTRU TELEVIZIUNE 24
- ARGOU .. 24
- EPONIME.. 25
- CLISEE 25
- ACRONIME . 25
- EVITAREA OFENSELOR INUTILE.. 25
- REGULI DE AUR IN SCRISUL PENTRU TELEVIZIUNE .. 27
- UTILIZAREA LISTEI CU CADRE.. 27
- GRESELI CLASICE 28
- ECHIPA DE FILMARE .. 28
- OPERATOR CAMERA 29
- SUNETISTUL . 29
- INGINERUL. 29
- ELECTRICIANUL 29
- CURS 6. REGULI – SUGESTII SI SFATURI. 30
- MONTAJUL. 30
- OBIECTIVE . 36
- COMPOZITIA. 39
- LUCRUL CU CAMERA 46
- GENERALITATI .. 64
- FOLOSIREA ECHIPAMENTULUI DE STUDIO 68
- ÎNREGISTRAREA SI FILMAREA.. 73
Extras din curs
SISTEME DE TELEVIZIUNE
SISTEME DE INREGISTRARE ANALOGICA A SEMNALULUI VIDEO
Tematica cursuluiva fi abordata dintr-o dubla perspectiva:
• dintr-o perspectiva de PR, care ii permite comunicatorului sa afle ce fel de informatii trebuie
sa primeasca un ziarist sau cum sa raspunda intrebarilor acestuia;
• din perspectiva ziaristului insusi. Indiferent de activitatea pe care un comunicator o are, el
trebuie sa inteleaga cerintele comunicarii radio-tv din aceasta dubla perspectiva.
Dam in continuare un exemplu din istoria mass-media care demonstreaza ce forta extraordinara
au mijloacele de comunicare in masa: piesa radiofonica “Razboiul lumilor”, dramatizare dupa
romanul lui Herbert G. Wells, de Orson Wells. Emisiunea s-a difuzat in seara zilei de 30
octombrie 1938, de postul de radio Columbia (CBS). Din 6 milioane de ascultatori, 1 milion a
pornit la drum, 1 milion de oameni panicati. Emisiunea s-a difuzat in paralel cu o emisiune de
mare succes a unui post rival, NBC, care avea la acea ora una dintre cele mai populare emisiuni
de varietati cu Charlie Mc Carthy. Personajul era de un comic grosier si smulgea hohote de ras
milioanelor de ascultatori. In atmosfera tensionata a anului 1938 Charlie Mc Carthy ii ajuta pe
oameni sa se destinda, pe cand Orson Wells, nu. De aceea oamenii l-au preferat pe Mc Carthy.
Dupa ce s-a terminat emisiunea de divertisment, NBC-ul a introdus un moment publicitar,
platit de un renumit trust al cafelei. Atunci radio ascultatorii au comutat pe lungimea de unda a
Columbiei, nimerind in mijlocul “razboiului lumilor”. Fiind vorba despre o emisiune realizata
sub forma unui magazin de actualitati si neexistand mesaje de avertizare difuzate periodic,
oamenii au confundat imaginarul cu realitatea. Am citat acest moment memorabil din istoria
radioului pentru ca ilustreaza cel mai bine forta pe care o are comunicarea prin acest canal
media. Astazi radioul a fost detronat de televiziune, din punct de vedere a fortei de impact
emotional supra oamenilor.
Voi evoca in continuare un alt moment istoric al comunicarii, de data aceasta prin televiziune.
4
Inainte de a incepe razboiul din Golf, doar aproximativ 15% dintre americani sustineau
interventia americana. Fostul presedinte George Bush a pornit prin tara intr-un turneu cu scopul
de a convinge natiunea americana sa sustina intrarea in razboi. Intre timp, retelele americane de
televiziune difuzeaza un reportaj dramatic in care o tanara studenta irakiana povesteste in fata
camerelor de luat vederi despre uciderea nou-nascutilor din maternitatile kuwaitiene de catre
soldatii irakieni. Protectia copilului este o tema deosebit de sensibila in SUA, ceea ce a facut ca
reportajul sa aiba un ecou extraordinar. George Bush s-a referit de mai multe ori la acest reportaj
in turneul sau, utilizandu-l ca argument in favoarea intrarii Americii in razboi. Dupa ce numarul
americanilor care sustineau interventia a ajuns la 84%, s-a declansat razboiul. Ulterior s-a
dovedit ca povestea a fost un montaj, studenta fiind de fapt fiica ambasadorului Kuwaitului in
America. Poveste apartine companiei Hill & Knowlton si a costat 10 milioane de dolari. Aceasta
a fost o stralucita operatiune de PR. (Compania Hill & Knowlton este a doua companie de PR
din America).
Cele doua exemple reprezinta fiecare, desigur, cate un caz limita de comunicare, prin radio si,
respectiv, prin televiziune.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comunicare Audio - Vizuala.pdf